Witam,
W temacie brania tj spalania oleju silnikowego oraz odpowiedniego doboru specyfikacji oleju pisano juz na tym forum epopeje a dodatkowo kolega ze zmienolej.pl moze kazdemu indywidualnie wszystko wytlumaczyc.
Ja sam rowniez troche lubuje sie w tematyce olejowej i problemow silnikowych.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Apropos tzw brania oleju to w przypadku silnikow i-vtec w tym 2.4 aktem totalnej ostatecznosci bym go otwieral i robil general.
Nikt ale to absolutnie nikt nie da gwarancji ze silnik po generalu nie zlozony fabrycznie da gwarancje poprawy lub calkowitego zaprzestania spalania oleju jak rowniez mozliwego nawrotu tego zjawiska. Pamietajmy iz tzw general czasami przyniesc wiecej szkody niz poprawy z czym sie rowniez spotkalem.
Mysle ze polityka zwiekszania lepkoscia moze pokazac wiekszy efekt niz general przy oszczednisci pieniedzy.
Pamietajmy ze warto testowac inne oleje i sprawdzac jego wplyw na znikanie.
Pewne oleje maja wieksza odpornosc na "znikanie" a tak jak np Shell w najnowszym wydaniu zwiekszyl tzw rezystywnosc odparowania co wystepuje u wielu producentow olejow innych marek np Castrol_sprawdzalem porownawczo.
Plukanki silnikow to bardzo popularny i zypelnie nieryzykowny proces pod warunkiem poprawnego wykonania tej procedury:
1) dolanie tak plukanki do oleju by poziom totalny nie przekroczyla max a najlepiej 3/4 bagnetu
2) absolutne nie obciazanie silnika w procesie samego plukania (obroty minimalne po uzyskaniu temperatury silnika optimum)
3) czas calej procedury ~15min
Oczywiscie kazdy moze zrobic co chce ale remont tak mlodych silnikow to rozwiazanie ryzykowne i kosztowne.
Na marginesie: producenci innych marek samochodow maja rowniez ten sam efekt a szczegolnie koncern VW w silnikach TSI i malo kto decyduje sie na remont kapitalny.
Apropos doboru oleju jak inny kolega wpadl z zapytaniem to stosowanie takiego oleju 5w50 dla takiego silnika jest niemal skandalem. Abstra*cenzura*ac iz wspomniany olej to marketningowy produkt niestety niskiej jakosci to w zime kolego przy takich parametrach oleju mozesz miec inne problem. Silniki Hondy generalnie projektowane sa pod oleje niskooporowe dla uzyskania norm spalin jak rowniez odpowiedniego chlodzenia silnika np przy pracy vtec a stosowanie olejow mineralnych nie powinno miec wogule miejsca. W tym przypadu choc zapytanie inne to chyba moze byc wspolny mianownik obu tematow a mianowicie wspomniane spalanie zastosowalbym olej co najwyzej 5W30 ale potestowal bym producentow.
Ja obecnie bardzo sobie chwale shell 0w20 ktory mocno ogranicza tzw dolewki_maja na to patent w nowej technologii tego oleju jak rowniez technologia purplus daje efekt utrzymania silnika w czystosci przy...... akceptowalnych kosztach.
Nie jestem czlowiekiem z shella ale po przez lata testow nie tylko w silnikach ale rowniez w procesach technologicznych i produkcji wyrobilem sobie pewne opinie i dzialania rowniez jak w opisie powyzej.
pozd.