Skocz do zawartości


RODO w HAKP

regulacja zaworów a delikatne falowanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:15, 10.03.2010

Może ktoś się wypowie lepiej rozeznany - moja informacja pochodzi od kogoś z kręgu jednego z ponoć lepszych ASO Hondy w Warszawie.

W moim modelu Acc. (1.8i, model 2001) ale pewnie i inne z tego rodzaju silnikiem, regulacja zaworów może przez kilka tyś. km objawiać się potem delikatnym falowaniem (tak jak to opisywałem w którymś wątku identyfikując jako problem). Polecili mi olać to - powinno samo ustać. Uzasadnienie - ten typ tak ma, po regulacji zaworów ma prawo przez jakiś czas delikatnie falować na rozgrzanym silniku.... - do kilku tysięcy km.

Może to jest odpowiedź dla tych którzy wspominali na forum o delikatnym falowaniu i dokonaniu przy okazji regulacji zaworów. A może po prostu wciskają ciemnotę.

Nie wiem... osobiście spróbuje zrobić po prostu reset i zobaczę.. Jak nie pomoże to pojeżdże i jeżeli się sprawa nie pogorszy, poczekam na polepszenie.
  • 0

#2 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:09, 10.03.2010

Powiem Ci , że raczej nie powinno falować , prędzej przy idealnie wyregulowanych zaworach powinny ustabilizować się obroty i praca silnika staje się płynniejsza.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:22, 11.03.2010

w Japan Auto za czyszczenie przepustnicy i silnika wolnych obrotów życzą sobie 250 zł.... to dobra cena? W sensie - dla świętego spokoju bym to zrobił...
  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:50, 11.03.2010

Kolego weź ty najpierw dobrze poczytaj forum i ochłoń, bo wycisną z ciebie kase w serwisach i warsztatach.

Polecam to:
http://www.accordklu...opic.php?t=7601

Konkretnie to:

http://www.accordklu...topic.php?t=883

Żadne falowanie obrotów po ustawienia zaworów nie występuje, a wręcz przeciwnie silnik powinien spokojniej pracować.
250zł za czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego to jakiś kosmos cenowy. :shock:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:18, 11.03.2010

Kto pyta nie błądzi.. Dzięki za linki, czytałem już wcześniej, przeglądałem ale - ja to jak w tym dow*cenzura*ie - jedną kulkę zgubił, drugą zepsuł. Dlatego wole żeby ktoś mi to zrobił, byle nie przepłacić. Stąd pytam.
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:29, 11.03.2010

Dlatego wole żeby ktoś mi to zrobił, byle nie przepłacić


Za taką usługe to myśle ze max 100zł to dobra cena.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:24, 19.03.2010

Dobra, miarka się przebrała. Dzisiaj miałem sporo jeżdzenia w korkach i obroty zaczęły mi falować w zakresie 600-1500 jak trochę postałem. Do tego jak zaczynało falować to słyszałema chwilami jakiś delikatny dźwięk spod maski (na pare sekund i przestawało, nie potrafię tego opisać niestety). Potem przestały falować i stały na poziomie 1500 na luzie. I nic nie pomagało, ani przegazowanie, ani gaszenie silnika. Potem już wieczorem z kolei obroty falowały w drugą stronę - spadały do 500 i się podnosiły, potem znowu spadały. RAz to myślałem że mi zgaśnie nawet.

Na parkingu otworzyłem puszkę z filtrem powietrza. Usrany jak święta ziemia, cały czarny i pełno tam różnego zdechłego robactwa. Troche po wytrzepałem i wsadziłem. Nie żebym liczył że to coś zmieni, bo nie zmieniło (ale filtr zmienię). Jutro za radą kolegi setha benzyna ekstrakcyjna, szmata i wyczyszczę dolot przy przepustnicy ile się da i zrobię reset. Jak to nie pomoże to jadę do mechaniora niech patrzy i myśli.


HELP!
  • 0

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:09, 19.03.2010

wyczyszczę dolot przy przepustnicy


Przepustnice po zdjęciu rury z dolotu :mrgreen:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:24, 20.03.2010

czepiasz się. To mialem na mysli.

[ Dodano: 2010-03-20, 11:34 ]
Troche przetarlem benzyna (bylo w miare czysto) i zrobilem reset ecu. I hmmmm... pochodzil pochodzil, przejechalem sie, oprocz tego ze troche opadaja obroty czasem (w kazdym razie nie gasnie, ale mam nadzieje ze to minie z czasem) wydaje sie w porzadku... mam nadzieje ze pomoze.
  • 0

#10 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:06, 20.03.2010

Tajga,a za ten filtr powietrza,który w Twoim autku był zmieniany 25 tys km temu :bicz: Zmieniłeś go w końcu?
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:29, 21.03.2010

Nie miałem czasu kupić w sobote. Dzisiaj sobie zamowie :)
  • 0

#12 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:52, 21.03.2010

W moim modelu Acc. (1.8i, model 2001) ale pewnie i inne z tego rodzaju silnikiem, regulacja zaworów może przez kilka tyś. km objawiać się potem delikatnym falowaniem (tak jak to opisywałem w którymś wątku identyfikując jako problem). Polecili mi olać to - powinno samo ustać. Uzasadnienie - ten typ tak ma, po regulacji zaworów ma prawo przez jakiś czas delikatnie falować na rozgrzanym silniku.... - do kilku tysięcy km.


Serwis :k

Zawory mają tak niewiele do falowania jak wycieraczki do tłumika.
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:48, 21.03.2010

Wręcz przeciwnie! Zawory mają duży wpływ na falowanie!Szczególne na gazie gdy sie podpierają.
  • 0

#14 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:59, 21.03.2010

Wręcz przeciwnie! Zawory mają duży wpływ na falowanie!Szczególne na gazie gdy sie podpierają.

Oczywiście że zaworki w acco mają ogromny wplyw na falowanie a w acco trzeba to robic jednak systematycznie co 15-20 tyś km..... Cena za wymiane uszczlki pod deklem i regulacje zaworów z ASO Matraszek znam i wynosi 170 zł.
  • 0

#15 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:41, 21.03.2010

Wręcz przeciwnie! Zawory mają duży wpływ na falowanie!Szczególne na gazie gdy sie podpierają.


Chodziło mi o stan po regulacji. Na benzynie też będą falowały przy podpartym albo zbyt mało odmykającym się zaworze. Zakładając, że dobrzeje ustawili nie powinno nic falować.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq