Skocz do zawartości


RODO w HAKP

regulacja zaworów a delikatne falowanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:26, 21.03.2010

Wręcz przeciwnie! Zawory mają duży wpływ na falowanie!Szczególne na gazie gdy sie podpierają.


Dobry jesteś ...mogłeś jeszcze dopisać : szczególnie wtedy kiedy jednego brakuje...
Czytaj od początku i ze zrozumieniem.
  • 0

#17 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:31, 21.03.2010

Dokładnie tak jak mówicie, zawory maja bardzo duży wpływ na falowanie. Pomimo tego, że regulowałem jakieś 10tys. temu to już od miesiąca zaczynały mi obroty spadać czasem nawet do pierwszej kreski na obrotomierzu, później się podnosiły do ok700-800 jednak to było za mało bo kierownica drżała trochę. a przy przegazowaniu do 6tys. obrotów dźwięk był jak ryk krowy. Po regulacji i resecie ECU jest idealnie, spadają do tysiąca i później do pierwszej kreski poniżej tys. Silnika praktycznie nie słychać jak się stoi na światłach, i nie ma tego ryku kiedy się podkręci do odcięcia. Silnik pracuje z pełną kulturą.
  • 0

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:39, 22.03.2010

W takim razie może są źle wyregulowane. Problem powrócił. Albo krokowy do wymiany :). Nie gaśnie, check nie świeci, jeździ, tylko trochę dziwnie furkocze jak zaczynają falować.. ale przynajmniej po moich zabiegach nie falują w zakresie powyżej 1000, a to już coś :))) znaczy póki co :)))
  • 0

#19 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:04, 22.03.2010

u mnie furgotało jak spadały poniżej 800 tys. bo zamek od maski był trochę za wysoko, obniżyłem i była gitara. wtedy tylko drży kierownica trochę. No ale u Ciebie pewnie inaczej furgocze :-P
  • 0

#20 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:52, 23.03.2010

Hmmm.. to ja wracam z tematem. Ostatnio sprawdzałem przepustnicę i przynajmniej od strony dolotu było w miarę czysto (nie wiem co za przepustnicą ale sam nie rozbiorę). Dzisiaj solidnie pojeździłem w korkach i oczywiście powróciło falowanie w zakresie 500-800.


Ale pojawił się nowy objaw. Jak już dojeżdzałem do domu to trochę dałem mu w palnik na toruńskiej i potem obroty nie chciały mi zejść poniżej 1200. Zaparkowałem i falowanie 1200-1100 i dopiero jak podniosłem maskę i dostał świerzego (chłodnego?) powietrza to sytuacja się unormowała (750 i spokój). Dałem trochę gazu i znowu... 1200 obrotów-1100 i to samo..., odnoszę maskę - świerze powietrze i opadają szybciej (bez maski też by opadły tyle że wolniej - sprawdzałem). Wentylator się załącza i pracuje - jak się włączy to zaczynają obroty spadać troche szybciej)


Zrobiłem reset ECU - wyszło pięknie. Obroty idealne, cisza spokój. Dałem gazu (na ciepłym) i obroty znowu.. 1200 i spaść nie chcą. Czyli jest to związane z temperaturą chyba bardziej niż z przepustnicą (a może to i to?). Wczesniej falowały ale w niższym zakresie, a teraz kurde 1200-1100 na rozgrzanym aucie.


Pytam bo zanim pojadę na czyszczenie EGR, chcę wiedzieć czy to może być coś jeszcze innego.
Aha - na wolnych obrotach silnik wibruje. Nie są to duże wibracje ale odczuwalne..., szczególnie jak falują obroty.

Check nie świeci, komputer błędów nie pokazuje. Jeżdżę na benzynie, niedawno była wymiana oleju i regulacja zaworów..
_________________
  • 0

#21 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:59, 23.03.2010

jakiś czujnik temperatury
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:16, 24.03.2010

A efekt wczorajszego uczenia obrotów taki że dzisiaj po drodze do pracy mi zgasł po wrzuceniu na luz w pewnym momencie. Potem już nie gasł ale obroty lecą. Czyszczenie przepustnicy, krokowego i egr bo coś czuję że to jest właśnie to. Szkoda że sam tego nie zrobię, dzisiaj będę dzwonił do mechanika z babic który zna to auto żeby ustalić koszta takiej operacji.

Całe szczęście że elementy takie jak uszczelki, czujniki etc. są w accordzie tanie.
  • 0

#23 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:18, 26.03.2010

Ja mialem falowanie obrotów (spadały np. przy dojezdzaniu do swiatel), sam wyczyscilem EGR wraz z listwa, przepustnicę, krokowy i skonczyly sie problemy.
Mam natomiast inny problem, pali mi srednio ok.12l benz i przerywa/dławi się szczególnie miedzy 2-3tys obr. Dodam że zawory też są dobrze wyregulowane. Co może być przyczyną?
  • 0

#24 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:23, 29.03.2010

Filtr? Świece? Jak rozumiem spalanie podales po to zeby zaznaczyc ze nie ma tragedii...
  • 0

#25 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:32, 29.03.2010

12l to wydaje mi sie duzo, a te dławienia są szczególnie odczuwalne na zimnym silniku. Swiece, filtr paliwa, powietrza, oleju, olej wszystko nowe. mechanik przejechał się stwierdzil ze rzeczywiscie dławi sie ale poddal sie.
  • 0

#26 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:38, 31.03.2010

sonda lambda
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#27 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:16, 31.03.2010

A czy sondę Lambda da się sprawdzić, jak tak to w jaki sposob? Na zimnym silniku objawy są duzo bardziej odczuwalne.
  • 0

#28 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:38, 01.04.2010

do elektryka, aby zmierzył napięcie na sondzie i czas jej reakcji, napewno będzie wiedział co ma zrobić
Gdzieś tam było w jakim przedziale powinno się zmieniać napięcie i w jakim czasie. Może ktoś inny pamięta
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#29 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:56, 01.04.2010

Zakres pracy:
0.0-1.25V
Na jałowym: 0.1-0.9V
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq