Skocz do zawartości


RODO w HAKP

problem z obrotami 2.0 16V gażnik blok silnika f20z1


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:37, 09.05.2010

mam taki problem ze na biegu jałowym raz obroty są normalne, raz spadają do 500, a czasami rosną aż do około 2000, i nie ma różnicy czy to jest na zimny czy na ciepłym silniku. jaka może być przyczyna?? na Pb jest ok. od czego zacząć bo czytałem że może być to filierek gazu, silniczek krokowy, coś z instalacja? i sam nie wiem od czego zacząć prosze o pomoc.
  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:44, 09.05.2010

Kolego, pomóż nam pomóc sobie i napisz coś więcej o instalacji jaką eksploatujesz w swoim autku. Która generacja, jakie komponenty. To podstawa. Inaczej trudno będzie... Aha, silnik na gaźniku czyli I lub II generacja. Jak długo jeżdzisz na obecnym parowniku (reduktorze)LPG?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 cieniu_

cieniu_
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:0.0
  • Wersja:itd.
  • KM:0
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:0
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:46, 09.05.2010

Hmmm...
Nie znam się na instalacji LPG i nie wiem czy mam I czy II generacje, jest taka, że mam magiczny pstryczek :mrgreen: i albo mam LPG albo PB, ręcznie ustalam co chcę. Silnik mam F20A2 gaźnik.
Również miałem te same problemy co Ty i napiszę Tobie jak to się skończyło.

Było robione:
- czyszczenie krokowego
- wymiana filtra LPG
- wymiana reduktora (BRC)
- sprawdzanie czy nie bierze lewego powietrza skądś
- prawidłowe ustawianie obrotów wedle instrukcji
- resety kompa oraz uczenie obrotów na nowo wedle instrukcji

Co bym kuźwa nie robił, po przejechaniu 5 lub 20 km, dojazd do skrzyżowania na czerwonym świetle, wrzucenie jałowego biegu i obroty 2k lub 2,5...

Rozwiązanie:
- otworzenie bagażnika, zakręcenie kurka z gazem
- ustawienie pstryczka na PB

Od tamtej pory zero problemów z obrotami, więcej mnie to kosztuje $ ale dłużej pożyję...

Domyślam się, że takie rozwiązanie Ciebie nie zadowoli, więc życzę powodzenia i jak Tobie się uda to możesz dać znać jak to rozwiązałeś.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:13, 10.05.2010

a dopiero kupiłem to autko i zrobilem nim ledwie kilkaset kilometrów wiec co do historii parownika nic nie powiem a jutro sprawdze co i jak jest zamontowane
  • 0

#5 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:20, 10.05.2010

Musisz jednak zobaczyć czy reduktor-parownik w Twoim autku ma jeszcze jakąś regulację.Niestety obstawiam,że ta część już nie domaga.
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:28, 10.05.2010

Ja mam 10-dniowy reduktor i obroty latają jak im się podoba. Generalnie mam już tego serdecznie dosyć i całych tych przebojów z przygasaniem. Prawdopodobnie wywale instalacje lpg. Niech ktoś inny się z tym buja. Już wole płacić 5zł/l benzyny.
Podobnie jak cieniu nie wiem jakiego typu ta instalacja I czy II, ale też jest magiczny pstryczek. Jednak też chyba wole spokojniej żyć. Bo tak to razem z tymi obrotami i innymi cudami mnie ciśnienie skacze :-?
  • 0

#7 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:22, 10.05.2010

Widzę, że jestes z Łodzi. Nie próbowałaś tego ogarnąć w Nagazie u Stefanowskiego? Może by coś doradzili. Czasem pomaga jedynie założenie zwężki na dolot lub odwrócenie dolotu powietrze tyłem do kierunku jazdy :-)
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:41, 10.05.2010

Póki co mam rozwiązaną jedną zagadkę :-) Gasła bo zerwany był przewód ukł. chłodzącego i płyn wyciekał. Co do latających obrotów to raczej pojawię się w Nagazie.
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:19, 11.05.2010

witam instalacje mam levato i jest regulacja jeszcze podregulowalem troszke lecz na zimnym silniku dalej jest wachanie sie obrotów lecz juz w mniejszym stopniu, odwrucilem tez koncówke która łapie powietrze przeciwnie do kierunku jazdy, jakies propozycje ma ktos jeszcze?

[ Dodano: 2010-05-11, 13:22 ]
a zapomniałem dopisać ze na ciepłym silniku jest w miarę ok, raz na biegu jałowym jest 1000(wahanie od 950 do 1050 gdzieś) obrotów raz 700(650 do 750) i dolałem trochę płynu do układu chłodzącego bo było minimum a ktoś mi powiedział ze to tez może być przyczyna.
  • 0

#10 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:15, 12.05.2010

Płynu chłodniczego pilnuj, bo jak go zabraknie, to skutki mogą być opłakane...
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#11 miro31

miro31
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ils, F20Z1
  • KM:ok 150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:00, 27.06.2010

Witam.
Jeśli macie kłopoty z obrotami proponuje rozważyć zakup blosa brc (koszt ok 350zł). Problem falujących obrotów zniknie i jeszcze ciut mocy przybędzie, a spalanie na tym samym poziomie.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq