Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Bicie auta po gwałtownym ruszaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:41, 23.04.2010

Witam, kupiłem niedawno Hanię (i trzeba powiedzieć, że się zakochałem od razu w marce)

Mam tylko z nią kilka problemów, które muszę rozwiązać.

Zauważyłem od razu po kupnie, że przy przyspieszaniu zaczyna mi drgać kierownica.
Jeśli ruszam spokojnie to przy prędkości około 90 km/h drganie jest minimalne. Jednak
sprawia zmienia postać gdy trochę zerwę auto. Wtedy niestety przy 70 km/h już drgania kierownicy
sięgają 0.5 - 1 cm. Poza tym słyszę wtedy bicie także z tylnej osi auta.
Tak samo kierownica mocniej drga przy ostrzejszym hamowaniu.

Może ktoś mi wyjaśnić co to jest? Szukałem trochę na forum, ale nie znalazłem odp...
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:45, 23.04.2010

zbieżność
przegub
luzy w zawieszeniu
opony, felgi
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:01, 23.04.2010

Hmm,

problem dotyczy prawdopodobnie tyłu auta. Ostatnio wymieniałem opony przednie
z zimowych na letnie i koła były wyważane. Co do przegubów to nie są one tylko dwa z przodu + jeden wewnętrzny?:P
Trochę czytałem od kiedy mam Accorda mimo, że pierwsze auto i coś tam już próbuje się orientować.

Hmm co prawda nie wyważałem kół z tyłu, ale sprawdzałem luzy w kołach i były jakieś minimalne.
Jak można sprawdzić zbieżność? Tylko przy przeglądzie na przykład? Czy są domowe sposoby?
  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:07, 23.04.2010

domowych sposob na sprawdzanie zbieznosci nie ma :)
ale zbieznosc to na koncu, najpierw wywaz koła , sprawdz czy opony sa ok i felgi proste, plus sprawdzenie zawiechy calej i przegubow
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:54, 23.04.2010

kolejność sprawdzenia zacząć lepiej od najprostszych rzeczy:
- koła - wyważenie i uszkodzenia
- luzy - "brechę" po samochód i jazda :-)
- zbierzność - tylko w specjalistycznym zakładzie, w którym mają odpowiedni system.
- przeguby - ja bym to obstawiał bo z Twojego opisu tak wynika. Byc może będziesz musiał, tak jak wielu użytkowników Accordów, wymienić dla świetego spokoju całe przełożenie napędu, oczywiście raczej z jednej strony. Czyli cały driveshaft.
Aha. Skoro drgania na kierownicy to zasadniczo na 100% tylnia oś na to nie rzutuje.
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:22, 24.04.2010

A może się kończy sprzęgło. Tak miałem kilka lat temu w mojej Hondzie z 1990 roku.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:26, 25.04.2010

No wlasnie to jest ten bol... Jest jeden problem a mozliwosci sporo... Wiem ze najlepiej przejechac
sie do zaufanego zakladu, ale na razie jestem splukany po kupnie auta...

Przeguby wiem, ze na pewno tak... Jak skrecam to slusze charakterystyczne stukanie.. Jesli mowisz
ze drgania na kierownicy to takze one to pewnie mam rozwiazanie... Tylko tyl zostaje... Slysze normalnie
jakby mi tylne kola lataly...

A ile kosztuje wymiana przelozenia napedu i do czego to sluzy?

Dzieki za zainteresowanie tematem:)
  • 0

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:22, 26.04.2010

no to kolego, o czym my rozmawiamy jak ty masz przeguby do wymiany :-/
Wymień przeguby i dopiero szukaj dalej
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:56, 27.04.2010

przyłączę sie do tematu. U mnie problem polega na tym, że jak bardzo powoli sie rozpędzam to powyżej 120 auto jedzie równo ale jeżeli wpadnę w jakąś dziurę to przy tej prędkości zaczyna mi kierownica drżeć. Oczywiści jak szybciej przyspieszę to również przy tej prędkości. Opony mam nowe, wyważenie było, mechanik sprawdzał tulejki i też mu nic nie wychodziło. Mam jeszcze nowe tarcze.

Zastanawiam się czy to nie może być od bardziej układu kierowniczego np. końcówki drążków kierowniczych ?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq