Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

CO STUKA?

VII STUKI TULEJE WAHACZA SWORZNIE MAGLOWNICA PUKANIE

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
71 odpowiedzi w tym temacie

#61 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:54, 19.08.2017

Są górne 555 ? Jaki nr ?

są górne też zmieniałem  ;) kupowałem w haparts ;)  


  • 0

#62 Jacek1983

Jacek1983
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:23, 20.08.2017

Są górne 555 ? Jaki nr ?

51270-SR3-023, SB-6191 . Dostępne w Haparts, 83 zł/szt.


  • 0

#63 Wojtomir

Wojtomir
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:04, 22.08.2017

Dorzucę swoje trzy grosze. Mnie też stukało coś z przodu, obstawiałem łączniki staba, jednak nikt nie potrafił dokładnie ustalić, co konkretnie, ponieważ niby było wszystko sztywne. I tak jeździłem przez kilka miesięcy z popukującym na drobnych nierównościach, przy niewielkich prędkościach zawieszeniu. Podczas urlopu zrobiłem też trochę km /wiele na strasznych drogach/, po powrocie Honda raz jeszcze na warsztat, bo stuki okazały się być bardziej wyraźne. Wynik badania - luz na łącznikach staba i na sworzniu górnym lewym. Dziś wymieniłem, zarówno łączniki /555/, jak rzecz jasna te sworznie górne /też 555/, no i prewencyjnie gumy staba na ori Hondy. Przejechałem 20 km, testuję nadal, ale jest zdecydowanie ciszej i na razie stuków, które tak bardzo mnie irytowały - brak, oczywiście zobaczymy dalej.

 

U mnie było podbnie, przebieg 183900 i pukanie podczas hamowania przy niewielkich prędkościach - 5-10 km/h -> 0 km/h i ruszaniu oraz manewrowaniu (szybkie ruchy lewo-prawo) przy niewilekich prędkościach; pierwsza weryfikacja - maglownica ; O Jako że miałem kupione dwa dolne sworznie '555' zostały one zainstalowane i podczas dalszej weryfikacji okazało się, że pukał górny lewy sworzeń, został wymieniony na '555', pukanie ustało, maglownica nie wydaje z siebie dźwięków, co najważniejsze układ jest suchy.


  • 0

#64 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:01, 22.08.2017

Panowie u mnie też stuka prawa strona, górny sworzeń chodzi z oporem, nie ma wyczuwalnego luzu. Czy mimo tego może stukać? Czy te wasze stukające sworznie miały wyczuwalny luz i luźno chodziły?


  • 0

#65 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 22.08.2017

Podłączam się do pytania kolegi powyżej
Ponadto
Dzisiaj dopiero zauważyłem że jak wcisne hamulec podczas przejezdzania przez nierówności na których zwykle stuka to nie słychać stukanie,,, jakieś pomysły w związku z tym?
  • 0

#66 Wojtomir

Wojtomir
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:29, 23.08.2017

Panowie u mnie też stuka prawa strona, górny sworzeń chodzi z oporem, nie ma wyczuwalnego luzu. Czy mimo tego może stukać? Czy te wasze stukające sworznie miały wyczuwalny luz i luźno chodziły?

U mnie pukało z prawej a z lewej był sworzeń górny do wymiany, trzeba przejrzeć PORZĄDNIE i poszarpać całe zawieszenie.


  • 0

#67 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:46, 23.08.2017

miałem wyjęty wahacz górny i sworzeń ruszał się z oporem, nie latał. Stąd moje pytanie, czy sworznie które Wam stukały chodziły lekko czy ciężko, innymi słowy czy zdarzyło się w rzeczywistości że ciężko chodzący sworzeń stukał. 

Mam jeszcze sworznie OEM i jeśli są sprawne nie chciałbym ich zmieniać na zamienniki. Mówimy oczywiście o górnych sworzniach.


  • 0

#68 Wojtomir

Wojtomir
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:35, 23.08.2017

Ja bym sprawdzał cały wahacz zamontowany w pojeździe - łatwiej go sprawdzić pod obciążeniem. W moim przypadku trzeba było wspomóc się drugim narzędziem do sprawdzenia zawiasu - łomem.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#69 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:24, 23.08.2017

masz może ten stary sworzeń? 


  • 0

#70 Wojtomir

Wojtomir
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:13, 26.08.2017

masz może ten stary sworzeń? 

Niestety nie; polecam sprawdzić dwa razy sworznie górne.


  • 0

#71 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:43, 26.08.2017

miałem je w ręce i chodzi ciężko. 


  • 0

#72 dreq

dreq
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:16, 29.08.2022

Witam,

Może komuś się przyda, ja w swojej VII walczyłem z pukaniem z przodu z prawej strony ponad 70 tys. km, sukcesywnie wymieniłem:

- sworznie górnych wahaczy (przód)

- sworznie zwrotnicy

- gumy stabilizatora (przód)

- łączniki stabilizatora (przód)

- gumy stabilizatora (tył)

- łączniki stabilizatora (tył)

- poduszka prawy przedni McPearson (komplet)

- amortyzatory przednie (Bilstein)

- łączniki stabilizatora (przód) - Lemforder

- łączniki stabilizatora (tyl) - Lemforder

- gumy stabilizatora (przód) - OEM

- gumy stabilizatora (tył) - OEM

- sworznie zwrotnicy - 555

- tuleje wahaczy przednich dolnych (komplet 3 szt. na wahacz) - OEM

- poduszka lewy przedni McPearson (komplet)

- gumy poduszek amortyzatorów (przód) - OEM

- poduszka prawy przedni McPearson (guma pod sprężyną).

 

Po wymianie powyższego pukanie dochodzące z prawej strony nie ustało w żadnym przypadku. Walkę wygrałem dopiero po wymianie tulejki górnego mocowania amortyzatora - OEM (nr katalogowy: 51728-SB0-004).


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, STUKI, TULEJE WAHACZA, SWORZNIE, MAGLOWNICA, PUKANIE

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq