Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Błąd/ Komunikat PGM-FI 2.2 D-DTEC DIESEL

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
73 odpowiedzi w tym temacie

#46 fatek

fatek
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:46, 30.09.2017

Co do swiec kontrolka swieci sie dlugo.....w mondeo nigdy sie nie wlaczala.
wydaje mi sie ze honda nie ma swiec ^szybkich^. I chyba tu jest problem,tak mysle,moze mnie ktos poprawi
  • 0

#47 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 08:07, 01.10.2017

To CR nie zwykła rotacyjna.Nawet przy niesprawnej świecy  odpali .Na początek diagnostyka i podgląd parametrów rzeczywistych przy rozruchu i na biegu jałowym, porównanie ilościowe.Tutaj nie ma wróżenia z fusów że może to albo tamto.


  • 0

#48 kbl100

kbl100
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:ok. Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:33, 06.10.2017

Witam, 

Mam to samo aczkolwiek tylko na zimnym silniku jak auto postoi przez noc. Po odpaleniu nierówna praca silnika przez kilka sekund. Wszystkie filtry i świece  wymienione na nowe. Miał ktoś może problemy w tym silniku  z wtryskami, pompą czy egr-em ? Gdy temperatura na zewnątrz spadna poniżej 8 st wtedy objawy przestają być zauważalne. Dodam, że nie wystepuje to codziennie 


  • 0

ED7-->EG4-->EG4-->EK3-->CG4-->? ? ?


#49 goralek

goralek
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:34, 06.10.2017

Na 99% jedna ze świec żarowych padła


  • 0

Nigdy nie walcz z idotą, ponieważ sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem


#50 kbl100

kbl100
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:ok. Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 17.10.2017

no tak, akurat u mnie są nowe 


  • 0

ED7-->EG4-->EG4-->EK3-->CG4-->? ? ?


#51 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:06, 01.11.2017

Teraz dopiero trafiłem na ten temat. Jeśli problem nadal nierozwiązany to odpisuję :)

 

 

Znam ten problem, u mnie pojawił się chyba wcześniej, jak pamiętam przy 120 kkm, teraz mam 207 kkm i dalej nie jestem pewien w 100% co jest przyczyną. Ale zebrałem sporo info przez ten czas, obecnie nie mam tego problemu.

 

Chyba ze 2 lata męczyłem ASO przy każdym przeglądzie o zweryfikowanie problemu. Żadnych błędów, jedyna opcja to zostawić auto na noc i weryfikacja pod HDS. Nie zrobiłem tego w Aso ale we własnym garażu i nic niepokojącego w parametrach nie znalazłem.

 

Dodam jedynie że auto mam od nowości,bardzo zadbane, serwisowane, długo jeździłem na oleju Honda OEM.

 

Jesteś pierwszym właścicielem Hanki? Przebieg pewny?

 

Objawy takie same. Było nierówne odpalanie po nocnym postoju w garażu o temp ok 14 st. C (+- kilka stopni C). Co ciekawe w lecie lub przy mrozach paliła ładnie.

 

 

Raczej na pewno nie padły Ci świece żarowe.

Sprawna świeca ma rezystancję w okolicy 1 Oma. Można to sprawdzić multimetrem nawet takim z marketu bez wykręcania jej z silnika.

Jeśli świeca zaczyna się kończyć wywala błąd PGM-FI na wyświetlaczu (moja jedna co padła miała 11 Ohm-wyrzuciło błąd pomimo że jeszcze grzała ładnie po wyjęciu i podpięciu do akku).

Dziś wymieniłem wszystkie świece żarowe na BERU GN 073 (założyłem temat o świecach w Idtec'u jeśli chcesz coś więcej poczytać).

 

 

U mnie wymiana filtra paliwa też nie dawała poprawy.

 

Na naszym Forum ktoś mi napisał że to może być brudny lub lejący wtryskiwacz.

 

Moje wnioski poszukiwań rozwiązania problemu:

 

1) Wtryski -to mój główny podejrzany.

 

Jakie lejesz paliwo?  Ja przez długi czas uważałem że najlepsze jest V-Pover diesel i takie lałem. Później znalazłem gdzieś w necie że gość dwa  razy wymieniał wtryski w nowym BMW  X6 bo lał V-power (proszę to nie odbierać jako antyreklamę). Wyjaśnienie  w skrócie: obecnie paliwo ON jest bardziej "eko" i ma mniej związków siarki, które odpowiadają za właściwości smarne paliwa (wtryski, pompa CR jest smarowana paliwem ON)-  w skrócie paliwo jest za "suche" i powoduje przycieranie się wtrysków, szczególnie paliwa Premium. Popularne na niemieckich forach ale i na polskich np. Alfy jest dodawanie oleju 2T do paliwa ON (zalecają ok 300ml na cały zbiornik). Ja nie chciałem eksperymentować i kupiłem z Liqiud Molly Dodatek do czyszczenia układu Common Rail (Diesel-Spulung) oraz dodatek smarno-konswrwujacy (Diesel-Systempflege). Pierwsze stosuje się czyszczenie (raz na 50 tyś km) a do następnych zbiorników dodawałem ten drugi. Nie jest to reklama ale chyba to podziałało, zużyłem ok 8 op. Systempfelage i 2 razy Spulung dolałem ( dawno nic nie dodawałem i jest ok).

 

2) Mi przy twoim przebiegu zaczęły się pierwsze problemy z DPF (kontrolka z wykrzyknikiem na wyświetlaczu). Jedna z opini ASO była taka że przytkany DPF daje takie objawy . Jak pamiętam po jego wymianie na nowy (przy 164 kkm) nie było dużej poprawy, choć winy przytkanego DPF nie  wykluczam.

 

 

Tak jak napisałem obecnie Hanka pali bardzo ładnie (żebym nie przechwalił), dalej leje paliwa premium (obecnie na BP, Shella odpuściłem) bo na zwykłym miałem wrażenie że zamula na autostradzie.

 

@ Roland w razie potrzeby możemy się gdzieś zgadać i  spotkać bo mamy blisko, jak coś to pisz na priva :)


Użytkownik mike_dh edytował ten post 23:07, 01.11.2017

  • 0

#52 DonPaco

DonPaco
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 03.11.2017

Na forum znalazłem sporo tego typu zachowań, ale w silnikach na PB. Tam problem jest znany i do rozwiązania.
Jak to wygląda w silniku iDtec?

Problem faktycznie jest znany w PB ale nie rozwiązany...no chyba, ze uznanie ze te silniki tak  mają mozemy uznać za rozwiązanie:)


Użytkownik DonPaco edytował ten post 14:02, 03.11.2017

  • 0

#53 kbl100

kbl100
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:ok. Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:32, 04.11.2017

A więc ja stawiam na układ wtryskowy. Mimo tego, że mam oryginalnego HDS-a nie zauważyłem żadnych uchybień jeżeli chodzi o parametry silnika. Test wtrysków wychodzi również pozytywnie, aczkolwiek podczas występowania problemu korekcje wtrysków potrafią być mało stabilne. Wydaję mi się, że  trzeba dać sobie spokój i jeździć dalej ewentualnie zastosować jakieś dodatki do paliwa. Mogę tylko dodać, że świece, filtry są nowe, dpf jak na przebieg wypala się samoistnie i nie sprawia problemów ale to chyba zasługa autostrad gdyż auto użytkowane jest tylko na terenie Niemiec. Paliwo jakie tankuję to w większości Premium z Arala


  • 0

ED7-->EG4-->EG4-->EK3-->CG4-->? ? ?


#54 silveruk

silveruk
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:tychy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer cu2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:09, 04.12.2017

Witam.
Sprawa dotyczy accorda 2.2 iDtec 150km z 2009r. i przebiegiem 155 000km w automacie.
Parę tygodni temu zauważyłem niepokojące zachowanie podczas odpalania silnika. Do tej pory odpalał od razu uzyskując obroty biegu jałowego 750 obr/min, a teraz jest tak, że dusi się na początku na obrotach ok. 600 i skokowo wchodzi na 650, 700, 750. Są to wartości przyblizone, ale tak to mniej więcej wygląda na obrotomierzu. Silnik przy tym przez pierwsze 3s tak jak by chciał wejść na obroty,a nie umiał. Pracuje nierowno, ale nie gaśnie.
Dzieje się tak zazwyczaj rano, ale nie koniecznie zawsze. Teraz zrobiło się chłodniej. Może ma to związek z temperaturą zewnętrzna.
Na forum znalazłem sporo tego typu zachowań, ale w silnikach na PB. Tam problem jest znany i do rozwiązania.
Jak to wygląda w silniku iDtec?


I jak doszles do tego co było przyczyną 


  • 0

#55 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:56, 04.12.2017

U mnie objawy zaczęły wracać (nierówne odpalanie po nocnym postoju). Wymieniłem wszystkie świece żarowe na nowe (jedna padła), wymieniłem filtr paliwa (OEM),resztę filtrów, olej itp. Nic to nie zmieniło. 

 

Kilka dni po tych wszystkich wymianach w trakcie tankowania dolałem do paliwa liqiu molly  Pro-Line regenerator wtrysków Diesel 5156 (szukałem na ich stronie , na pewno to było z serii warsztatowej). Zrobiłem trasę ok 300km i auto zaczęło palić normalnie. Nie jest to żadna reklama, nie jestem w żaden sposób związany z handlem tymi produktami.  Po prostu w sklepie gdzie kupowałem olej "skusiłem" się na dodatki liqiu molly. Walczyłem z tym tematem chyba 2 lata (kilka ASO rozkładało ręce nie widząc rozwiązania).

 

Kto ma ochotę niech spróbuje i napisze jakie wrażenia.

 

 

Do tej pory stosowałem z serii "zwykłej" (skopiowane ze strony):

 

Dodatek do Common Rail 2185

 

Oczyszczacz wtryskiwaczy Diesel 2666

 

Które w sumie też polecam, ale ich efekt pojawia się po dłuższym użyciu. Teraz byłem zaskoczony że po jednej trasie od razu poprawa. Seria Pro-Line jest jakby bardziej stężona, ale według różnych info bezpieczna do "cywilnego" użytku.


  • 0

#56 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:19, 07.12.2017

Całe wlałes (0,5) na pełen bak?

Może profilaktycznie do siebie doleję.
  • 0

#57 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:22, 12.12.2017

Tak, wlałem całe opakowanie a później dolałem ON do pełna.

 

Te dodatki do czyszczenia producent zaleca stosować raz na 50 tyś. km

 

Żeby się zbytnio nie powtarzać, ze trzy lata temu moja Hanka zaczęła źle palić po nocnym lub kilkugodzinnym postoju w temp ok +14 st C (najczęściej objaw pojawiał się po nocy w garażu). Czasami paliła jakby na trzy cylindry przez pierwsze 2-3 s. A z reguły podobnie jak opis w pierwszym poście. Aso, diagnostyka wszystkiego nic nie dała, rok "suszyłem głowę" mechanikom. (Dodam auto salonowe, zadbane i zawsze lane najlepsze możliwe paliwo). Później wpadłem na dodatki Liqiu Molly w lokalnym sklepie z chemią.

 

Raz użyłem  Liqui Molly Diesel Spuling 2666 (czyli ten zwykły oczyszczacz) a po nim co ok  drugi zbiornik dodawałem Diesel System-Pflege 2185 (czyli ten dodatek ochronny do Common Rail'a- zużyłem może z 6 szt,).

 

Prawie rok czasu nic nie dolewałem, auto paliło bardzo ładnie, ostatnio objawy zaczęły delikatnie wracać (bez palenia na 3 cyl.) więc tym razem wybór padł LM Pro-Line regenerator wtrysków Diesel 5156 (zrobiłem ponad 50 tyś km od Spulung'a). Tak jak napisałem, po 300 km na tym dodatku auto pali i chodzi jak "zegarek". 

 

Zdaję sobie sprawę że więcej w tych dodatkach jest więcej marketingu i efektu "placebo" ale u mnie podziałało a myślałem o wycieczkach do speców od wtrysków, ich demontażu itp. Ten ostatni dodatek z LM Pro-Line zrobił na mnie wrażenie, tak szybki efekt.

 

 

Tyberiusz, Tobie proponuje zwykłego Spulunga jak się nic nie dzieje, co któryś zbiornik możesz dodać system-Pfelege,


  • 0

#58 aruros

aruros
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Radzymin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sedan
  • KM:156
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 17.01.2018

Witam.

Może z was miał ktoś taką przypadłość, u mnie nie dochodzi prąd na świece żarowe.

Myślałem że to sterownik świec ale wymieniłem na drugi i dalej to samo.

Po przekręceniu stacyjki prąd nie dochodzi na świece żarowe.

 


  • 0

#59 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:59, 17.01.2018

Obejrzyj dobrze kable od świec, możliwe, że były źle poprowadzone i na skutek wibracji przetarły się. Spotkałem się z czymś takim w Audi.


  • 0

#60 aruros

aruros
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Radzymin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sedan
  • KM:156
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:04, 18.01.2018

przedzwaniałam kable i jest ok pomiędzy sterownikiem a świecami i jest ok.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq