Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Dpf

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#16 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:17, 22.01.2018

Wzrost chwilowego spalania, po zdjęciu nogi z gazu, spalanie nie spada do zera, utrzymuje się około 2-5, silnik ma nieco bardziej basowe brzmienie.
  • 0

#17 Lissek

Lissek
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Limaowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:10, 22.01.2018

Dzięki. Zwrócę uwagę.
  • 0

#18 Marcinsw

Marcinsw
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 23.01.2018

U mnie po 700 km nazbieralo sie 25g sadzy i nie przepalil sie samoczynnie, zrobilem znowu komputerowe, zmienilem paliwo i teraz po przejechaniu 1000km mam 7g sadzy wiec czekam czy sie sam przepali. Po ilosci sadzy mysle ze ma wplyw na to jakosc paliwa. Czekam na cieplejsze dni bo bede chcial zdemontowac filtr i go przeczyscic.


  • 0

#19 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:53, 23.01.2018

a propos sadzy - wg. mnie to głównym winowajcą jest czujnik zapełnienia sadzą;

 

to nie jest tak, że przyrasta powiedzmy 1 g na 100 km - i że można to zawsze przewidzieć; (z tego co pamiętam, komputer inicjował wypalanie w okolicach 12-15 gramów sadzy), i że możemy założyć, że po przejechaniu 1000-1200 będzie chciał wypalić DPFa w czasie jazdy;

 

sadza przez pierwsze kilkaset kilometrów faktycznie przyrasta stopniowo - powiedzmy - 1 gram na 100 km, ale potem  - w okolicach 800-1000 kilometrów - jest nagle przeskok zapełnienia i np. z 12 gramów robi się od razu 27 gramów;

 

komputer wtedy panikuje, że jest już takie zapełnienie i przechodzi natychmiast w tryb awaryjny i zapala naszą ukochaną kontrolkę z wykrzyknikiem;

 

jak komuś się chce to niech przeszuka moje wątki nt. DPFa - w zeszłym roku badałem temat dosyć dokładnie, podłączając komputer co 50 czy 100 km i zawsze w okolicach kilkunastu gramów sadzy był nagły przeskok na 20-25 gramów i od razu tryb awaryjny; 

 

także to, że dzisiaj masz 10 gramów, po przejechaniu 800 km, to nie oznacza, że po jutrzejszej wycieczce do pobliskiego sklepu nie skoczy ci nagle na 25 gramów - co skończy się trybem awaryjnym i wypalaniem serwisowym;

 

mi pomogły dodatki, od roku nie mam właściwie problemów z DPFem, szczegółów już nie pamiętam, ale na forum opisywałem dokładnie swoje spostrzeżenia i przemyślenia w walce z męczącym filtrem DPF ;)

 

pozdrawiam


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 10:05, 23.01.2018

  • 0

#20 Marcinsw

Marcinsw
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 23.01.2018

A czy mozliwe ze zacznie wypalanie zaraz po starcie czy musi byc rozgrzany zeby zaczal sie wypalac?
  • 0

#21 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:03, 23.01.2018

Wg mnie możliwe, bo parę dni temu właśnie dosłownie po trzech minutach od startu zauważyłem, że rozpoczęło się wypalanie.
  • 0

#22 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 01:32, 24.01.2018

Możliwe, ale mało możliwe i na pewno po rozgrzaniu i sprzyjających warunkach - np. niedługo po uruchomieniu zaczynasz jazdę po drodze szybkiego ruchu. Silnik na pewno musi złapać temperaturę - zawsze kilka/kilkanaście kilometrów po starcie trzeba przejechać.
  • 0

#23 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:32, 24.01.2018

Od pierwszego serwisowego wypalania filtra (kontrolka ostrzegawcza dorwała mnie w mega korku i po czasie wyskoczyła z wykrzyknikiem  - tryb awaryjny) zrobiłem już ponad 1500 km i nie chce się skubaniec wypalać. Ciekawe ile maksymalnie km można przejechać pomiędzy wypalaniami...?


  • 0

#24 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 11:48, 24.01.2018

Nie ma reguły.Po podłączeniu pod diagnoskop sprawdzisz ile razy był wypalany i kiedy ostatni raz


  • 0

#25 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:24, 24.01.2018

I też ma znaczenie, czy 1000 km przejedziesz w kawałkach po 30 czy 50 km, czy w dłuższych odcinkach - w tym drugim przypadku przyrost sadzy będzie wolniejszy.
  • 0

#26 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:30, 24.01.2018

Dystans ten był pokonany poprzez krótkie trasy maks 40km ale dość często po drogach szybkiego ruchu. Mam nadzieję, że wypali się sam i nie będę miał powtórki z kontrolką i trybem awaryjnym.


  • 0

#27 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:53, 24.01.2018

To ja obstawiam, że ci się wypalił, ale nie zauważyłeś. Podłączałeś komputer? Powinien pokazać ile minęło od ostatniego wypalania.
  • 0

#28 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 16:34, 24.01.2018

Podłączę jutro żeby sprawdzić ale gapię się jak głupi na zegary i nie widziałem opisanych tutaj wcześniej objawów wypalania. Chyba że wypalił się w trakcie szybkich przejazdów autostradą... Ile trwa takie rutynowe wypalanie?
  • 0

#29 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:24, 25.01.2018

10-15 minut
  • 0

#30 Marcinsw

Marcinsw
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:15, 25.01.2018

Dzisiaj bylem u mechanika ktory stwierdzil uszkodzenie drugiego czujnika temperatury spalin poniewaz wskazuje 0 I dlatego nie chce sam zregenerowac sie dpf, bledu nie pokazywal. Czy mieliscie takie usterki? Mozecie podejrzec ile u was wynosi I jaka jest roznica miedzy 1 I 2 czujnikiem.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq