Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Płukanie silnika przed wymianą oleju?

VIII Accord CU1 R20A3

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
94 odpowiedzi w tym temacie

#46 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:40, 19.12.2017

Temp oleju powyżej 110st nie jest zbyt zdrowa dla silnika jak i oleju.

U mnie w 2,4 przy przelocie przez szwabskie autostrady w czerwcu temp oleju nie przekraczala 80st. Zwykle przy normalnej jeździe oscyluje w okolicach 70st w korkach jakieś 80.

Olej 0w20, zegary Defi.

Dodam jeszcze że w moim drugim aucie upalanej na torze MX5, olej 5w40, zegary Stack tylko czasami temp podchodzi powyżej 110st i to tylko jak jest gorąco.

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik ubek edytował ten post 17:44, 19.12.2017

  • 0

#47 pawelzszu

pawelzszu
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:BiałyStok
  • Silnik:2,0
  • Wersja:lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:14, 19.12.2017

a co myślicie o tej płukance: 

 

 

mj-731-4l_1,w_1200,r_png,_small.png

 

 

 


  • 0

#48 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:17, 19.12.2017

Może nie kombinuj. 

Mitasu do końca nie wiadomo czy jest japońskie czy np chińskie.

Kup coś sprawdzonego.


  • 0

#49 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:19, 19.12.2017

Inna procedura stosowania
http://www.mitasuoil...uid,p1687422506

Oleje też w sensownej cenie
http://www.mitasuoil...etic,p517943421

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik lajsta edytował ten post 21:24, 19.12.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#50 RICZII

RICZII
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:1.6
  • Wersja:VI
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:57, 08.01.2018

Tak zapytam, jak najdokładniej i Najbezpieczniej wykonać ta płukanke? po prostu do ubytku oleju dolać płyn do płukania tak by poziom oleju razem z tym płynem był do poziomu max? Czy wylać cały olej z miski i.od min a.max wlać ten płyn?
  • 0

#51 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:22, 08.01.2018

Temp oleju powyżej 110st nie jest zbyt zdrowa dla silnika jak i oleju.

U mnie w 2,4 przy przelocie przez szwabskie autostrady w czerwcu temp oleju nie przekraczala 80st. Zwykle przy normalnej jeździe oscyluje w okolicach 70st w korkach jakieś 80.

Olej 0w20, zegary Defi.

Dodam jeszcze że w moim drugim aucie upalanej na torze MX5, olej 5w40, zegary Stack tylko czasami temp podchodzi powyżej 110st i to tylko jak jest gorąco.

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

...ale aż takie różnice by były?
Coś tu jest nie halo ? Ty masz 70-80 ,a kolego w przemkowal po 140* ?

Inna procedura stosowania
http://www.mitasuoil...uid,p1687422506

Oleje też w sensownej cenie
http://www.mitasuoil...etic,p517943421

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Wszystko fajnie ..ale ten olej i te opakowania aż krzyczą. Chcą być bardziej Japońskie niż sama Japonia.Ktoś to dobrze "opakował" ... Coś w tym musi jednak być i skłaniam sie ku temu ,że faktycznie to co z Japonią ma wspólnego to chyba ten jeden pokój na którymś piętrze. Wogóle szukając coś o nazwie Mitasu w Japonii to wyskakują restauracje :-D
Nie mówię też ,że to jest jakiś ostatni kibel ale po co sprawdzać to na własnym silniku.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 11:30, 08.01.2018

  • 0
                       

#52 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:25, 08.01.2018

...ale aż takie różnice by były?
Coś tu jest nie halo ? Ty masz 70-80 ,a kolego w przemkowal po 140* ?

Tak, ja mam taką temp oleju tyle że silnik inny więc napisałem tylko dla informacji.

Co nie zmienia faktu że 140st w każdym aucie to dużo za dużo, i jeśli wskazania są prawidłowe należy szukać przyczyny tego stanu rzeczy. Zacznij od czujników temp I samych wskaźników jeśli to "autogałgany" to często pokazują bzdury.

Z drugiej strony używanie olejów o zbyt dużej lepkości 10w60 czy tym podobne wcale nie obniża temp oleju w niektórych przypadkach a często ja zwiększa gdyż olej nie pompuje się tak jak powinien przez waskie kanały olejowe przez co wolniej chłodzi silnik i "przyjmuje na siebie temp" I szybciej się degraduje.
  • 0

#53 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 12:00, 08.01.2018

Wlodar - nie doszedłem do 140 ale temperatury aktualne to do 105C przy temp otoczenia do ok +5.

Czujnik temp był sprawdzany i błąd to jakieś 2 stopnie. Pisałem już o tym dawno.

 

Ale to nie temat o temperaturach tylko o płukankach.


  • 0

#54 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:05, 13.01.2018

Nigdy nie plukalem silnika i nie będę płukał. Jestem zwolennikiem regularnej, nieco częstszej wymiany oleju, niż zaleca producent.
  • 0

#55 rafalsar

rafalsar
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Rypin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:56, 13.01.2018

Jeżeli się ma samochód od nowości to jak najbardziej nie trzeba płukać bo zmieniamy olej co 10k km i jest ok. Ale jak gdy kupimy używany samochód, do którego właściciel lał olej półsyntetyczny i wymieniał co 20k km to jest co płukać i częsta wymiana tego nie przyspieszy. Wymieniam olej co 10k km, co druga wymianę płuczę i jeszcze ten silnik jest zasyfiony, ale już widzę pewne pozytywy, zaczyna mniej oleju połykać, choć pewnie złożyło się na to kilka czynników: ceramizer, zmiana oleju z 5w30 na 5w40, płukanki i częste wymiany oleju.


  • 0

#56 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:18, 13.01.2018

Ogólnie warto wypłukać przed zmianą oleju na lepszy. Lepiej żeby ewentualny syf wypłukał środek do płukania przed wymianą niż nowy lepszy olej zaraz po zalaniu.
  • 0

#57 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:54, 17.01.2018

Kurde !Na czym on tam jeżdżą ?Na Castrolu z stodoły ?
https://www.drive2.ru/l/935206/
  • 0
                       

#58 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:45, 17.01.2018

Wielokrotnie widuje takie widoki.. I nawet gorsze..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#59 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:48, 17.01.2018

A wystarczyłoby żeby nikt nigdy więcej Castrola nie wlał, to takie proste...
:D

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#60 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:32, 17.01.2018

Przestaję płukać. Nigdy więcej płukanki. Kto za :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Accord, CU1, R20A3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq