Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Nierównomierne grzanie się tylnych tarcz. Diagnoza, koszty wymiany zacisku.

VIII grzanie tarczy tarcze tył grzanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#31 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:21, 12.03.2017

I mnie dopadł ten sam problem i też tylne prawe koło się grzeje. Stało się to po intensywnym myciu.

Wszystkie felgi zimne a te jedna ciepła po dotknięciu ręką.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 19:05, 12.03.2017

  • 0

#32 5150

5150
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VIII
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 12.03.2017

I mnie temat rozwiązany. Dzięki koledze z forum. Zestaw naprawczy i jest git. Uważam ze OEM jest lepszy a przynajmniej uszczelki. Warto sprawdzić tarcze. Po wymianie tłoczka i samych klocków trochę zeszło zanim sie dopasowało i przestało grzać.
  • 0

#33 pmeus

pmeus
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:51, 13.03.2017

Hej!

 

Zaległy update jak skończył się mój problem. Po podniesieniu samochodu i pokręceniu kołami od razu potwierdziło się, że jest problem z obuma tylnymi kołami.

Kolejna wizyta w serwisie zakończyła się:

 

- regeneracją obu zacisków (zamiast wymiany)

- wymianą obu tarcz i klocków  :| (zdążyłem na nich zrobić może 2k kilometrów)

 

Tak wyglądały tarcze i klocki:

 

IMG_20170126_120515.jpg IMG_20170126_120518.jpg IMG_20170126_120643.jpg IMG_20170126_120712.jpg IMG_20170126_120726.jpg
 
Sprawdzam co jakiś czas temperaturę organolpetycznie i na razie jest ok.
 
Dzięki za wszelkie podpowiedzi!

Użytkownik pmeus edytował ten post 11:52, 13.03.2017

  • 0

#34 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:19, 13.03.2017

To Ty nie masz tarczo bębnów ? Myślałem że wszystkie 8 gen mają tarczo bębny ale jak widać wersja np Elegance nie ma.  Tobie zacinał się po prostu mechanizm ręcznego ( nie odbijał ). Problem znany i  powszechny w 7 gen, też go miałem w 7 gen i wymieniałem zaciski na regenerowane.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 12:21, 13.03.2017

  • 0

#35 pmeus

pmeus
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:06, 13.03.2017

¯\_(ツ)_/¯


Użytkownik pmeus edytował ten post 16:06, 13.03.2017

  • 0

#36 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:37, 15.03.2017

U mnie "stały" klocki zarówno z jednej i drugiej strony. Szczególnie wewnętrzny - ciężko było nawet zacisk zdjąć. Nazbierało się trochę syfu na prowadnicach klocków.

 

Prowadnice zacisku nie były zapieczone ale zauważyłem że przy zdjętej gumce prowadnica lżej chodzi. Po założeniu gumki prowadnica chodzi wyraźnie ciężej. Tak ma być czy gumki do wymiany ? Zacisk na prowadnicy mogę przesuwać jednym palcem w jedno i drugą stronę.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 21:40, 15.03.2017

  • 0

#37 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:00, 15.03.2017

To Ty nie masz tarczo bębnów ? Myślałem że wszystkie 8 gen mają tarczo bębny ale jak widać wersja np Elegance nie ma. 

Potwierdzam - Elegance ma z tyłu tarcze.

 

Jeśli chodzi o gumki z na prowadnicach to nie powinny one powodować wyraźnie większego oporu - może powinieneś zastosować odpowiedniejszy smar. 


  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#38 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:23, 15.03.2017

Jeśli chodzi o gumki z na prowadnicach to nie powinny one powodować wyraźnie większego oporu - może powinieneś zastosować odpowiedniejszy smar. 

 

Używam smaru ATE Plastitube - http://www.petrostar...5ml,p1499198298

Np w 7 gen były inne gumki one było mocowane do jarzma w rowku na zewnątrz.  W 8 gen rowek jest wewnątrz i gumka wchodzi do otworu ( jest rowek wewnątrz otworu ). To trochę ogranicza ruch samej prowadnicy,  ale dzięki temu szczelność jest większa.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 22:24, 15.03.2017

  • 0

#39 techmac

techmac
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:15, 24.03.2017

2 tygodnie temu wymienilem klocki (ebc green) plus tarcze zimmerman na tyl. Niestety, ale nagrzewaja sie tarcze z tylu mocniej niz z przodu. Zwlaszcza prawa strona. Przy moim automacie czuc opory toczenia. Felgi nie sa gorace.

 

Wydaje mi sie, ze moim bledem bylo uzycie wlasnie ATE plastitube do prowadnic. Powinien byc smar tez ATE, ale Bremszylinder, ktory zamowilem i uzyje w ten weekend. Ten jest do komponentow hydraulicznych. 

 

Mozecie mi powiedziec jak dlugo docieraja sie u Was klocki EBC green na tyle? Ja przejachalem 400 km przez 2 tygdnie na nich.  Zauwazylem tez, ze pokryte sa ta zielona farba, ktora nie jest nalozona rownomiernie, troche je podszlifowalem i przesmarowalem pozniej Plastitube, ale moze sie blokuja na balszkach prowadzocych i trzeba nad nimi troche jeszcze poprocowac. 

 

Czy smarujecie takze przy wymianie tloczek ? tzn czy wysuwacie go, aby nie wypadl i nakladacie na przyklad ATE Bremszylinder ? Wysuwa sie i chowa bez oporow. ale zastanawiam sie czy nie przesmarowac.

 

dzieki


  • 0

#40 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:20, 24.03.2017

2 tygodnie temu wymienilem klocki (ebc green) plus tarcze zimmerman na tyl. Niestety, ale nagrzewaja sie tarcze z tylu mocniej niz z przodu. Zwlaszcza prawa strona. Przy moim automacie czuc opory toczenia. Felgi nie sa gorace.

 

Wydaje mi sie, ze moim bledem bylo uzycie wlasnie ATE plastitube do prowadnic. Powinien byc smar tez ATE, ale Bremszylinder, ktory zamowilem i uzyje w ten weekend. Ten jest do komponentow hydraulicznych. 

 

Mozecie mi powiedziec jak dlugo docieraja sie u Was klocki EBC green na tyle? Ja przejachalem 400 km przez 2 tygdnie na nich.  Zauwazylem tez, ze pokryte sa ta zielona farba, ktora nie jest nalozona rownomiernie, troche je podszlifowalem i przesmarowalem pozniej Plastitube, ale moze sie blokuja na balszkach prowadzocych i trzeba nad nimi troche jeszcze poprocowac. 

 

Czy smarujecie takze przy wymianie tloczek ? tzn czy wysuwacie go, aby nie wypadl i nakladacie na przyklad ATE Bremszylinder ? Wysuwa sie i chowa bez oporow. ale zastanawiam sie czy nie przesmarowac.

 

dzieki

 

ATE Plastitube raczej nie jest przeszkodą bo zawsze używam go do prowadnic w hamulcach i było ok.

Masz z tyłu tarczo bębny. Musisz upewnić się że to na pewno zacisk Ci blokuje a nie szczęki. Zdejmij zacisk i sprawdź.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 12:20, 24.03.2017

  • 0

#41 techmac

techmac
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:32, 24.03.2017

ATE Plastitube raczej nie jest przeszkodą bo zawsze używam go do prowadnic w hamulcach i było ok.

Masz z tyłu tarczo bębny. Musisz upewnić się że to na pewno zacisk Ci blokuje a nie szczęki. Zdejmij zacisk i sprawdź.

 

Wlasnie nie wiem jak to jest z tym ATE Plastitube do konca. W poprzednich autach tez uzywalem. Ale pisza ze moze rozpuszczac uszczelki. Co do szczenek to sprawdzalem, nic nie blokowalo. 

 

Zauwazylem jak auto dluzej postoi bez uzywania hamulcow to jedzie na luzie, bez oporow. Do czasu uzycia hamulca. Tak jakby nie dokonca odbijalo po uzyciu.


  • 0

#42 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:56, 24.03.2017

Jak wrzucisz na luz i zwolnisz ręczny to jak pchasz auto to czujesz opór że hamulce blokują ? 


  • 0

#43 techmac

techmac
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:10, 24.03.2017

Nie probowalem tego. Musze sprawdzic.


  • 0

#44 techmac

techmac
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 02.04.2017

Rozebralem zacisk. Pierwsza sprawa to ręczny, tarcza oceierala dosyć mocno o tarcze, Wiec wyregulowaniem prze okienko w tarczy po dwóch stronach. Druga sprawa to klocki greena, klocki słabo zrobione jeśli chodzi wymiar, metalowe prowadnice klocka trzeba było ścierać, aby suwaly sie płynnie i to zrobiłem za pierwszym razem. Błędem było, ze nie sprawdziłem jak sie suwaja te od wewnątrz, bylo trzeba zetrzeć jeszcze więcej, aby suwaly sie jak oryginały. W tulejach pływających wymieniłem ten smar ate na bremszylinder i naprawdę jest różnica w pracy tych tulej, ten plastitube jest jakby gęstszy i słabo to chodziło. Narazie to wszystko działa. Zobaczymy czy długo.
  • 0

#45 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:11, 02.04.2017

Panowie układ hamulcowy nie jest bezobsługowy :)

Co jakiś czas trzeba niektóre elementy rozebrać wyczyścić i nasmarować.Prowadnice, ślizgi .Pod osłonę tłoczka dać trochę smaru ATE  teflonowego do montażu elementów wewnętrznych układu hamulcowego.Ja to robię zawsze przy zmianie kół. Czyszczę wszystko przed zimą i po zimie. Elementy styczne klocka z jarzmem smaruję specjalnym   smarem.Osobiście stosuję różne preparaty (różnych producentów)  BOSCH, FORCH ,WURTH  takimI jak w zamieszczonym linku.Nigdy nie miałem problemów  z zaciskami.Stosuje to u siebie i u innych 

https://sklep.interc...superfit-200-ml

https://www.forch.pl...f4-acf057dc588c

https://www.forch.pl...f4-acf057dc588c


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, grzanie tarczy, tarcze tył, grzanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq