Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Regulacja zaworów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#16 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4,275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:48, 07.04.2010

A jakoś uzasadnisz swoją wypowiedź, czy mamy wierzyć na słowo?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#17 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:51, 07.04.2010

Przy LPG to logiczne i zawsze zwracam uwagę mojemu mechanikowi, żeby ustawial w górnym progu tolerancji - czyli największy dopuszczalny luz. Dlaczego? Temp. spalania mieszanki LPG jest wyższa niż Pb co powoduje - zgodnie z teorią rozszerzalności cieplnej-większe "wydłużanie" elementów okołozaworowych. Więc mniejszy lub całkowicie za mały luz spowoduje podparcie zaworów a w konsekwencji ich nie całkowite zamykanie. To z kolei przyczyni sie do znacznie szybszego wypalenia gniazd zaworowych, gdyż grzybek zaworu nie przylega do gniazda (a wtedy oddaje znaczną ilosć ciepła chłodząc się poprzez przekazywanie temp na głowicę). Na Pb to zjawisko nie jest już takie krytyczne, bo silnik był projektowany do takiego paliwa, tymniemniej "za ciasne" znaczy w krytycznym stadium "podparte" co nie jest zdrowe...
  • 0
MaxLife RULEZ !!!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq