Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Światła - funkcja AUTO

VIII swiatla AUTO

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
153 odpowiedzi w tym temacie

#136 grzego

grzego
  • Klubowicz
  • 205 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 11:01, 29.04.2021

Wyjmij od strony kierowcy bezpiecznik nr 15:   http://www.accordklu...e-9#entry998631


  • 0

#137 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:57, 29.04.2021

Tematy połączyłem, tak jak kolega napisał wyżej bezpiecznik numer 15.

Wszystko będzie w tym temacie. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#138 rupert_s

rupert_s
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:54, 16.09.2021

Cześć,

Accord VIII 2,4 Executive, ksenony, światła automatyczne z czujnikiem oświetlenia w lusterku.

Pierwotnie przy ustawieniu włącznika na AUTO w dzień nie świeciły się światła mijania, a zaświecały się po zakryciu czujnika w lusterku (lub w nocy oczywiście). 

Chcąc dostosować się do przepisów i zachować wygodę świateł drogowych automatycznych w ASO wykonali mi modyfikację świateł: W pozycji AUTO świecą się światła mijania, niezależnie od natężenia światła dziennego - miało to służyć jako światła dzienne (na zegarach świeci się lampka pozycyjnych). Jak się ściemnia (lub zakryję czujnik w lusterku) na zegarach zapala się lampka świateł automatycznych (nadal świeci się lampka pozycyjnych), ale faktycznie nic się nie zmienia - nadaj świecą się mijania. Drogowe działają automatycznie.

Jak ustawię przełącznik w pozycję świateł pozycyjnych - świecą się pozycyjne  :-)

Jak wyłączę światła - wyłączają się ;-/

 

Chciałem teraz zainstalować światła dzienne w przeciwmgłowych (duo), ale nie potrafię powrócić do stanu fabrycznego instalacji. 

 

Przegrzebałem bezpieczniki w nogach kierowcy, pasażera i pod maską - nie znalazłem żadnego "obcego" modułu, żadnej widocznej modyfikacji wiązek, nic ewidentnego. Nie wiem gdzie tego szukać. ASO, w którym to robili już nie istnieje, papierów żadnych nie ma.

Kosztowało to chyba nie za wiele (100-150zł), więc nie podejrzewam nic bardzo wymyślnego.

Czy macie jakiś pomysł jak Oni to zrobili?

 

 

Niestety nie mam bezpiecznika nr15, wersja Polska Accorda


  • 0

#139 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 21:50, 16.09.2021

Ja mam ACC7, ale jakbym chciał dokonać takiej modyfikacji to bym zrobił zworkę pomiędzy kablem odpowiadającym za pozycję AUTO w manetce, a kablem idącym do przekaźnika świateł mijania. Rozbierz plastiki kolumny kierowniczej i zobacz, czy tam ktoś nie grzebał.

 

Jest to 15 minut roboty coś takiego zrobić i efekt byłby dokładnie taki jak mówisz.


  • 0

Mój Accord

// Dawid


#140 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:25, 16.09.2021

W VII manetka komunikuje się po can z modułem przekaźników. Tam nie ma przewodu od manetki do cewki przekaźnika..
  • 0

#141 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 09:41, 17.09.2021

W VII manetka komunikuje się po can z modułem przekaźników. Tam nie ma przewodu od manetki do cewki przekaźnika..

Nie do końca masz rację. ;) Mówię tutaj o VII, nie wiem jak jest w VIII, ale zakładam, że podobnie. Jest komunikacja po CAN do MICU. O trybie automatycznym decyduje moduł automatycznego oświetlenia. Do niego jest wpięty czujnik światła oraz on ma komunikację z ECM. Sam moduł manetki ma bezpośredni dostęp bloku kontrolnego przekaźników po białym przewodzie. Na białym przewodzie jest zwykły stan niski/wysoki (jest tam pull-up do 5V przy wyłączonym zapłonie oraz do 12V przy włączonym). Wiem, bo sam ostatnio to sprawdzałem przy okazji problemów z czujnikiem poziomowania xenonów. Dodatkowo schemat jasno pokazuje, że idzie zwarcie masy od punktu G801 przez manetki, żaden CAN.

 

Pełen schemat:

Spoiler

 

 

 

Gdybyś zrobił taką zworkę jak poniżej uzyskałbyś efekt ciągłego palenia się świateł mijania na pozycji manetki świateł w trybie auto, ponieważ zwierasz masę bezpośrednio do modułu przekaźników z pominięciem automatu.

 

CtBwdS6h.png


Użytkownik palint edytował ten post 15:41, 08.12.2021

  • 0

Mój Accord

// Dawid


#142 rupert_s

rupert_s
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:17, 17.09.2021

Dzisiaj rozebrałem pół samochodu ;-)

W przewodach z kierownicy nie znalazłem żadnych modyfikacji, wiązka idzie chyba do zegarów, a potem do MICU kierowcy

Czujnik deszczu i oświetlenia - rozmontowałem prawie całkowicie - bez modyfikacji

Czujnik świateł długich - nie potrafię otworzyć zatrzasków bez uszkadzania plastiku, ale nie ma śladów otwierania (poza tym długie działają ok)

wymontowałem skrzynkę bezpieczników kierowcy, porozpinałem wszystkie wtyczki - nie "dodatkowego" nie widzę

Za skrzynką bezpieczników kierowcy znalazłem dwie szare puszku (takie sześciany) zamontowane na wiązce do silnika (chyba), tak jakby przyczepione do wiązki, nie do karoserii - wiecie co to?

MICU po stronie pasażera też wydaje się bez modyfikacji (ale nie wymontowywałem)

Nie zaglądałem jeszcze za zegary.

....ciekawe, czy ja to potem złożę....

 

Powiedzcie mi proszę, czy dobrze myślę:

1) światła są sterowane prawe przez MICU  pasażera, a lewe przez MICU kierowcy, więc grzebanie w komorze silnika jest bez sensu

2) przełącznik zespolony świateł jest podłączony do MICU kierowcy (?) skoro manetka świateł działa (na OFF wszystkie światła są wyłączone) to znaczy, że tu nie ma modyfikacji

3) jak zasłonię czujnik oświetlenia to pojawia się na zegarach lampka "A" - czyli na drodze czujnik oświetlenia -> MICU też wszystko ok

 

To co piszesz wydaje się logiczne - w Accord 8 szary przewód od włącznika świateł odpowiada za AUTO. Zwarcie go z przekaźnikiem świateł dałoby właśnie taki efekt: MICU działałoby normalnie, a światła niezależnie od micu byłyby włączone. Nie wiem tylko gdzie znajduje się przekaźnik świateł i czy jest jeden czy dwa (prawy lewy). Może to działać tak: włączam światła -> MICU po stronie kierowcy włącza światła lewe i przekazuje informację po CAN-BUS do MICU po stronie pasażera -> MICU po stronie pasażera włącza prawe światła. Czy mam rację (nie mogę tego ustalić z manuala dokładnie)??

 

Raczej nie modyfikowaliby prawych i lewych osobno, więc zmiana musi być chyba na ścieżce wspólnej (...trop się zawęża)

Idę rozebrać MICU po stronie kierowcy - może tam coś.... :-)

Macie jeszcze jakieś pomysły?


  • 0

#143 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:17, 17.09.2021

Cieszę się z merytorycznej rozmowy,

Od jakiegoś już czasu przymierzam się do montażu modułu AUTO Świateł w swojej VII. 

Tak, Auto światłami steruje dodatkowy moduł 29a156125f78eacdmed.jpg

Wszystkie sygnały do modułu Auto świateł -model 39850C o którym wspomniałeś są jasne, poza przewodem LT GRN wchodzącego na pin 4 - czyli tego który łączy się wspomnianym przez Ciebie białym przewodem pomiędzy manetką a modułem przekaźników. 

Schemat z ESM rzeczywiście sugeruje, że manetka ma elektryczne połączenie z cewką przekaźnika przewodem białym. Jednakże, w module AUTO świateł, przewód jasno zielony (połączony z owym białym) wchodzący na pin 4, wchodzi bezpośrednio do nogi 7 układu AU5790 Single wire CAN transceiver (mouser.com) na wejście CANH. Na płytce nic innego, poza tym układem nie jest połączone pod ten pin. Zatem moduł auto świateł komunikuje się z manetką tylko po CAN. 

5e869e05bd51906a.jpg

6645e486b6ad2d2emed.jpg

Według dokumentacji AU5790 na stronie 5 i 7, linia CANH ma napięcie typowo 4V oraz 12V (podczas wake up) - to by się zgadzało z wykonanymi przez Ciebie pomiarami napięcia na białym przewodzie. Jest to także zgodne z "Input test" w ESM dla linii 4 dla tego modułu.

 

Co więcej, w płytce manetek, pin 1 (przewód biały) tak samo jest podłączony pod nóżkę 7 takiego samego układu do obsługi CAN (nie widać, ale mierzyłem). 

54113d3320828acfmed.jpg

 

Z tego wszystkie wynika mi, że w każdym Accordzie VII przewód biały pomiędzy manetkami a modułem przekaźników połączony jest po CAN, a opcjonalny moduł Auto świateł dołączany jest do tej linii na doczepkę. Cała komunikacja leci tylko po CAN, a schemat w ESM jest uproszczony.


  • 1

#144 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 22:07, 17.09.2021

@pawlik

To mnie teraz konkretnie zaskoczyłeś, zwracam honor. Na schemacie hondy wygląda to jak zwykły kabel sygnałowy analogowy, tym bardziej, że szyny CAN są oznaczane, jak lt blu z MICU. Dlaczego więc do CAN zwierana jest masa. Przecież takie działanie automatycznie zakończy możliwość komunikacji. Tym bardziej, że biały jest zwarty z jasno niebieskim do poziomowania xenonów, a według ESM moduł poziomowania sprawdza zwarcie do masy. Jest tam osobny pin do CAN do MICU. Czy jest możliwość, że wykorzystali szynę CAN do komunikacji analogowej? Jakbym miał oscyloskop to bym podpiął aż. Można sprawdzić, czy zwykłe zwarcie przewodu białego do masy zapali światła. Wtedy moja teoria o jakimś zwieraniu i komunikacji analogowej by się jakoś kleiła.


Ze schematu co wkleiłem to lt grn (4) byłby sensem czy zapalone są światła, a wht (2) z diodą zaporowo zwierałby masę i zapalał światła według uznania. Taki wniosek wyciągnąłem patrząc na to. Gratulacje samozaparcia.

 

a schemat w ESM jest uproszczony.

 

Cały ten schemat w ESM jest nieczytelny. Prawie wszystkiego trzeba się domyślać, brak odnośników, a części rzeczy po prostu nie ma. Pamiętam, że czegoś szukałem to musiałem na końcu ręcznie sygnałów szukać. Nawet elektrycznie składanych lusterek nie ma, nie wiem czy w ogóle lusterka są. Do modułów wchodzące przewody niektóre są ignorowane na schemacie, a numeracje pinów się nie zgadzają (np. jak w module poziomowania xenon). Dobrze chociaż, że kolory są poprawne. Jakbyś chciał na podstawie tego elektrykę zrobić w aucie to byś nawet odpalił silnika.

 

 

 

@rupert

 

Przypominam, że ja informacje mam z ACC VII polift, ale z tego co wiem to są podobne auta elektrycznie.
MICU jest tylko jeden (po lewej), jest to komputer komfortu (oświetlenia, zamki, przekaźniki), że tak powiem. ECM (na środku pod tunelem albo po prawej), to komputer główny (silnik, zegary, dane pokładowe).


1. Nie wiem co masz na myśli mówiąc sterowanie światłami lewymi i prawymi. Światła lewe i prawe mają osobne bezpieczniki, tak samo przekaźniki, ale kontrolowane są przez zespół manetek w kolumnie kierowniczej. Do wiązki pomiędzy kolumną kierowniczą, a zespołem przekaźników wpinany jest moduł świateł automatycznych (tam jest czujnik światła). Zespół przekaźników bezpośrednio włącza światła. Większość przekaźników wysterowuje MICU, ale nie w tym przypadku.
2. Przełącznik zespolony jest podłączony do MICU oraz do ECM przez moduł świateł auto.
3. MICU nie ma nic do gadania, to ECM zapala na zegarach ikonę "A" po komunikacji z modułem świateł automatycznych.

 

Wybacz, ale w moim rozumowaniu najpewiej jest błąd, bo gdyby była zworka pomiędzy tymi kablami to światła świeciłyby się po wyłączeniu zapłonu na pozycji auto, a zapalają się tylko po zapłonie, pomijając już tą komunikację po CAN. Jak wyłączysz zapłon i włączyć światła na pozycję świateł mijania to się zapalą? Jeżeli tak to moja teoria by legła na 100%. Jak masz miernik weź z ciekawości zmierz rezystancję pomiędzy kablem auto, a kablem świateł mijania.

 

Nie wiem też gdzie jest w ACC VIII moduł oświetlenia automatycznego, możliwe, że tam też mogła zostać dokonana modyfikacja, bezpośrednio u źródła.

 

Wyślij zdjęcie tych puszek z ciekawości. Za zegary moim zdaniem nie ma co zaglądać. W tym przypadku newralgicznymi miejscami moim zdaniem by było (w kolejności): kolumna kierownicza, moduł świateł automatycznych, przekaźniki pod maską oraz MICU.

 

Zakładając oczywiście, że dokonano modyfikacji fizycznej, bo być może jest jakaś funkcja w komputerze serwisowym, że da się to zmienić, ale ludzie by raczej o tym wiedzieli.


Użytkownik palint edytował ten post 22:11, 17.09.2021

  • 0

Mój Accord

// Dawid


#145 rupert_s

rupert_s
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:49, 17.09.2021

Światła mijania świecą się po ustawieniu kluczyka w pozycji II (to chyba zapłon - dalsze przekręcanie to już rozrusznik), przy wyłączonym silniku. W pozycji kluczyka "I" żadne światła się nie świecą. 

 

Oto te "puszki" (są takie dwie) a skrzynką bezpieczników, od spodu mają dużo wtyczek. Może to zwykłe "skrzyżowania wiązek"?

 

71f5d71c00459197med.jpg

 

Co do MICU w accordzie VIII to w manualu do CU2 posługują się pojęciem MICU po stronie kierowcy i pasażera. Pod tunelem w 8 raczej nic elektronicznego nie ma. W manualu nie mogę też znaleźć nic o module świateł automatycznych - manetka i czujniki oświetlenia łączą się bezpośrednio z MICU - ale za to jest przekaźnik świateł dziennych. 

 

0f5174500133a78emed.jpg

 

Jutro rozbiorę manetkę świateł i przyjrzę się temu przekaźnikowi - jeżeli go mam (bo nie mam dziennych i bezpiecznika nr15)

A czego szukać pod maską? Zaglądać pod skrzynkę bezpieczników? Wiązki wyglądają na niemodyfikowane...


Użytkownik rupert_s edytował ten post 23:51, 17.09.2021

  • 0

#146 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 08:07, 18.09.2021

No to wygląda jak fabryka.

 

Z tym MCU w takiem razie jest różnica pomiędzy VII, a VIII.

 

Zajrzyj pod skrzynkę bezpieczników bezpośrednio, czy tam nie ma na przewodach jakichś modyfikacji przy konektorach.

 

Jeżeli światła świecą się dopiero po zapłonie, to może być taka zworka jak mówiłem. Powtórzę: Jak masz dostęp do multimetru sprawdź rezystancję pomiędzy kablem od świateł mijania (ten na którym jest CAN), a pomiędzy kablem AUTO.


  • 0

Mój Accord

// Dawid


#147 rupert_s

rupert_s
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:03, 18.09.2021

Dziwny ten przełącznik:

22ce9c758238717fmed.jpg

 

posprawdzałem miernikiem i działa zgodnie z planem - na AUTO nic nie łączy do masy (czarny), przy wyłączonych łączy na czerwony, przy pozycyjnych na szary, przy mijania na brązowy i szary jednocześnie.

Brak mi dalej pomysłów.

Co gorsza zamontowałem dzienne DUOLIGHT (einparts), a one mrugają, prawie jak kierunkowskazy. Po jakiś 10 sekundach świecenia zaczynają mrugać, najpierw obie prawie jednocześnie, potem się rozjeżdżają - jakby te załączone automaty wariowały. Nieważne czy podepnę pod ACC czy bezpośrednio pod akumulator.  Na razie żółtego nie podpinałem - tego odpowiedzialnego za wyłączanie DRL po zaświeceniu mijania. W instrukcji proponują wpiąć go w przewody do lamp, ale nie podoba mi się ten pomysł. Mam przewody od DRL przeprowadzone do kierowcy i tam chciałem je wpiąć. Znalazłem przewód MICU->lewa lampa, ale pojawia się na nim napięcie nawet przy passingu (oczywiste, ale chyba niezgodne z przepisami, bo dzienne nie powinny gasnąć przy passingu - tak czytałem)

 

EDIT:

Acha!

12,1V na akumulatorze - może to jest kłopot - podładuję i zobaczę.

 

Mam jeszcze techniczne pytanie: Jak podpinacie się pod "+" za stacyjną. Mam bezpiecznik nr 15 na którym mam napięcie, ale nie mam pomysłu jak to technicznie zrobić. Wcisnąć przewód pod bezpiecznik? - raczej amatorsko. Czy raczej poszukać przewodów ACC i dolutować się? 

Z przewodami ACC mam kłopot, bo nie wiem który wybrać ;-).... tyle kolorów


Użytkownik rupert_s edytował ten post 14:34, 18.09.2021

  • 0

#148 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 14:49, 18.09.2021

Cześć
Trochę robimy OFF topic z tego wątku. 
Jednakże, chciałbym się wytłumaczyć, bo także się pomyliłem, by nie zostawiać wątku nie dokończonego.  
Otóż, w manetkach VII, CAN jest rzeczywiście podłączony pod linię 4 i układ scalony od CAN. 
Przewód biały wychodzący z Pinu 1 zatem chyba jest analogowy, łączy się przekręcanym przełącznikiem i jest zwierany do masy, gdy przełącznik włączony jest na ostatnią pozycję, na sam dół (światła włączone).
 
Być może zatem błąd w ESM polega na tym, że w module AŚ pin 4 LT GRN powinien być podłączony nie do przewodu białego od manetki (pin1) tylko pod CAN na pin 4? 
Moduł AŚ w jakiś sposób musi mieć komunikacje po CAN, bo podobno może wyświetlać na wyświetlaczu licznika informacje o światłach.  
Nie wiem jeszcze do czego ma być podłączony pin 11 modułu AŚ - jest tylko info że do ECM/PCM.. 

  • 0

#149 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 15:02, 18.09.2021


Mam jeszcze techniczne pytanie: Jak podpinacie się pod "+" za stacyjną. Mam bezpiecznik nr 15 na którym mam napięcie, ale nie mam pomysłu jak to technicznie zrobić. Wcisnąć przewód pod bezpiecznik? - raczej amatorsko. Czy raczej poszukać przewodów ACC i dolutować się? 

Z przewodami ACC mam kłopot, bo nie wiem który wybrać ;-).... tyle kolorów

 

Rozwiązania są dwa:

 

1. rozdzielacz bezpieczników mini

2. szybkozłączka awg
 

Polecam to pierwsze.

 

Jeżeli nie ma zworki pomiędzy przewodami auto i przekaźników oraz nie ma dokonanych żadnych modyfikacji, które widzisz to ja nie mam pomysłu jak to jest zrobione. Przykro mi. Jakbyś był z Wro to bym z chęcią spojrzał.

 

Moje DRL LED też mrugają przy niskim napięciu. To chyba normalne.

 

@pawlik

Też uważam, że temat można zamknąć. Nie myliłem się z komunikacją analogową. :D Za informacje na zegarach odpowiada ECM (a nie MICU), a na schemacie widać, że przewód z modułu AŚ idzie do ECM (11). Tam też wystarczy zwykły stan logiczny niski/wysoki. Nie trzeba komunikacji.


Użytkownik palint edytował ten post 15:17, 18.09.2021

  • 0

Mój Accord

// Dawid


#150 rupert_s

rupert_s
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:19, 19.09.2021

Zepsułem samochód, ale napisałem o tym nowy temat.

Przyczyny czemu światła mijania świecą się cały czas jeszcze nie znalazłem.

Martwi minię jednak, że dzienne (DUOLIGHT Einparts) nadal mrugają po naładowaniu akumulatora - przy podłączeniu: "+" bezpośrednio do akumulatora,  "-" od przeciwmgielnych

Macie jakiś pomysł do do tych dziennych, czy nowy temat?

Dzięki


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, swiatla, AUTO

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq