Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Ocena pracy silnika (film)

VIII przerywana praca

Najlepsza odpowiedź Zoller , 11:37, 23.10.2017

 

Witam Kolegów ponownie.

Dzisiaj byłem u mechanika, z prośbą o przejechanie się autem i przedstawienie wrażeń z jazdy. Były tożsame z moimi odczuciami.....

Poprosiłem ,żeby zerknął na katalizator w jakim jest stanie. Marszczył się trochę , mówiąc że to za wcześnie bo auto jest prawie nowe. Ale przez otwór po 1 -wszej sondzie zerknęliśmy do środka. W środku katalizator posypany na kawałki. Odkręcił rurę za katem, i wszystko ze środka usunął. Efekt tego zabiegu możecie oglądnąć na filmie powyżej. A ja się ku@#$% mać męczyłem półtora miesiąca myśląc że tak ma być. W każdym razie gość (  :ckm:kolega)  od którego kupiłem auto ma skopane jaja.

 

Dziękuje Wam wszystkim za rady i poświęcony czas. Teraz to auto JEDZIE!!.

 

Korzystając z okazji. 

Napiszcie czy jestem skazany na używanego (oryginalnego )kata , czy są jakieś inne alternatywy (zamiennikii, same wkłady etc.) Ewentualnie namiary na jakieś szroty z używkami.

Oczywiście nie chce tak tego zostawić, żeby nie przejść przeglądu okresowego.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
78 odpowiedzi w tym temacie

#46 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:40, 13.10.2017

Przejechałem około 15 km i felgi są zimne czyli od strony hamulców wszystko ok
  • 0

#47 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:46, 13.10.2017

No to są normalnie jakieś czary. Od strony technicznej, jeśli problem miałby związek z elektroniką to powinno wywalić checka. Pozostaje jeszcze kwestia kompresji, ale przy niecałych 70 kkm to jakiś absurd. Skoro na luzie silnik wkręca się jak należy i pracuje równo, a dopiero w czasie jazdy muli, a wykluczyłeś opory mechaniczne, to może padł potencjometr w pedale gazu i komp źle odbiera reakcję na gaz. A może poprzedni właściciel zabrał się za czyszczenie przepustnicy i zamiast wyczyścić to ją spi... ił. Wyraźnie zawodzi komunikacja pomiędzy pedałem gazu, prędkością obrotową silnika i prędkością samochodu. Moim zdaniem Komp czegoś nie widzi.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik lajsta edytował ten post 21:49, 13.10.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#48 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:52, 13.10.2017

Pytanie jak przy czyszczeniu przepustnicy mógł ja spartolić ?
  • 0

#49 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:10, 14.10.2017

Elm327 to interfejs diagnostyczny za 30zl który wpinasz pod kierownica w zlacze obd. Z telefonu z aplikacji podejrzysz takie parametry jak korekty czy aktualne otwarcie przepustnicy i obciążenie silnika. Pożycz lub kup interfejs i wykonaj pomiary i przedstaw nam wyniki.

Kontrolka check engine działa podczas uruchamiania zaplonu? Swieci i gaśnie?

Użytkownik lukasrz edytował ten post 08:12, 14.10.2017

  • 0

#50 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:12, 14.10.2017

Bez HDS-u się nie obejdzie. Na odległość to najwyżej wróż Maciej może coś bliżej powiedzieć, ale to kosztuje 9,99 zł +VAT

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#51 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:13, 14.10.2017

a zawory wyregulowane?


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#52 Morfeusz

Morfeusz
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7 Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:21, 14.10.2017

Większość z was doszukuje się winowajcy w elektronice... Moim zdaniem, winowajca jest tuż pod nosem a znajduje się pomiędzy silnikiem a skrzynią :)...

 

Przy padającym sprzęgle mogą pokazać się powyższe kwiatki, czyli szybciej wzrastające obroty niż prędkość, brak mocy przy przyśpieszeniu, a obrotu na luzie są prawidłowe... Często nawet nie ma specyficznej woni spalonego sprzęgła :)...

 

Aby sprawdzić, czy sprzęgło ślizga się, ustaw samochód na prostej, równej drodze, zaciągnij hamulec ręczny i włącz trzeci bieg. Następnie zwalniaj stopniowo pedał sprzęgła i obserwuj, co się dzieje. Jeśli silnik zgaśnie prawie natychmiast, Twoje sprzęgło jest sprawne. Jeśli zaś usłyszysz nieregularne stukanie pochodzące z okolic motoru lub też obroty się utrzymują a samochód nie chce ciągnąć do przodu to sprzęgło ślizga się = do wymiany.

 

Drugim sposobem na sprawdzenie sprzęgła jest test drogowy... Wykonałeś go już w sumie... Polega to na jeździe na 2 biegu (ok. 40km/h) i gwałtownym depnięciu / wciśnięciu gazu do dechy. W trakcie obserwujemy jak szybko wzrastają obroty względem prędkości... Użytkownik ukazał to na filmiku, obroty rosną szybko a prędkość już nie...

 

Dlatego też należało by zacząć szukanie winowajcy do sprzęgła... Sprzęgło masz spalone lub docisk już do D....y...


  • 0

#53 Zoller

Zoller
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:39, 14.10.2017

"Aby sprawdzić, czy sprzęgło ślizga się, ustaw samochód na prostej, równej drodze, zaciągnij hamulec ręczny i włącz trzeci bieg. Następnie zwalniaj stopniowo pedał sprzęgła i obserwuj, co się dzieje. Jeśli silnik zgaśnie prawie natychmiast, Twoje sprzęgło jest sprawne."

 

Mam pytanie czy przym teście dodawać gazu czy tylko puszczać sprzęgło bez dodawania gazu  ?


a zawory wyregulowane?

Nie wiem czy poprzednik je regulował, ja ich nie regulowałem .


Elm327 to interfejs diagnostyczny za 30zl który wpinasz pod kierownica w zlacze obd. Z telefonu z aplikacji podejrzysz takie parametry jak korekty czy aktualne otwarcie przepustnicy i obciążenie silnika. Pożycz lub kup interfejs i wykonaj pomiary i przedstaw nam wyniki.

Kontrolka check engine działa podczas uruchamiania zaplonu? Swieci i gaśnie?

Zamówiłem HDS-a z Chin będzie za około 2 tygodnie. Kontrolka check zapala się i gaśnie  prawidłowo. Zresztą wcześniej pojawiła się dwa razy wskazując za mały przepływ przy sondzie lambda za katem. Kolega podpowiedział żeby prze gazować Hankę na autostradzie co też uczyniłem, i od tego momentu check się nie pojawia.


Użytkownik Zoller edytował ten post 09:48, 14.10.2017

  • 0

#54 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:52, 14.10.2017

Ale problem w tym, że przy padającym sprzęgle obroty rosną a auto nie jedzie, a w tym przypadku obroty i prędkość pną się równie... słabo. Wygląda więc na to, że silnik jest dość mocno sprzęgnięty że skrzynią.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik lajsta edytował ten post 09:53, 14.10.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#55 Morfeusz

Morfeusz
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7 Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:10, 14.10.2017

 

Mam pytanie czy przym teście dodawać gazu czy tylko puszczać sprzęgło bez dodawania gazu  ?


 

Zawsze bez dodawania gazu, jedynie same sprzęgło nic więcej...

 

Ale problem w tym, że przy padającym sprzęgle obroty rosną a auto nie jedzie, a w tym przypadku obroty i prędkość pną się równie... słabo. Wygląda więc na to, że silnik jest dość mocno sprzęgnięty że skrzynią.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Tutaj nie do końca jest pewne czy się spina prawidłowo... Padające sprzęgło często daje dziwne objawy... Co do równości wzrastania obrotów i prędkości, to eeee tutaj bym polemizował, szybciej idą obroty niżeli prędkość...

Choć faktycznie, po głębszym zapoznaniu się z filmikami, zaczynam szukać dziury w całym... Możliwości jest kilka w sumie - sprzęgło / docisk / koło zamachowe (choć mało prawdopodobne) / zawory (źle lub wcale nie regulowane) / problem z wtryskami (ale brak błędów i CE) / świece zapłonowe / filtry powietrza + paliwa / i szukaj dziury w całym...

 

 

W sumie to nie pora na forum, a pora na wizytę u mechanika ale polecanego w okolicy (nie pierwszy lepszy)


Użytkownik Morfeusz edytował ten post 10:12, 14.10.2017

  • 0

#56 andimax16

andimax16
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:20, 14.10.2017

Jeżeli chcesz to możemy się umówić mam ELMa to podstawowe parametry możemy sprawdzić.
Wiem że kolega gruca8 ma HDS więc możesz spróbować się z nim skontaktować.

A usterka wygląda jakby ktoś kaganiec ma auto założył, jak dla początkujących kierowców, taka blokada rodzicielska 😁.
Jazda tym autem do zbyt bezpiecznych nie należy. Jaka jest prędkość max która udało Ci się tym autem wykrzesać?
  • 0

#57 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:55, 14.10.2017

Pytanie jak przy czyszczeniu przepustnicy mógł ja spartolić ?


Po czyszczeniu przepustnicy w 8genie trzeba obowiązkowo ja zaadaptować przy użyciu hds_a...
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#58 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:05, 14.10.2017

U mnie ten sam samochód, ten sam silnik, droga w miarę płaska, 2gi bieg

https://youtu.be/AxucCrlx2YA

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#59 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:22, 14.10.2017

Wez wymien swiece na poczatek i ewentualnie wyreguluj zawory-choc zawory watpie.i jak nie pomoze to masz zapewne przypchango kata.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#60 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:56, 14.10.2017

I tak wymieniliśmy wszystkie podzespoły jakie mogą się popsuć, haha. Tylko przebieg 60tys śmiesznie niski żeby cokolwiek z tych gratów mogło sie znacząco zużyć. No ciekawe co wyjdzie....
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, przerywana praca

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq