Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Dziwne stukanie z maglownicy

VIII maglownica stukanie stuki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
453 odpowiedzi w tym temacie

#406 prefo86

prefo86
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 01.02.2021

Ja również regenerowałem magiel i niestety dalej lipa z prowadzeniem... Tylko stuki ustały. Byłem w serwisie itp. powiedzieli że jej się nie regeneruje. Zamówiłem używkę i czekam na wysyłkę :)
  • 0

#407 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:33, 01.02.2021

Widzę że żaden z Was nie czytał tego tematu od początku.
  • 0

#408 Luki83

Luki83
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Trojmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 21.03.2021

Panowie użyłem do wykonania brąz BA1032 który jest bardzo wytrzymały i cholernie drogi. Nie możliwe aby tak szybko się wytarło i zaczęło stukać. Ja już zrobiłem ponad 20tys i jest ok. Może jest gdzieś błąd wykonawczy choć wszystkie tulejki były sprawdzane.
Druga opcja jaką brałem pod uwagę to tworzywo które także nie jest idealne ale może faktycznie się sprawdzi.
Posprawdzajcie co stuka I dajcie znać i będziemy myśleć ;)

.

U mnie na 100% jest wytarty ten element ktory pracuje w nieszczesnej tulei.Wczoraj sprawdzilem to sam i stwierdzilem ze jest luz kiedy kola sa ustawione do jazdy na wprost.Po skreceniu kierownica o pol obrotu stuki ustaja. Zastanawiam sie czy bylaby mozliwosc oddania tej listwy do chromu technicznego i obrobki do wymiaru nominalnego.Wtedy w polaczeniu z nowa tuleja powinno byc dobrze.Co koledzy o tym myslicie?
  • 0

#409 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:08, 06.04.2021

.

U mnie na 100% jest wytarty ten element ktory pracuje w nieszczesnej tulei.Wczoraj sprawdzilem to sam i stwierdzilem ze jest luz kiedy kola sa ustawione do jazdy na wprost.Po skreceniu kierownica o pol obrotu stuki ustaja. Zastanawiam sie czy bylaby mozliwosc oddania tej listwy do chromu technicznego i obrobki do wymiaru nominalnego.Wtedy w polaczeniu z nowa tuleja powinno byc dobrze.Co koledzy o tym myslicie?

To co piszesz ( szczególnie o tym chromie technicznym ) to jest chyba racja . Mój mechanik , który od 5 lat ogrania moje Acco ( a od 20 lat inne kolejne samochody )  i jest naprawdę niezły mówił że w dawnych czasach ( jakieś 20 lat temu ) istniały warsztaty które tak właśnie regenerowały maglownice i nigdy nie było problemu  , a teraz własnie z powodu braku takich warsztatów ( albo wiedzy gdzie one są ) powiedział że nie naprawi mi magla bo nie może dać gwarancji na jakość  wykonania regeneracji. Ja to rozumiem i jak narazie zamówiłem zestaw od kolego Kacprowego . Dokupię także w ASO  tulejke dociskową . Jak wymienię i przejadę trochę kilometrów to dam znać na forum.

Pzdr


  • 0

#410 Krzyś88

Krzyś88
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:44, 26.04.2021

Posiada ktoś może manualna lub jakiś opis jak wymienić ta tuleje dociskowa i sprężynkę albo napiszę w skrócie jak to zrobić ?
  • 0

#411 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:25, 27.04.2021

Kolego  krzys88 jak widzę jesteś z okolic Trójmiasta . Rozmawiałem telefonicznie z warsztatem w Sopocie , który regeneruje magle elektryczne ( gdzieś na tym wątku  znalazłem adres ) i był to warsztat polecany przez jednego z Klubowiczów ktory aktualnie przebywa w Anglii . Rozmowa była rzeczowa a osoba po drugiej stronie sprawiała wrazenie bardzo kometentnej. Na jedna rzecz zwracała uwagę - jak przyśle do nich magiel do regeneracji - to pod zadnym pozorem mam nie ruszać śruby regulacyjnej z lewej strony magla - dlaczego - nie wiem . Pisz na PRV to dam namiary .

Pozdrawiam 


  • 0

#412 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:41, 27.04.2021

Kolego  krzys88 jak widzę jesteś z okolic Trójmiasta . Rozmawiałem telefonicznie z warsztatem w Sopocie , który regeneruje magle elektryczne ( gdzieś na tym wątku  znalazłem adres ) i był to warsztat polecany przez jednego z Klubowiczów ktory aktualnie przebywa w Anglii . Rozmowa była rzeczowa a osoba po drugiej stronie sprawiała wrazenie bardzo kometentnej. Na jedna rzecz zwracała uwagę - jak przyśle do nich magiel do regeneracji - to pod zadnym pozorem mam nie ruszać śruby regulacyjnej z lewej strony magla - dlaczego - nie wiem . Pisz na PRV to dam namiary .

Pozdrawiam 

 

http://www.accordklu...a/#entry1028823

http://www.accordklu...a/#entry1027870

 

Już kilka razy podawałem namiary żeby uderzyć do Skraw-Met.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#413 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:14, 27.04.2021

http://www.accordklu...a/#entry1028823

http://www.accordklu...a/#entry1027870

 

Już kilka razy podawałem namiary żeby uderzyć do Skraw-Met.

Dzieki za przypomnienie. Jak wstawienie tulejki od kol. Kacprowego nie da  efektów  to śle magiel do  Sopotu.

Pozdrawiam 


  • 0

#414 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:27, 18.05.2021

Tulejka od kolegi Kacprowego wstawiona . Jest cicho , nic z przodu nie stuka chociaż mechanik mówi że nie jest idealnie , no ale acco ma nalot ponad 334 kkm więc czepiać sie nie mozna tym bardziej ze wszystkie sworznie ,tuleje i gumy w zawieszeniu stoja na sztywno ( a są w oryginale) . Stara tulejka była jednak bardzo wyrobiona i miała  luzu  ok. 0,3 mm -  stukało że aż miło. Mam nadzieję że trochę pojeździ. 

Pozdrawiam 


  • 0

#415 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:21, 31.05.2021

Przejechałem juz ponad 1 tkm  i mam kilka uwag. Po wymianie tulejki ( od kol. Kacprowego) ujawniły sie inne stuki . Skutkowało to koniecznoscia wymiany przednich tulejek na dolnych wahaczach oraz górnego prawego wahacza ( CTR ) . I tak naprawde dopiero teraz jest cisza i spokój . Samochód jest wyraźnie sztywniejszy i lepiej sie prowadzi . Reasumujac . Wszyscy co beda naprawiac magiel musza bardzo dokladnie zweryfikować zawieszenie z przodu. Ja tez myslałem że wymienie tulejke magla i bedzie ok. Nie będzie . Przy nalocie powyzej 150 tkm trzeba zakładac koniecznośc wymiany swozni i tulei metalowo-gumowych w przednim zawieszeniu - w zasadzie wszystkich majacych nawet najmniejszy luz. Problemem jest oczywiscie solidna weryfikacja ( ja jeździłem 2 razy do stacji kontroli na szarpaki aby zlokalizowac wszystkie luzy ) i dopiero teraz jest ok. A koszty - jezeli bedzie robione na  częsciach 555 to z robocizną 1,5 do 2,0 tys. Jak na  CTR to wyjdzie troche mniej ( trochę  tańsze częsci ) 

Pozdrawiam 


  • 0

#416 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:29, 23.07.2021

A jakby do tych naszych maglownic wlać gęstego oleju? Kiedyś dawno temu do mojego EU7 tak zrobiłem, przekładnia nie ruszana i do tej pory luzów brak a też elektryczne i podobno problematyczna łapie luzy.

Z tego co mi wiadomo to manual przewiduje smarowanie maglownicy. Zastanawia mnie czy taki zabieg poprzez olej może uszkodzić jakieś czujniki w maglownicy?


Użytkownik gkill edytował ten post 11:37, 23.07.2021

  • 0

#417 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:26, 02.08.2021

A jakby do tych naszych maglownic wlać gęstego oleju? Kiedyś dawno temu do mojego EU7 tak zrobiłem, przekładnia nie ruszana i do tej pory luzów brak a też elektryczne i podobno problematyczna łapie luzy.

Z tego co mi wiadomo to manual przewiduje smarowanie maglownicy. Zastanawia mnie czy taki zabieg poprzez olej może uszkodzić jakieś czujniki w maglownicy?

No to chyba nie jest dobry pomysł . Kolega Kacprowy w swoim manualu stwierdził iz do smarowania maglownicy po wymianie tulejki  nalezy użyc smaru ( nie pamietam jakiego ) ale na pewno nie oleju . On po prostu wypłynie . Wystarczy  nalezy dbac o szczelnośc osłon gumowych i o ile listwa nie jest nadmiernie wyrobiona to wszystko bedzie ok.

Pozdrawiam 


  • 0

#418 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:19, 02.08.2021

No to chyba nie jest dobry pomysł . Kolega Kacprowy w swoim manualu stwierdził iz do smarowania maglownicy po wymianie tulejki  nalezy użyc smaru ( nie pamietam jakiego ) ale na pewno nie oleju . On po prostu wypłynie . Wystarczy  nalezy dbac o szczelnośc osłon gumowych i o ile listwa nie jest nadmiernie wyrobiona to wszystko bedzie ok.

Pozdrawiam 

Z mojej maglownicy w starym civicu EU7 ten olej nie wyciekł.


  • 0

#419 keyooo2

keyooo2
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Ostrów Wielkopolski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Accord VIII
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:29, 25.11.2021

Cześć,
Panownie już raz wyminialem tulejki ( od kol. Kacprowego) - lecz nie zdały efektu lub np mój wspaniały mechanik poprostu nawet tego nie zrobił i powiedział, że wymienił :) 
Bo było bardzo porównywalnie.

Moze macie kogoś do polecenia kto regenruje magiel lub ma na wymiankę chciałbym temat po 3 latach znowu wznowić :) 


  • 0

#420 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:44, 25.11.2021

Cześć,
Panownie już raz wyminialem tulejki ( od kol. Kacprowego) - lecz nie zdały efektu lub np mój wspaniały mechanik poprostu nawet tego nie zrobił i powiedział, że wymienił :)
Bo było bardzo porównywalnie.

Moze macie kogoś do polecenia kto regenruje magiel lub ma na wymiankę chciałbym temat po 3 latach znowu wznowić :)

A która konkretnie tulejkę od Kacprowego dostałeś? Z brązu, brązu Delf pił, czy teflonową?

Użytkownik gkill edytował ten post 21:56, 25.11.2021

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, maglownica, stukanie, stuki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq