Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

ruda i samodzielne zaprawki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Garbi

Garbi
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:28, 05.05.2010

Witam,
mam pytanie czy ktoś z forumowiczów bawił się w samodzielne zaprawki lakiernicze? W mojej CD7 z 1997 roku oczywiście była rdza na zakolach tylnych i z tego co wiem były wstawiane reperaturki. wygląda nie najgorzej, ale sęk w tym, że powoli znów wyłazi.... Na razie po samej krawędzi nadkola niedużo - tak z 2cm. Poradźcie czy jest sens samemu to oczyścić i pomalować (mam taki flakonik lakieru seryjnego do zaprawek otrzymany z samochodem) i jak po kolei to wykonać żeby nie żałować :-/
Pozdrawiam.
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 05:49, 06.05.2010

W majówkę temat ćwiczyłem na mojej. Mialem kilka milimetrowych punkcików na nadkolu gdzie ruda wychodziła i markera takiego co piszesz właśnie. Najpierw drapakiem delikatnie usunąłem rdzę, potem oczyściłem dokładnie benzyną ekstrakcyjną, wyszułem i tym lakierem i pędzelkiem zamalowałem. Jak wyschło to pastą tempo przetarłem. W sumie trochę widać że było robione ale wychodzę z założenia, że lepsze plamki od lakieru niż ruda.

Widziałem gdzieś poradnik jak samodzielnie szlifować takie rzeczy i usuwać ryski. Koszt nieduży więc jak będę miał czas i będzie ładna pogoda to papier lekkościerny, kubeł wody i puszka lakieru i do roboty. Ponoć jak się dobrze sprawić to śladu nie będzie. A a jak mi nie wyjdzie to do lakiernika pojade.
  • 0

#3 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:52, 06.05.2010

robiłem u siebie. Starczyło na rok i znowu wylazło
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#4 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:03, 06.05.2010

Garbi,
Możesz próbować sam działać- wszystko zależy od tego jakiego efektu oczekujesz. Samodzielne zaprawki zawsze będą się trochę odróżniały ale mają jedną bardzo ważną zaletę- są tanie :-) Najmniej widoczne są chyba te robione ze spraya...
Jeśli byś chciał zrobić to w miarę niewidocznie to byś musiał podjechać do jakiejś mieszalni lakierów żeby dobrali lakier i nabili w spraya.
Po dokładnym oczyszczeniu skorodowanych miejsc musisz zastosować jakiś środek na korozję. Polecam brunox lub R-stop. Reagują z rdzą i wypierają wilgoć. Później to zależy od tego co jest pod spodem- być może trzeba troszkę będzie podrównać szpachlem- jeśli tak to środek na korozję należy delikatnie zmatować i położyć szpachel. Na szpachel trzeba by położyć podkład jakiś ze spraya. Jeśli nie trzeba szpachlować to tylko zmatować środek na korozję i odrazu można go pomalować- ale musi być wszystko jednolicie pokryte żeby gołej blachy nie było. Jeśli jest obawa że może gdzieś przebijać to warto dodatkowo zapryskać podkładem w sprayu. Przed podkładem oklejamy miejsce uszkodzenia a także cały błotnik i drzwi żeby pył nie osiadł.. Po wyschnięciu podkładu odklejamy taśmę i przeklejamy ją nawet 20-30cm ponad uszkodzenie. Podkład matujemy papierem ok 800 na wodę. Ponad miejscem uszkodzenia -jakieś 15cm-papierem 2000 matujemy delikatnie lakier nie dochodząc do tej taśmy. No i malujemy miejsce uszkodzone kolorem starając się nie popryskać miejsca wokół uszkodzenia matowanego papierem 2000. Po wyschnięciu koloru pokrywamy całość lakierem bezbarwnym łącznie z miejscem zmatowanym papierem 2000 końcówkę starając się zapylić. lakierem nie musi być dokładnie pokryte miejsce matowane papierem 2000 chodzi o to aby było tam tylko zapylone- w tym miejscu połączy się nowy i stary lakier. Po dokładnym utwardzeniu- przy lakierze ze spraya może to potrwać 48h a nawet 3 dni. W dotyku będzie suchy już po kilku godzinach i autem normalnie można będzie ganiać. Jak już się w pełni utwardzi bierzesz jeszcze raz papierek 2000 i jedziesz delikatnie z dużą ilością wody to miejsce zapylone i to które malowałeś do uzyskania gładkiej powierzchni- później drobnoziarnista pasta polerska i trzesz na mokro do uzyskaniu połysku- Tempo odpada.
Zaprawki robione na własną rękę zawsze będą lekko odróżniały się, ale nie będzie to się rzucało w oczy. Zdarzało się także że zaprawki ze spraya klienci tak zrobili, że prawie nie było znaku ale wymaga to wyczucia i wprawy.

[ Dodano: 2010-05-06, 08:19 ]

robiłem u siebie. Starczyło na rok i znowu wylazło

Jeśli pojawiła się ruda to prędzej czy później i tak wychodzi...
  • 0

#5 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:15, 06.05.2010

robiłem u siebie. Starczyło na rok i znowu wylazło

Jeśli pojawiła się ruda to prędzej czy później i tak wychodzi...


Prawda,
ale teraz jestem jakieś 8 m-cy po lakierniku i jest oka :)
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#6 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:27, 06.05.2010

Ja też w weekend majowy siedziałem i walczylem z rdzą. Oczyściłem wszystko do gołej blachy multi szlifierką poźniej papierem sciernym, wszystko przedmchałem sprężarka, wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną i na podkład zastosowałem dwie warstwy R-stop (Tomi mi załatwił :mrgreen: ). Gdy wszystko wyschło położyłem farbę. Zaprawki sama farba w spreju raczej na dlugo nie pomogą, u mnie rok wytrzymały, teraz zrobiłem to o wiele lepiej i mam cichną nadzieje ze wytrzyma dłużej :)
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#7 Garbi

Garbi
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:42, 06.05.2010

dzięki wielkie za pomoc :-) Będę walczył , a o rezultatach napiszę ;-)
Pozdrawiam.
  • 0
"Hanko, o tobie marzę wśród bezsennych nocy.
Hanko, daj usta, niech przeminie ból i żal."

#8 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:42, 09.02.2012

hi,
odgrzeje kotleta :)

pytanko - te zapraweczki po 9ml ktore mozna kupic w ASO to co to za lakier ?

to jest baza, ktora trzeba pokryc bezbarwnym ???

czy to jest moze akryl w kolorze takim jak np metalik (tylko bez glebi).

wyczytalem ulotke dolaczona do tego lakieru i oprocz tego zeby tego nie pic nie jest nie wychac i nie podpalac - malowac w +15 stC i wiecej nic nie wynika :( jest tylko wzmianka w jednym miejscu "LAKIER PODSTAWOWY".

Pozdr
e12
  • 0

#9 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:45, 10.02.2012

czy to jest moze akryl w kolorze takim jak np metalik (tylko bez glebi).

nie ma czegoś takiego.
To jest sama baza. Być może to jest coś takiego jak ja u siebie mam w sklepie- z dużą zawartością żywicy i nie trzeba tego w małych zaprawkach kryć lakierem.
  • 0

#10 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:31, 10.02.2012

A jak sie upewnic ? karteczke moge zeskanowac, ale czytalem ja 2x i nic z niej nie wynika, ani skladu ani nic ...
nie wiem czy telefon do ASO cos pomoze ?? ... nie sadze zeby mieli jakas informacje na ten temat.

boje sie ze robienie "ta baza" a pozniej papranie kropelka bezbarwnego z utwardzaczem zrobi mi niezlego kleksa .. a mam pare punktow do zalatwienia :( przytrzec punktowo pozniej taki twardy bezbarwny 2:1 z utwardzaczem moze byc ciezko :( wytre wszystko na okolo, a tam gorka dalej bedzie.

czy to jest moze akryl w kolorze takim jak np metalik (tylko bez glebi).

nie ma czegoś takiego.


jak to ? czarnego akrylu nie ma ? :)
  • 0

#11 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:46, 10.02.2012

jak to ? czarnego akrylu nie ma ?

akryl jest ale nie w kolorze takim jak metalik.
Jedynie telefon do ASO może załatwić sprawę.
  • 0

#12 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:52, 10.02.2012

dzwonilem, to jest sama BAZA - mozna dodatkowo sobie do tego kupic bezbarwny (pewnie jakis rozpuszczalnikowy, bo jednoskladnikowy i waznosc dluzsza niz pare godzin)

wiec pociapie ta baza, a pozniej na to lezke bezbarwnego chwile wczesniej umieszanego z utwardzaczem - ciekawe co mi z tego wyjdzie :)

Pozdr
e12
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq