Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Honda accord VII 2.0 vtec remont silnika

Remont silnika

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 BINEK89

BINEK89
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:kombi
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:42, 31.10.2016

Witam! Panowie wziąłem się za remont silnika w mojej hondzie k20b6 bo bierze mi ogromne ilości oleju na 1000km i strasznie sutka coś w silniku... Myślałem że te stuki to łańcuszek i wymieniłem bo był wyciągnięty jak się okazało ale pukanie nie ucichlo, mierzyłem ciśnienie to na wszystkich tłokach tylko 12 wiec moje pytanie do Was... Gdzie mógłbym kupić wszystkie części i co by wypadało przy tym remoncie jeszcze wymienić?
  • 0

#2 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:51, 31.10.2016

Jeśli coś się tłucze i zjada duże ilości oleju to duże ryzyko że zatarty któryś z cylindrów lub cylindry ewentualnie panewki albo sworzeń tłoka. Obejrzyj świece zapłonowe zobacz czy któraś nie jest bardziej okopcona od innych. Remont raczej ciężka i droga sprawa lepiej chyba szukać słupka.

Aha i silnik to masz raczej K20A6 a nie K20B6


Użytkownik pawel84j edytował ten post 13:53, 31.10.2016

  • 0

#3 BINEK89

BINEK89
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:kombi
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:37, 31.10.2016

No tak moja pomyłka z tym kodem... Świeca na 4 cylindrze jest cała oklejona nagarem to może być przyczyną tłok?
  • 0

#4 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:04, 31.10.2016

Najprawdopodobniej porysowana kładź cylindra, w związku z tym nie ma dobrego uszczelnienia pierścień cylinder i przepuszcza olej dlatego świeca okopcona. Przy jakich okolicznościach pojawiło ci się to stukanie ?


  • 0

#5 BINEK89

BINEK89
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:kombi
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 31.10.2016

Jechałem i na prostej drodze przy wyprzedzaniu przy prędkości 140km/h zaświecil się check i od tamtej pory sutka...
  • 0

#6 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:46, 31.10.2016

jaki błąd pokazał check ? czy próbowałeś zmienić świece na tym cylindrze gdzie jest okopcona ? Czy masz LPG ? Na którym biegu miałeś tę prędkość ? Najlepiej jakbyś podjechał do kogoś z endoskopem i zobaczył ten 4 cylinder od środka przez otwór od świecy. Jeszcze możesz zapalić przy ściągniętym pasku wielorowkowym aby wykluczyć osprzęt. Jaki olej zalany (marka, lepkość) jaki był poziom oleju ? Wybacz że tyle pytań ale było już kilka przypadków na forum ze stukającym silnikiem, i chcę ustalić przyczynę.

 

Czy dźwięk jest jak na tym filmiku ?


Użytkownik pawel84j edytował ten post 19:22, 31.10.2016

  • 0

#7 BINEK89

BINEK89
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:kombi
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 31.10.2016

Po błędzie wychodziło ze wypadanie zapłonu. Tak zmieniłem na nowe wszystkie świece i to samo. Nie ja nie mam gazu. Na 5 biegu miałem i koło 5000obr... Pasek tez ściągnąłem ale nic to nie dało. A jeździłem na oleju Magnatek 5w30 A5 a stan był pomiędzy mini a max. A stuki to bardzo podobne jak na filmie i gdy obroty większe to stuki tez większe...
  • 0

#8 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:33, 01.11.2016

Remont: 

najbardziej optymistyczna wersja zatarty na jednym cylidrze: tulejowanie jednego cylindra 300-400 zł, nowy tłok i pierścienie 400-500 zł, nowa uszczelka pod głowicę 200-300 zł, planowanie głowicy i sprawdzenie ~100 zł dodatkowo koszty pracy mechanika.

 

Pesymistyczna werskja: Przy wprasowywaniu jednej tuleji ponieważ jest to blok aluminiowy może zagiąć ściankę z cylindra obok więc może być wymagane tulejowanie wszystkich cylindrów tu musiałbyś pogadać z firmą która się tym zajmuje. wtedy pasowałoby wymienić przynajmniej pierścienie na pozostałych tłokach. 

 

Dodatkowo sprawdzenie stanu panewek. Przy zdejmowaniu głowicy pomiar szpilek, niektórzy piszą że na starych by nie składali to też koszt pewnie ponad 200 zł.


Użytkownik pawel84j edytował ten post 07:39, 01.11.2016

  • 0

#9 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4,485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 07:59, 01.11.2016

Najrozsądniej poszukać słupka k20z2, który jest na samochodzie...
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#10 BINEK89

BINEK89
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:kombi
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:04, 06.11.2016

A czy ktoś miałby taki słupek bo jednak w mojej hani poszedł 4 cylinder???


  • 0

#11 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:28, 06.11.2016

Szukaj k20z2 - nowsza jednostka to może nie będzie tak zmęczona życiem :)


  • 0

#12 stefanek

stefanek
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:Dolny Ślàsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 06.11.2016

Stuka na zimnym i na cieplym silniku?
Kolega z forum rozbiera Accorda. Mia go po dachowaniu. Ja biore bude bo anglka przekladam, ty kupsilnik :-) Jego numer tel 512 osiem dwa, zero, cztery dwa siedem.
  • 0

#13 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:50, 06.11.2016

Ile wynosił pobór oleju i jaki przebieg jeśli można wiedzieć?

Najlepiej jak koledzy wspomnieli, szukać słupka z gwarancją rozruchową. Koszt pewnie około 2 tysięcy plus wymiana ok 500zł
  • 0

#14 BINEK89

BINEK89
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:kombi
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:56, 07.11.2016

1.5 l na 1000 km przy przebiegu 170tys.


No właśnie znalazłem k20z2 tylko ze grubo ponad 2000zł z gwarancja na 2 miesiące.
  • 0

#15 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1,296 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:00, 07.11.2016

Lepiej wsadzić 2.4. Pod skrzynie 5 pasuje, na kompie od 2.0 działa wyśmienicie :)


Stuka na zimnym i na cieplym silniku?
Kolega z forum rozbiera Accorda. Mia go po dachowaniu. Ja biore bude bo anglka przekladam, ty kupsilnik :-) Jego numer tel 512 osiem dwa, zero, cztery dwa siedem.

Zapomnij. Ten Accord już dawno jeździ :) Spalanie oleju 1l/500km przy pedale non stop w podłodze :)


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Remont silnika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq