Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

klimatyacja nie działa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lu1988

Lu1988
  • Forumowicz
  • 105 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:240000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:51, 05.05.2010

witam mam problem z klimą po zimie w zeszłym roku działała bardzo dobrze jednak w tym mam problem bo nie chłodzi myslałem ze gaz sie skończył pojechalem nabić okazało sie ze klima szczelna tylko troche gazu brakaowało wiec uzupełnilem. Niestety to nie pomogło zimno dalej nie leci gdy włącze klime spręzarka sie załącza i chodzi wentylator cały czas sie kreci i nie przestaje jak to było kiedys rurki letnie to znaczy nie zbyt zimne. w kabinie nie mam chłodu. myslałem ze to filtr wyciagłem go i wymieniłem ale nic to nie pomoggło dalej klima na chłodzi. Czy moze mi cos ktos powiedziec doradzic co zrobic. Pzodrawiam
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:30, 02.07.2010

Musisz zrobić pomiary ciśnienia w czasie pracy. Ważne jest wysokie ciśnienie i niskie, oba muszą mieścić się w swoich tolerancjach. Wtedy dopiero można poprawnie zdiagnozować usterkę. Samo ciśnienie na postoju powie czy masz odpowiednią ilość czynnika, i jeśli będzie go za mało to czujnik ciśnienia nie pozwoli na uruchomienie sprężarki.

Jeśli u Ciebie sprężarka się załącza a nie chłodzi to:
- jeśli to wina sprężarki, to na ruchu będzie małe ciśnienie na sprężaniu (powinno być kilkanaście bar, ale to zależy od auta)
i jednocześnie na niskim będzie niewiele opadało przy włączonej sprężarce.

- jeżeli wysokie ciśnienie jest zbyt małe, i jednocześnie niskie schodzi bardzo nisko ( u mnie schodziło do zera, a powinno być ok 3 bar), to oznacza że układ jest niedrożny. W takim wypadku należy zacząć od wymiany osuszacza, jeśli to nie pomoże można spróbować przedmuchać układ azotem. Może być również uszkodzony/zatkany zawór rozprężny przy parowniku.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:48, 02.07.2010

Kolega Apollo w miarę dobrze to wyjaśnił. Najlepiej podjedź do zakładu, gdzie naprawiają lodówki, zajmują się chłodnictwem itp. Każdy taki zakład ma przyłącza i manometry do R134a. Tam bardziej znają się na klimach. Niech sprawdzą ciśnienia na pracującym silniku (sprężarce). Na wysokim powinno być około 15 barów, a na niskim około 2,5-3 barów. Jak ciśnienia będą za małe to znaczy, że trzeba dobić czynnika. Sprawdź termometrem temperaturę na wylocie z nawiewów, powinno być około 4-7 stopni. Ja u siebie dobiłem troszkę więcej i mam 2,5 st.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq