Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Zatkany katalizator ? 2.4L - za mało mocy

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#16 raczyk

raczyk
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Busko Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:32, 14.08.2017

moze maf zle dziala ? I wyszla za bogata mieszanka bo paliwo podaje dobrze ale powietrza za malo?

Użytkownik raczyk edytował ten post 10:35, 14.08.2017

  • 0

#17 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:42, 14.08.2017

Nie, to nie przeplywka.
Hamownia tez niestety nie choc wolalbym zeby tak bylo ;D

No objawy wszystkie wskazuja na problem w przytkanym wydechu. Tez mi to sie wydaje dziwne ze wzgledu na swiezosc auta no ale coz... rozne rzeczy sie zdarzaja.
Moze sie jeszcze okazac ze to cos z tlumikiem, nie wiem naprawde nie wiem.
A w 7genie ja juz mialem 2 takie przypadki z katalizatorami rozpadnietymi :)
Bez rozebrania bedzie ciezko cos powoedziec a problemem jestvtroche odleglosc :D No chyba ze dogadamy sie jakos z Arturem i cos wymyslimy.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#18 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 12:38, 14.08.2017

Ale w pierwszym poscie wlasciciel przeciez pisal,ze wywalilo Wam blad za bogatej mieszanki...a korekty mowicie potem,ze sa w okolicy zera-wiec cos tu nie gra.

CE od bogatej mieszanki nie pojawia sie,bo na sekunde zauwazy ze jest za duzo paliwa (malo powietrza). Ten stan musi sie utrzymywac dluzszy czas,i musi miec odwzorowanie wlasnie w krotkich i dlugich korektach (minusowych)...
  • 0

#19 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:16, 14.08.2017

Moze niejasno zostalo napisane. Nie bylo bledu CE na bogata mieszanke a byla troche za bogata mieszanka juz na wysokich obrotach i obciazeniu, co zauwazylem przy strojeniu. Przy normalnej jezdzie i srednich obciazeniach bylo wszystko okej z paliwem, wiec nie bylo podejrzenia takiej duzej straty mocy.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#20 raczyk

raczyk
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Busko Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:35, 14.08.2017

To w koncu pierwszy wykres z hamowni gdzie wyszlo 156km byl przed czy po strojeniu?
  • 0

#21 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:51, 14.08.2017

To w koncu pierwszy wykres z hamowni gdzie wyszlo 156km byl przed czy po strojeniu?

Przed... Zapewne była zgrana mapa - kopia bezpieczeństwa ;-)


Użytkownik WoWi edytował ten post 19:51, 14.08.2017

  • 0

#22 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:23, 14.08.2017

Witam Panowie,

 

Accord VIII TypeS, Silnik 2.4L, 201 KM

 

pojechałem na strojenie do Torunia do kolegi Rafi. I niestety 1 pomiar na hamowni na seryjnych ustawieniach wyszedł bardzo słabo - zaledwie 156,6 KM i 184,9 Nm. Już w trakcie jazdy próbnej po diagnozie była za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna.

 

f398b16be87a7b94.jpg

Głównym podejrzeniem jest zatkany katalizator - co myślicie, to może być to ?

 

Po strojeniu wyszło docelowo coś takiego :

 

4777af86dccd6e15.jpg

 

Run1 -> seria
Run 2 -> po strojeniu na PB95 - i potem jeszcze daliśmy małą korektę w dół, bo był spalanie stukowe słyszalne
Run 3 -> na LPG

 

Docelowo udało się odzyskać ok 20 KM, czyli pewnie ok 176-177 KM na PB , ale to dalej nie jest seria 201KM :(

 

Czy to jest na pewno wina katalizatora i co ewentualnie mógłbym zrobić aby odpychało się jak powinno ?
 

dawaj w week do mnie, zrobimy kreskę i sprawdzimy "moce"  :diabelfaja:

 

były przypadki w CM2 i CL9 jak plecionkę częściowo wessało i zmniejszyła się średnicy wylotu spalin przez co auto straciło dużo na mocy..m.in. kolega Skubiszek tak miał..nic tam w wydechu nie jest pogięte??  na hamowni jazda była na "łopatkach"??


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#23 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:28, 14.08.2017

Tak na lopatkach bylo na hamowni.
Nie no na tyle co zagladalem pod auto to wydech nie mial sladow latania po kraweznikach itp.
Jedyne to co mowosz, jeszcze plecionka mogla sie zawinac.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#24 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:24, 15.08.2017

Panowie bo tak czytam i myślę że rewizja wydechu to jakaś skomplikowana robota a to przecież minuta osiem na kanale podnośniku.
  • 0

#25 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:10, 15.08.2017

Plecionka u kokegi Skubiszek z zewnatrz nie wyglądała podejrzanie.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 12:10, 15.08.2017

  • 0
                       

#26 Sotomiak

Sotomiak
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:30, 23.08.2017

Panowie, wróciłem do Polski po urlopie, wiec biorę się za rozwiązanie tej tajemnicy. Będę informował na bieżąco, dzięki za wszystkie pomysly.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#27 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:37, 23.08.2017

Panowie, wróciłem do Polski po urlopie, wiec biorę się za rozwiązanie tej tajemnicy. Będę informował na bieżąco, dzięki za wszystkie pomysly.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czekam - jestem ciekaw co tam się stało


  • 0

#28 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:29, 23.08.2017

Też osobiście znam przypadek zawinięcia plecionki w 2.4 i zmniejszenia przepływu o dobre 50-70%.


  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#29 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:06, 27.08.2017

Panowie bo tak czytam i myślę że rewizja wydechu to jakaś skomplikowana robota a to przecież minuta osiem na kanale podnośniku.


I tu się można zdrowo przejechać. Zaglądałeś u siebie ile zostało z nakrętek przy katalizatorze ? Ja przerobiłem temat i stwierdzam jedno: kazałbym projektantowi tych kretyńskich szpilek przez tydzień rozbierać wydechy w 10+ letnich VII CM2, to by może nie walnął czegoś takiego następnym razem :( Musiałem wyjąć wydech w całości żeby to rozebrać :(
Kol. Sotomiak ma młode auto, więc faktycznie jest duża szansa na w miarę bezproblemowy demontaż.

Czekam - jestem ciekaw co tam się stało


Ja też chętnie się dowiem.
Pozdro.
  • 0

#30 nifimev

nifimev
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourier
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:45, 16.09.2017

Też obserwuje. Obawiam się że u mnie jest wlasnie ten problem zatkania wydechu. W tlumikach końcowych coś lata, może katalizator... Muszę sprawdzić. Jeśli chodzi o moc, to auto nierówno ja oddaje- czasem pędzi jak dziki, zrywa nawet trakcja na 3cim biegu, a czasem tak spokojnie przyśpiesza.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq