Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Przeklejenie całej szyby czołowej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:17, 26.04.2010

Witam.
Dziś na skutek deszczowego dnia, znów wyszły problemy wynikające z nieszczelnego wklejenia przedniej szyby.
Woda pociekła przy słupkach z obu stron a w dolnej części szyby, na środku dość obficie zaparowała.
O ile przeciek zlokalizowałem, to parowanie szyby wydaje się być powodem nieszczelności gdzieś w dolnej części szyby.
Moje pytanie w związku z tym, to czy ktoś kiedyś wyciągał szybę, usuwał stary sylikon i wklejał ją na nowo ?
Szukałem czegoś podobnego za pośrednictwem "szukajki" ale nic nie znalazłem.
Jeśli coś jest to proszę o ewentualne nakierowanie.
Jeżeli zaś, nie ma podobnego tematu, to czy ktoś mógłby udzielić paru wskazówek?
Kwestia demontarzu wszelkich plastików, czy osłon jest też dość istotna, ale zakładam, że nie każdy będzie w stanie przybliżyć mi tę czynność w accordzie czwartej generacji :)
Podsumowując. Chciałbym wiedzieć, czy taka czynność jest możliwa do wykonania bez jakichś specjalnych narzędzi oraz co robić, jak robić i na co zwracać uwagę przy demontażu i ponownym wklejaniu przedniej szyby?
Z góry dzięki :)
  • 0

#2 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:15, 27.04.2010

Nie wiem jak to wygląda w accordzie z uszczelką- tzn czy jest wklejana czy wciskana bo nigdy tego nie robiłem. Ze strony sprzedawcy mogę powiedzieć co potrzebujesz:
Potrzebny Ci nóż do wycinania lub specjalny drut. Drut to koszt z tego co pamiętam ok 20zł. Przebijasz go w miejscu gdzie jest klej i ciągnąc moja Twoja rozcina się klej. Trzeba jednak uważać żeby nie pokaleczyć słupków, deski rozdzielczej no i żeby po szybie nie polecieć bo może strzelić. Po wyjęciu , oczyszczeniu dobrze jest zabezpieczyć okolice starej szyby jakimś środkiem antykorozyjnym. Z reguły żaden zakład tego nie robi a pokaleczona blacha po roku gnije. Szybę przed wklejeniem trzeba posmarować specjalnym gruntem zwiększającym przyczepność kleju do szkła i wkleić.
Tylko czy potrzeba jest zdemontowania całej szyby? Są specjalne masy uszczelniające szyby które wciska się pod uszczelki i nie trzeba demontować szyby.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:41, 27.04.2010

a co to za masa uszczelniająca ?
Być może to załatwi sprawę.
Faktycznie, demontaż całej szyby w domowych warunkach to chyba jednak nie na moje możliwości.
Z drugiej strony, zastanawiam się nad tym co napisałeś, czyli że jeśli zakład nie zabezpieczy okolic szyby po jej wyjęciu (a u mnie była wymieniana) to po roku blacha będzie gnić.
Może warto byłoby zasmarować brunoxem blachę w tych okolicach ?
Tylko czy wtedy wklejana szyba będzie się trzymać i nic się z tym nie stanie ?
...a orientuje się ktoś jaki byłby koszt takiej robótki u jakiegoś speca ?
  • 0

#4 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:22, 27.04.2010

http://moto.allegro....ochodowych.html
choćby taka. Z firmy boll jest czarna bo ta jest szara.
Zakłady raczej nie zabezpieczają antykorozyjnie. Może przyjść wcześniej brunox, ale później dobrze jest go zmatować włókniną matującą.
  • 0

#5 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:30, 27.04.2010

też mam chyba podobny problem poczekam na relacje z działania waldeza - jak opanujesz problem to daj znać
  • 0

#6 Yogas

Yogas
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:40, 27.04.2010

Jak bedziesz wycinal to najlepiej sie to robi struna od gitary. Kumpel tak u siebie w nissanie robil. Schodzi troche tylko z usunieciem tego kleju
  • 0

Do 27.04.2010 F18B2
Od 29.04.2010:


#7 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:59, 27.04.2010

a co to za masa uszczelniająca ?
Być może to załatwi sprawę.
Faktycznie, demontaż całej szyby w domowych warunkach to chyba jednak nie na moje możliwości.
Z drugiej strony, zastanawiam się nad tym co napisałeś, czyli że jeśli zakład nie zabezpieczy okolic szyby po jej wyjęciu (a u mnie była wymieniana) to po roku blacha będzie gnić.
Może warto byłoby zasmarować brunoxem blachę w tych okolicach ?
Tylko czy wtedy wklejana szyba będzie się trzymać i nic się z tym nie stanie ?
...a orientuje się ktoś jaki byłby koszt takiej robótki u jakiegoś speca ?


jak mialem astre wymiana przedniej szyby mnie wyniosla 100 plus za szybe 100 nie byl to wprawdzie zaklad typowo od szyb ale robote wykonali dobrze tzn nie bylo zadnych swistow w czasie jazdy ani nic nie cieklo nie wiem jak to pozniej wygladalo bo po pol roku auto sprzedalem... sam osobiscie wymienialem w kadecie czolowa szybe (znaczy we dwie osoby) kupilem kliej (boll zdaje sie) i kawalek linki stalowej od rowera zeby wyciac stara.. niestety zle wkleilismy nowa szybe bo w czasie jazdy od dolu bylo slychac swist powietrza ale juz poprawiac sie nie chcialo nam :) Jeden dzien dwie osoby i zadanie jest wykonalne Wazne zeby uszczelka byla w miere rowno przycieta (jesli to uzywka bedzie) na szybie i na karoserii
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:59, 01.06.2010

No to udało się :mrgreen:
Po kilku podejściach do tematu a następnie po paru ulewach udało mi się w końcu opanować problem przecieków :D
Dodatkowo zlokalizowałem przyczynę szumów podczas jazdy czy przy mocniejszych podmuchach wiatru.
Plastik u dołu szyby, od zewnątrz okazał się być nieprzykręcony i to dość uporczywie dawało o sobie znać.
Przecieki udało się zniwelować samym sylikonem bez ponownego przeklejania szyby. Zdjąłem tylko osłony i dokładnie całą szybę do okoła zalałem owym sylikonem.
Nie wiem czy użycie zwykłego sylikonu sanitarnego była najlepszym wyborem, ale na tą chwilę działa wszystko ok.
Szyby przestały tak intensywnie parować i w końcu pozbyłem się mokrych plam po ulewach :D
  • 0

#9 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:03, 01.06.2010

Nie wiem czy użycie zwykłego sylikonu sanitarnego była najlepszym wyborem, ale na tą chwilę działa wszystko ok.

hmm jakby Ci to powiedzieć. Silikon sanitarny i uniwersalny zawiera w sobie octany co w połączeniu z blachą daje na prawdę poważną korozję....

[ Dodano: 2010-06-01, 16:03 ]
PS. kilka postów wyżej miałeś masę która jest do tego przeznaczona.
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:37, 03.06.2010

Niestety tej masy nie kupiłem a problem z przeciekami rozwiązywałem raczej doraźnie w momencie jego występowania. Miałem wtedy pod ręką tylko ten sylikon :-?
Zmartwiłem się teraz dość poważnie po tym co napisałeś, nie wiedziałem, że taki efekt może być po użyciu zwykłego sylikonu.
Sprawdzę jeszcze dokładnie jego skład, bo jak będzie w nim faktycznie coś z grupy octanów to przyjdzie mi powalczyć z usunięciem tego obecnego sylikonu :shock:
grr.... czemu człowiek musi uczyć się dopiero na swoich błędach :p
  • 0

#11 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:28, 03.06.2010

Wyczujesz na węch- jeśli zalatuje octem to trza będzie usunąć. Są co prawda jeszcze silikony sanitarne bez octu ale wtedy napisane jest na nich "sanitarny neutralny". Zwykły sanitarny na pewno jest na bazie octowej tak samo jak i uniwersalny.
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:08, 04.06.2010

hmm. nie było na opakowaniu skłądu chemicznego napisanego, a zapachem nie przypominał octu. Upewnie się jeszcze raz bo jak tak jest jak mówisz, to czeka mnie robota :/ To jest uniwersalny sylikon a nie sanitarny o ile to cokolwiek zmienia.

[ Dodano: 2010-06-04, 22:03 ]
no to czeka mnie poważna akcja :/ sylikon zajeżdża octem więc na dniach będzie zrywanko :/ dzięki tomi, za uświadomienie.
Na przyszłość będę bardziej uważny w dobieraniu specyfików..
  • 0

#13 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 07.06.2010

http://www.allegro.p...ochodowych.html

prosze zestawik dla CIebie sam klej do szyb jest o polowe tanszy
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#14 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:52, 07.06.2010

no to czeka mnie poważna akcja :/ sylikon zajeżdża octem więc na dniach będzie zrywanko :/ dzięki tomi, za uświadomienie.
Na przyszłość będę bardziej uważny w dobieraniu specyfików..

Jakby szło topornie to są rozpuszczalniki do silikonów octowych- teoretycznie nie ruszają lakieru
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:09, 09.06.2010

Jakby szło topornie to są rozpuszczalniki do silikonów octowych- teoretycznie nie ruszają lakieru

a jak powinien wyglądać (konsystencja, marka, może opakowanie) taki rozpuszczalnik ? Bo jakiś tam mam w domu i może on podpasi.
Dzięki logicsys, za radę :) faktycznie zamówię ten zestaw i zajmę się tym poważniej bo nie chce oglądać rudej zamiast auta ;)
Swoją drogą na aukcji do kupienia jest albo zestaw BOLL SPRINT albo BOLL EXPRESS. Jest tu jakaś różnica, która zdecydowałaby o tym, że dany zestaw będzie lepszy w moim wypadku ?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq