Skocz do zawartości


RODO w HAKP

szarpanie silnikiem


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:42, 14.03.2010

Witam.
Parę dni temu kopiłem Accorda - wszystko ok. jestem zadowolony !!!!

Lecz jest jeden niepokojący problem. Od czasu do czasu ( przeważnie na chłodnym silniku ) zaczyna się szarpanie silnikiem przy obrotach 1500 - 2500

Podjechałem na diagnoze komputerową i nic nie stwierdzono chociaż podczas testowania samochodu komputerem również wystąpiło szarpanie silnikiem.

Polecili mi na początek wymienić filtr paliwa - wymieniłem, lecz objawy są nadal.

Jest to moje pierwsze japońskie autko i powiem szczerze nie wiem od czego zacząć szukać przyczyny.

Może któryś z was miał taką dolegliwość w swojej Hanii ???

Bardzo proszę o podpowiedzi do czego mam zajrzeć lub co wymienić.

Dzięki bardzo i pozdro !!!
  • 0

#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:51, 14.03.2010

zacznij od wymiany spalonych żarówek kontrolek, bo jeśli CHECK ENGINE, ABS lub SRS się nie świeci, to nie ma sensu podpinać pod tester (pod komputer V gen. nie można podpiąć), a i to tylko wtedy, gdy komuś się nie chce innym sposobem odczytać kody

odpowiedzi poszukaj w istniejących wątkach, bo problemów z układem paliwowym było wiele
  • 0
AK

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:51, 29.03.2010

Wszystkie kontrolki działają. Po załaczeniu silnika wszystki ładnie gasną ale niestety jak silnik zaczyna się rozgrzewać tak mniej więcej 2 minuty jazdy zaczyna szarpać przy 2000 - 3000 obr. Chwilę poszarpie i dalej już śmiga ładnie.

Przeczyściłem przepustnice, kable i świece nowe, kopułka i palec wporządku. Co to może u diabła być ?????????

Przeczytałem już całe forum i nikt nie umiał tego do końca wyjaśnić !!!!!

Już tak sobie myślę, że to może jakiś czujnik temp. płynu, albo sonda - ale check się nigdy nie zaświecił przy tym szarpaniu !!!

Poradżcie proszę czego tu szukać aby wymienić !!!???
  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:29, 29.03.2010

A robiłeś diagnostykę?
Coś pokazało?
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:12, 29.03.2010

Robiłem diagnostykę testerem i nic nie wykazało. Tester był podłączony i silnik zaczął przerywać i urządzenie nie znalazło żadnego błędu !!!!!!!!!!

NaprawdÄ™ dziwna historia.
Niektórzy piszą, że tak to już jest przy tych silnikach, ale naprawdę dziwne - silnik ma równo pracować a nie dusić się i przerywać !!!

DziekujÄ™ za zainteresowanie tematem.
  • 0

#6 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:15, 29.03.2010

jak miał tester pokazać błąd jeśli błędu nie było!!!!!!!!!!!!!!!

zacznij czytać ze zrozumieniem, bo nic z tego forum nie wyniesiesz...


przy rozgrzewaniu - na luzie silnik też się dusi czy tylko jak obciążony?
  • 0
AK

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 04:52, 30.03.2010

na luzie czy obciążony tak samo silnik się dusi podczas rozgrzewania.
  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 06:03, 30.03.2010

Polecam na przyszłość:
http://www.honda.cba...ostyka_ecu.html
I nie trzeba płacić za żadną diagnostykę.
  • 0

#9 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:21, 30.03.2010

laifrat - masz jeden z tych problemów, które ciężko zdiagnozować, co jest przyczyną

do sprawdzenia są następujące rzeczy, ale niekoniecznie to może być któraś z nich
- silniczek krokowy IAC (czyszczenie lub podmiana na dobry aby sprawdzić) i o-ringi mocujące
- zawór termiczny szybkiego biegu jałowego
- regulator ciśnienia paliwa
- wtryskiwacze
- zanieczyszczone paliwo
- obudowa przepustnicy i przepustnica
- filtr powietrza i przewód dolotowy powietrza (lewe powietrze łapie)
- układ recyrkulacji spalin (EGR)
- przewody i połączenia

spróbuj zacząć od preparatu do czyszczenia wtrysków i czyszczenia/podmiany zaworu IAC

i jeśli chcesz na poważnie sam zająć się tą usterką, ściągnij sobie instrukcje serwisowe 62SN700-PL i 62SN723-PL
  • 0
AK

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:28, 30.03.2010

Dziękuję za wyczerpujące podpowiedzi - widzę, że przyczyn może być dużo.
I te instrukcje !!!! Bardzo dziekujÄ™ - jestem w trakcie studiowania jej !!!

Widać z tego, że trzeba Hani troszkę czasu poświęcić, żeby odpowiednio chodziła.

Tylko z kąd ja wezmę części na podmiankę celem sprawdzenia ???? To nie będzie łatwe.

Bardzo dziekujÄ™ jeszcze raz.

[ Dodano: 2010-05-15, 18:24 ]
Awaria nadal nie usunięta !!!!

Dodam jeszcze, że jak już zaczyna silnik przerywać przy około 2000 obr. to po dodaniu gazu zaczyna "strzelać" w kolektor ssący !!!!!!!!!
To tak wygląda jak by coś z zapłonem było ????!!!!!!

Ma ktoś z was jakiś pomysł na usunięcie takiej awarii ????????????????????
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq