Skocz do zawartości


RODO w HAKP

pisk maglownicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:47, 27.03.2010

witam,
może juz ktos miał taki przypadek: przy skrętach kierownicą czasami maglownica potrafi piszczeć i jednocześnie tworzy się przy tym opór w kierownicy
  • 0

#2 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:22, 28.03.2010

Może to poprostu pasek na aleterantorze dostaje obciążenie?
  • 0

#3 prezessiedlce

prezessiedlce
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Siedlce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:04, 28.03.2010

Może to poprostu pasek na aleterantorze dostaje obciążenie?


w Oplu kiedyś tak miałem, że przy skrętach mocnych piszczało... i było to kółko od alternatora
wydaje mi się, że w maglownicy to raczej nic piszczeć nie będzie, już szybciej łożysko chyba :> Nie wiem, nie znam się:P
  • 0
Kliknij i skomentuj moja Hanie!

http://www.accordklu...opic.php?t=6139

_____________________________
Stag 300+, MagicJety i ZavoliZetaN

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:59, 28.03.2010

Jeżeli skręcasz kierownicę do oporu i słychać pisk i czujesz opór to na 100 % pasek
  • 0

#5 ben

ben
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Grójec
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:11, 29.03.2010

Glinuś ma racje na 100% pasek miałem to samo trzeba naciagnac i przestanie,u mnie przy tym pisku jeszcze pompa stawała.
  • 0
Power of dreams

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:41, 01.04.2010

słychać pisk nie dokręcając kierownicą do oporu, czasami wystarczy ruch 5-10 cm i piszczy przycinając się przy tym
  • 0

#7 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:52, 02.04.2010

A te piski słychać podczas jazdy czy przy kręceniu kierownicą w miejscu?
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:24, 07.04.2010

piski są zazwyczaj podczas ruszania i kręcenia kierownicą, na postoju już nie mówie jak wyje :-(
  • 0

#9 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:31, 07.04.2010

Mówiliśmy już Tobie co to jest.Maglownica może stukać,ale nie wydawać pisku.Podjeżdżasz do jakiegoś warsztatu i pokazujesz efekty mechanikowi,który pewnie stwierdzi zużyte paski.Nie czekaj z tym bo pompa wspomagania jest cały czas przy max skrętach obciążona.
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:43, 20.04.2010

u mnie skrzeczalo przy skrecaniu ale okazalo sie ze to dolny sworzen wachacza sie zacieral. po wymianie bylo juz ok. i takze przy skrecaniu piszczal wlasnie.

z tego co mi wiadomo nie pomoze nasmarowanie, najlepiej jest wymienic. mechanik mowil ze nasmarowanie pomoze na jakies 2 tygodnie a pisk wroci znow.

pozdro
  • 0

#11 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
  • Skąd:W-wa / WB / WPR
  • Silnik:4.2
  • Wersja:A8
  • KM:335
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Limo
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:08, 20.04.2010

A to przypadkiem nie jest z pompy wspomagania ? odpal silnik i zobacz czy w zbiorniczku nie ma zapowietrzonego plynu - niech ktos pokreci troche kierownica.

Jeśli piszczy z maglownicy to moze tam na pierscieniach uszczelniających coś sie dzieje...
  • 0

#12 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:19, 20.04.2010

Ostatnio zauważyłem, że u mnie na postoju wyraźnie słychać w środku takie ciche przerywane zawodzące "uuuuuuuuu". Najlepiej z wnętrza auta, pod maską bardzo słabo, chyba że się słucha za silnikiem, dobrze słychać spod auta. Prawdopodobnie przekładnia zawodzi ale wiem chyba dlaczego.

Mam już mocno za mało płynu. Bardzo dawno nie zaglądałem do zbiorniczka a od zawsze przekładnia się odrobinę pociła w miejscu gdzie kończy się wałek napędzający listwę (tj. w punkcie najbliżej jezdni). Widocznie ubyło już za dużo albo cieknie bardziej lub gdzieś indziej. Muszę obejrzeć i dolać płynu bo kiedyś w zbiorniczku przy włączonym silniku było widać takie wzniesienie na powierzchni płynu i się nie pienił a teraz widzę gdzie płyn się wlewa na powierzchnię (bo powierzchnia znacznie opadła) i się w dodatku pieni.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:15, 21.04.2010

Ostatnio zauważyłem, że u mnie na postoju wyraźnie słychać w środku takie ciche przerywane zawodzące "uuuuuuuuu". Najlepiej z wnętrza auta, pod maską bardzo słabo, chyba że się słucha za silnikiem, dobrze słychać spod auta. Prawdopodobnie przekładnia zawodzi ale wiem chyba dlaczego.

jak na postoju to raczej bym obstawiał, że wyje Ci pompka paliwa.
  • 0

#14 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 07:30, 21.04.2010

Może się źle wyraziłem - na postoju gdy silnik jest włączony a radio nie gra - wtedy to słychać. W czasie jazdy praca silnika, szum opon, radio itp. to zagłuszają.

Pompa paliwa to nie jest gdyż ona pracuje też przez jakiś czas po włączeniu zapłonu a przed włączeniem silnika i wtedy też bym to słyszał. U mnie zresztą od zawsze cicho piszczy i dobrze wiem jaki to jest dźwięk. Silnik musi pracować a ten dźwięk dochodzi wyraźnie z przodu auta. Nie jest to też pompa płynu wspomagania gdyż ona jest na samym wierzchu po podniesieniu maski i namierzyć dźwięk z niej byłoby bardzo łatwo.

Natomiast co do rzeczonego pisku z przekładni to miałem kiedyś takie zjawisko w Fiacie - piszczała po dokręceniu do skrajnych położeń kierownicy ale tam było to normalne zjawisko związane z otwieraniem się jakiegoś tam zaworu nadciśnieniowego - było to opisane w instrukcji i nie zalecali pozostawiania kierownicy w tych położeniach przez dłuższy czas. Ani w tej ani w obecnej Hondzie nic takiego jednak nie występuje.

[ Dodano: 2010-04-21, 13:01 ]
Okazuje się, że to jest trochę inaczej - po ciemku nie widziałem dobrze. Na zimnym silniku poziom płynu jest OK (połowa między min i max) a w zbiorniczku jest spokój i nie ma tego dźwięku.
Po przejechaniu paru kilometrów widać przez ściankę zbiorniczka, że poziom płynu jest powyżej max a w zbiorniczku płyn buzuje i pojawia się to ciche jakby jęczenie z przekładni.
Ki diabeł ?

[ Dodano: 2010-04-23, 20:41 ]
Mam podejrzenie że będę musiał się wycofać z tego co napisałem. Dokładniejsze próby lokalizowania tego dźwięku prowadzą w kierunku pompy paliwa...
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq