Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana żarówki przedniego kierunkowskazu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:08, 06.05.2010

Witam mam takie pytanie może wyda się dla niektorych banalne ale jak wymienić spaloną żarówkę kierunkowskazu przedniego(accord VI sedan rok: 1999)? czy trzeba ściągać cały zderzak czy może jest jakiś inny sposób aby się tam dostać. Z góry dzięki za odpowiedzi

Pozdrawiam
  • 0

#2 Goliat133

Goliat133
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Kwidzyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 08.06.2010

Witam. Ja wymieniałem w ten sposób:

- odkręciłem zderzak z tej strony, gdzie wymieniałem żarówkę (aby można go było lekko odciągnąć ale delikatnie)
- odkręciłem plastikowe nadkole z przodu i tamtędy szwagier wsadził rękę po żarówkę :)

Trochę ciężko idzie, warto mieć kogoś do pomocy,do przytrzymania zderzaka. Najlepiej kogoś kto ma małe rączki bo miejsca nie jest dużo. Stąd u mnie pomoc szwagra

POWODZENIA
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:21, 26.10.2010

Sprawa jest banalnie prosta i zajmuje około 10 minut.

Wystarczy wykręcić kilka plastykowych kołków mocujących nadkole. Następnie oschylamy nadkole i z lekkimi problemami możemy wsadzić ręke i wymienić żarówkę.
  • 0

#4 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:43, 01.11.2010

Zmienisz zdanie że jest banalnie prosta jak trzeba będzie to zrobić gdzieś w trasie po zmroku bo złapie Cię właśnie Policja ;-)

Banalnie proste to było w HA V - jeden wkręt pod maską, cały migacz wyjeżdża do przodu, wymieniamy żarówkę i po sprawie. Nie potrzebna żadna pomoc, wystarczy śrubokręt i ew. latarka jak by było ciemno.

W HA VI i VII i pewnie VIII też sprawa przestała być banalna i wymiana żarówki w warunkach polowych jest kłopotliwa.

Coś mi się obijało swego czasu o uszy, że UE zamierza zakazać produkcji/sprzedaży samochodów w których wymiana żarówek obowiązkowego oświetlenia zewnętrznego wymaga częściowego rozbierania auta (a czym jest zdejmowanie koła i odkręcanie nadkola ?) lub co gorsza wizyty w serwisie (ciekawe jak to się ma do HID'ów - chyba każdy producent odsyła z ich wymianą do ASO).
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#5 cayose

cayose
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Opole
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:54, 02.11.2010

(...)Banalnie proste to było w HA V - jeden wkręt pod maską, cały migacz wyjeżdża do przodu, wymieniamy żarówkę i po sprawie. Nie potrzebna żadna pomoc, wystarczy śrubokręt i ew. latarka jak by było ciemno.(...)


Chciałbym prosić o doprecyzowanie, jak się wymienia żarówki w HA V, bo też mam z tym problem. Odkręciłem tę jedną śrubkę, która jest od góry, ale kierunkowskaz wcale nie "wyjeżdża". Coś jeszcze trzyma na dole, a boję się wyciągać na siłę. Muszę odkręcać nadkole czy rzeczywiście powinno mi się udać bez tego?
  • 0

#6 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:11, 02.11.2010

Wiesz, już tak dobrze nie pamiętam, HA V miałem trochę czasu temu... Na 100% migacz wyjeżdża do przodu i to raczej bez wysiłku - jest oddzielną częścią a nie zintegrowany z resztą lampy jak w późniejszych modelach - i dlatego tak się da i nie trzeba wyciągać żarówki od tyłu przez nadkole. Wymieniałem sam obie żarówki bo żółta farba z nich zlazła i brzydko wyglądały.

Na 100% jest śrubka ale coś mi teraz świta, że chyba jeszcze trzeba wyciągnąć pionowo do góry jakąś blokadę w rodzaju plastikowego sztyfta. Popatrz dobrze. Nie pamiętam czy ona była w tym aucie czy w którymś jeszcze wcześniejszym... Nie mam pod ręką instrukcji serwisowej od HA V...

Aha, mówię o wersji poliftowej, w przedliftowej mogło być inaczej - nieco inne lampy.

Suplement - znalazłem serwisówkę. Jest tylko wkręt. Ten sztyft musiał być w innym aucie (może w Fiacie). Lampa na dole trzyma się na zatrzasku ale na takim którego raczej nie uszkodzisz - lampę trzeba mocniej pociągnąć jak nie chce iść to wyskoczy z niego.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:07, 02.11.2010

Popatrz tutaj:
http://www.japancars...&nplblk=B__0800

Jest tylko jedna śrubka - trzeba ją wykręcić i pociągnąć lampę do przodu.
  • 0

#8 cayose

cayose
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Opole
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 02.11.2010

Właśnie mi też zeszła farba z tych żarówek i na przeglądzie kazali to wymienić.

Zaraz pójdę spróbować. Bałem się cokolwiek robić na siłę. Wielkie dzięki za pomoc.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq