Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drgania kierownicy przy 120 km/h


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
662 odpowiedzi w tym temacie

#496 leon1600

leon1600
  • Klubowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Luboń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:158
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:05, 23.12.2013

W Novax w Poznaniu koszt doważenia na samochodzie lub układania opony to około 100 zł za komplet (doważa się tylko przednie koła). Nie wiem czy w Kielcach jest Novax, ale w Poznaniu niewiele wulkanizatorów ma ta usługę, ponieważ do tego potrzebny jest specjalistyczny sprzęt.


Faktycznie wiele osób problem drgań po prostu olewa, albo nie ma świadomości, bo jeżdżą na przykład tylko po mieście i rzadko przekraczają 100 km/h. Drgania najczęściej występują w przedziale 120 - 140 km/h, a nie każdy się do tej prędkości rozpędza:-)

A tutaj jeszcze ciekawy artykuł od kolegów z Vectry:
http://www.vectra-un...dy/drgania.html

Pozdrawiam
  • 0

#497 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4,932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:27, 23.12.2013

nie ma się co dziwić, że na takich forach jak mondeo jest opisanych dużo więcej takich problemów niz na forach hondy. dlaczego? prosta sprawa zobaczcie ilu jest użytkowników mondeo a ile accorda. kolejna rzecz ze co 3 mondek to służbówka gdzie każdy wymaga a nikt nie płaci:) później każdy narzeka ze to badziew bo to czy tamto ale zawsze tak jest jak się coś dostanie za darmo:) tutaj 99% to właściciele prywatnych samochodów ewentualnie firmowych ale z własnej firmy/spółki to jak się wydało tyle siana to trzeba chwalic:)

mało osób patrzy jak Wrc trzeźwo na ten samochód. sam kiedyś byłem w nim zakochany i nie widziałem lepszego do tego ładowałem worki pieniędzy w coś co cudem techniki nigdy nie było i nigdy nie będzie. teraz już przeżyłem fascynacje i inaczej patrze na samochody. ale mogę smiało powiedzieć ze nie patrząc na ten McPherson jest może najprostszym rozwiazaniem ale często najlepszym:) wiele super samochodów ma takie rozwiązanie. wiec po co robić coś innego skoro to wcale nie jest lepsze a tylko drozsze?

zreszta Honda to udowodniła w civicu UFO. gdy wszyscy zaczeli robić z tylu wielowahacz honda wróciła do belki! i co? czy CTR FN2 jest gorszy niż EP3? dlaczego wiele osób jeżdzących w rajdach twierdzi ze prowadzi się lepiej niż ep3? a tylko marudy na forach pisza ze jest gorsze? sama budowa zawieszenia to teoria liczy się zestrojenie, sztywność nadwozia jak i parametry takie jak rozstaw kol/osi...
  • 0

#498 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,253 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:20, 23.12.2013

Nigdy nie uważałem ,że honda jest cudem techniki ....za to karmiony farmazonami od młodych lat jakie to japończyki są jednorazówki i byle jakie ,a germanowóz :-) szczytem rozwiązań i niezawodności,co po latach okazało się nie prawdą, a raczej gó.no prawdą ,wyszło bardziej że japończyk jest na równi ,a nawet ponad to jeśli chodzi o samochód dla ludu ;-)

Blackfly sam potwierdziłeś to ,że honda jak się za coś weźmie to zrobi to w większości lepiej niż inni .Civic miał wielowahacz od dawna ale nikt tego nie doceniał po za ludźmi w temacie..... za to podniecali się w Europie w swoich samochodach w śmiesznych testach i gazetach ile to miejsca w bagażniku i z tyłu i coś tam jeszcze...jaki to rodzinny itp. ,a Japonia to bee.

......się wqurwili i olali więc to (wielowahacz) i pokazali jak się to robi ...jak się robi przestrzeń w bagażniku(więcej niż w acco) ,na tylnym siedzeniu i jak się rozwiązuje rozkładanie siedzeń i robi przestrzeń bagażową ,a do tego prowadzi się lepiej niż większość z belką jak nie wszystkie ...gdzie tamci można powiedzieć zęby zjedli na belce ,a raczej połamali :-) przez tyle lat .Niby proste rzeczy ale nikt na to jakoś nie wpadł przez wieki tutaj
....... ale to że belka jest lepsza niż wielowahacz w cywilnym samochodzie to już nadużycie :-) Połączenie komfortu z dobrym prowadzeniem nie da się zrobić lepiej na belce niż na wielowahaczu.

Na belce po nierównościach tył chce "rzucać" całym samochodemw uproszczeniu (chce go przechylać .....można zrobić miękko ale o szybkiej jeździe i dobrym prowadzeniu można zapomnieć
Niższy i następnym etapem niż belka było by przyspawane piast do karoserii :-P
Tak.. Wiele super samochodów ma McPherson ale jeszcze więcej ma wielowahacz i jak by McPherson był najlepszy to nikt by się nie bawił w coś bardziej skomplikowanego .
Dla mnie honda to żaden super samochód za to jest ponad średnią...więcej ma plusów niż minusów ,lepsza trwałość niezawodność ,lepiej przemyślana i rozwiązana budowa dająca dojście ,rozebranie i naprawę bez potrzeby wyprucia pół samochodu z 300 kluczami w zanadrzu i trzydziestoma różnymi częściami w zależności od miesiąca produkcji :-)


...a co do drgań to faktem jest ,że różnie ludzie podchodzą do sprawy i niektórzy nie zwracają na to uwagi
co i tak nie zmienia faktu ,że acco zawsze było wrażliwe na niedoważenia ...to już ustalone i porównywane było na innym forum 10 lat temu :-D
nie chce mi się o to teraz walczyć i udowadniać :-P
są samochody dużo mniej wrażliwe jeśli chodzi o kierownicę ...buda już zaczyna latać ,a na kole kierownicy mało co czuć
  • 0
                       

#499 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4,932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:41, 23.12.2013

Wlodar, wszystkie samochody sa niemal tak samo bardzo wrazliwe na drgania. wszystko zalezy od tego w jakim stanie jest zawiezenie. Honda ma wytrzymale zawieszenie (na pewno bardziej niz McPherson) - tak ja to mówie!!! i dlatego lekkie niedowazenie powoduje bicie na kierownicy. Nie ma się co czarować McPherson jest tanszy w utrzymaniu ale też mniej wytrzyma a mało kto ma wszystko cacy w zawieszce.

Kolejna sprawa to nie liczy się zastosowana technologia bo można miec super sprzet ale jak jedno z drugim nie współgra to i tak nic z tego nie będzie.

Widzisz mi znowu od małego wmawiali jakie to japońskie samochody są super, a niemieckie daremne:P jak dla mnie każde z nich ma swoje plusy jak i minusy. Jak już wiele razy mówiłem honde rozkrecisz kluczami 10, 14 i 17 dla przykladu w bmw potrzebujesz 10, 13, 16, 17 i 18 a do tego kilka torxow jak i nasadek torx nie wiem jak to się nazywa:) jednak coś za coś w hondzie wiele elementów jest na 2 srubkach a tutaj na 5 może i lepiej dla serwisanta ale po latach się to odzywa... za to żeby wymienić głupi filtr powietrza w takim 320d trzeba troche tego odkręcić a w hondzie 4 srubki 8... o widzisz jeszcze 8ka czasem sie przydaje.

natomiast sprzęgło to prosta wymiana, 4h na spokojnie a robiłem to pierwszy raz. w hondzie trzeba zrzucac sanki itp itd więc dnia Ci braknie ale to pewnie przez FWD bo teraz bede robił tą sama czynnaść w grande punto i podejrzewam że będzie równie dużo jak w hondzie no poza sankami...

wracając do zawiasu to uważam ze ten z 7gena jest bardzo przeciętny bo ani to komfortowe (głośne) ani sportowe (miękkie), jedynie wytrzymałe, zaje*iscie wytrzymałe:)
  • 0

#500 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,253 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 00:05, 24.12.2013

Widzisz mi znowu od małego wmawiali jakie to japońskie samochody są super, a niemieckie daremne:P

wszystko możliwe ...prawdopodobnie jesteśmy z innych dekad :-)
  • 0
                       

#501 PIOTR 8888

PIOTR 8888
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:16, 28.12.2013

drgania kierownicy są od luzu na półosi.. wjechać na kanał i złapać za przegub wewnętrzny i poruszac góra dół,u mnie luz jak ta lala a zawias sztywny i też nie moglłęm dojsc od czego drgania. kazdy tylko patrzył zawias a tego nie.. i wyszlo szydło z worka..bolączka accorda..mechanik mówił ze tam są frezy wyrobione.(przegub wew. i półoś)
  • 0

#502 Brasi91

Brasi91
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Łuków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:03, 14.02.2014

Witam, posiada ktoś na sprzedaż prawą półoś z podporą do hondy VII gen, 2005r. 

 

Występują u mnie drgania tak jak wcześniej pisaliście przez ponad 30 postów przy przyspieszaniu w przedziale 100-120 km/h. U mnie na 90 % jest to wina prawej półosi bo jest na niej luz. 


  • 0

#503 awdam

awdam
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:21, 20.02.2014

MIałem drgania na letnich oponach przy takich prędkościach, zmieniłem na zimowe w zaufanym warsztacie, który prawidłowo wyważył koła i drgania totalnie ustąpiłłu...


  • 0

#504 hous

hous
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:56, 19.03.2014

Z mojego doświadczenia wynika, że takie drgania to praktycznie zawsze złe wyważenie ;) Bez względu na to, co mówią w warsztacie - często nie chcą się przyznać do tego, ze zrobili coś nie tak


  • 0

#505 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,253 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:33, 21.03.2014

Nie chcą po prostu się przyznać ,że nie potrafią prawidłowo wyważyć
  • 0
                       

#506 awdam

awdam
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:14, 21.03.2014

Albo lepią tak jak u mnie, na prawym przednim kole miałem przyklejone 80g w odważnikach ...


  • 0

#507 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:51, 05.11.2014

No ja dzisiaj zmieniłem koła  na zimówki 16" i mam lekkie bicie ponad 100km/h.

Pojechałem na wyważanie i jeszcze gorzej !!!

Pojechałem na wyważanie do drugiego warsztatu i jest jak wcześniej lekkie bicie :)

Rozkalibrowane mają te wyważarki.

 

Jadę w piątek na doważanie kół na samochodzie do autobalans.pl do wawy

Gość mi doważył na aucie koła letnie 17" i przez cały sezon letni zapomniałem co to drgania kierownicy.

Mam nadzieje że z zimowymi kołami będzie tak samo - musi być ! :)

 

Jednak te wyważarki stacjonarne to są *cenzura* warte.....najlepszą wyważarkę stacjonarną mają chyba w ASO Rogujski w wawie.

Tam zawsze było najlepiej. Ale najbardziej jestem zadowolony z doważania kół na samochodzie www.autobalans.pl

POLECAM !


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 22:56, 05.11.2014

  • 0

#508 eon

eon
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:WWL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Ex
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:12, 05.11.2014

Również polecam ASO Rogujski. Chyba jako jedyni wiedzieli co robia wyważając koła. W matraszku 2 lata temu mechanik bał się zdjąć koła :/


  • 0

#509 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2,228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 09:32, 06.11.2014

W roznych aso sa takie same wywazarki czy co aso to inna? Dzis zadzwonie do aso Szczecin i zapytam sie jaka maja to dam znac.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#510 Zaldier

Zaldier
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GH
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:00, 06.11.2014

Czy w ASO Rogujski robią wyważanie na samochodzie też?


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq