XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Krzywe koło kierownicy
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:19, 25.03.2010
Mój watek dotyczy hondy VIII generacji.Problem polega na tym iż przy jeździe na wprost koło kierownicy według mnie jest lekko przekrzywione w prawą stronę. Jest to minimalne (około 3-5mm) ale odkąd to zauważyłem ( od momentu odebrania samochodu z salonu) mam wątpliwości co do poprawnego ustawienia. 2 wizyty w ASO (Warszawa,Białystok) i wniosek panów z serwisu : wszystko ok mam urojenia.Sprawdzona została geometria i też wszystko ok.Pan od geometri twierdził iż turbina ze zmienną geometria nie istnieje, co bardzo podważyło moje zaufanie do jego kompetencji
Proszę o opinie i info czy u innych forumowiczów też coś podobnego da sie zauważyć.
Ostatnim razem pan z ASO powiedział iż to wynika z nachylenia drogi . Niedługo mam przegląd i chcę aby kierownicę przesunąć na drążkach o te kilka milimetrów.
Będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju wskazówki i opinie
#2
Napisano 21:27, 25.03.2010
http://www.accordklu...topic.php?t=567
http://www.accordklu...opic.php?t=8798
Do zobaczenia na trasie.
#3
Napisano 21:30, 25.03.2010
druga możliwość podjedź na stację diagnostyczną i poproś o kontrolę rutynowa geometrii oczywiście nic nie mówiąc o kierownicy niech diagnosta przejedzie się kawałek i powie swoje odczucia z prowadzenia auta
#4
Napisano 21:41, 25.03.2010
Powiedz mi jaki problem mają panowie z ASO,aby ustawić poprawnie kierownicę.Może nie potrafią robić geometrii?.Ostatnio ustawiałem (prywatnie) geometrię i dla fachowca z dobrym sprzętem (a taki miał laserowo-komputerowy) to max 15-20 min.Ja też miałem delikatnie przekrzywioną kierownicę i ta usterka została natychmiast usunięta.Przy następnej wizycie w ASO poproś,że sam chcesz tak jak Tobie pasuje unieruchomić kierownicę,a oni niech ustawiają zawieszenie..Problem polega na tym iż przy jeździe na wprost koło kierownicy według mnie jest lekko przekrzywione w prawą stronę.
#5 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:11, 25.03.2010
Teraz rozumiem,że takie coś może występować i nie jest to kwestia mojej wyobraźni
#6
Napisano 22:14, 25.03.2010
Dobrze rozumiesz,tak samo było z moją kierą nie zwracałem na nią uwagi,a kiedy się przyjrzałem właśnie leciała o te 2-3 mm w prawo.Teraz jestTeraz rozumiem,że takie coś może występować i nie jest to kwestia mojej wyobraźni
#7
Napisano 23:48, 25.03.2010
A to ze mimo poprawnego ustawienia czasem jedzie sie w lekkiej kontrze, to faktycznie moze zalezec od nachylenia drogi, one czesto sa nachylone i dosyc czesto to odczuwam. Potem wyjade na inna ulice i kierownica jest idealnie prosto.
Druga sytuacja to boczny wiatr.
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#9
Napisano 17:48, 07.04.2010
...ja słyszałem od jednego mechaniora, że jesli tak jest to ciśnienie w oponach może byc zbyt wysokie. Nie do końca się z tym zgadzam ale coś w tym jest bo na wiekszym cisnieniu powierzchnia styku i tarcia jest mniejsza wobec czego kontre trzeba nakładać większą bo samochód ześlizguje sie z toru jazdy. Co innego jak droga jest naprawde pochyła... bo generalnie jesli ktoś mysli że drogi sa prostę to jest w błędzie. KAŻDA droga powinna być pochyła by mogła odprowadzać opady atmosferyczne.A to ze mimo poprawnego ustawienia czasem jedzie sie w lekkiej kontrze, to faktycznie moze zalezec od nachylenia drogi,
Z kolei jak wszyscy wiemy to za małe ciśnienie w kapciach może powodowac, że kierownica nie będzie wracać a do skeręcania trzeba użyc większego momentu obrotowego.
I znowu wszystko rozbija się o optymalne ciśnienie w kapciach.
A co do tematu: Nie masz żadnych urojeń. Przechodziłem opcję krzywej kierownicy (ja wiem... może z 3mm). Raz jak żona zaatakowała niewidzialny krawężnik to z kierownicą pare miesięcy nie mogłem dojść do ładu w jej Civic'u.
#10
Napisano 02:01, 17.04.2010
#11
Napisano 09:26, 17.04.2010
Aha. I fakt: im niejszy profil opony tym większa jej sztywność. Wieksza sztywnośc oznacza diametralnie większa podatność na nachylenie drogi i konieczność kontrowania. Na wielkim balonie nadmuchanym do odpowiedniego ciśnienia można często nie poczuc nic na danej drodze. A na tej samej drodze pojazd na niskim profilu będzie ściągał na boki.
#12
Napisano 09:07, 23.04.2010
Ostatnim razem pan z ASO powiedział iż to wynika z nachylenia drogi
No to się popisał wiedzą. Droga jest nachylona, to fakt, ale zawsze do zewnętrznej żeby woda spływała z jezdni a skoro jest pochylona na zewnątrz to auto pochylone w prawo, ściąga właśnie w prawo więc żeby utrzymać się na pasie koryguje się kierownica w lewo. Fail
To że ściąga może być winą opon. Na zimę założyłem nowiutkie GoodYear Ultra Grip 7+ i ściągały masakrycznie. Po kilkuset km się poprawiło a po sezonie zimowym przy zmianie na letnie już było prawie dobrze aczkolwiek puszczenie kierownicy powodowało ściąganie. Oczywiście na letnich jest super. Pytałem o to człowieka u którego zmieniam opony, to powiedział mi że bardzo często ludzie przyjeżdżają z oponami które u niego kupili i skarżą się na ściąganie i nie ma tu znaczenia marka.
#13 Guest_Anonymous_*
Napisano 09:51, 25.04.2010
Po regulacji problem zniknął. Nakrętki kontrujące mimośród do ustawiania zbieżności były niezbyt mocno dokręcone. Polecam użycie Loctite 243 lekki klej do gwintów. Pozdrawiam
#14 Guest_Anonymous_*
Napisano 10:40, 05.05.2010
Mianowice w nowym tourerze (przejechanbe 11000km) wydawało mi sie ze auto sciaga w lewo strone, i kierownica jest lekko w lewo zwrocona, co prawda jadac po równitkim astalcie to czasami bylo ok ale czasami ewidentnie nie. Wstyd sie przyznac ale też zwalałem wine na pochylona droge ;-) no ale chyba cos musze z tym zrobic.
pozdrowienia
#15
Napisano 13:12, 05.05.2010
W piątek byłem na geometrii i okazało się że tył był rozbierzny, od tamtej pory zrobiłem ok. 600 km i już nie mam takiego wrażenia.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych