Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wymiana wtrysku


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:09, 06.03.2010

witam klubowiczow. mam nastepujacy problem. od jakiegos dluzszego czasu moj accordzik szarpie na wolnych obrotach, probowalem wszystkiego, swiece, kable, aparat zaplonowy. ostatnio wymienilem nawet 8 wypalonych zaworow. dwa dni bylo ok i drzenie i szarpanie powrocilo, wydech znow zaczal pyrkać i jest nie fajnie. autko zachowoje sie tak zarowno na pb jak i na gazie(brc 24sequent). ostatnio scisnalem wezyk wtrysku gazu, na 4,3 i 2 silnik wyraznie odczuł odciecie paliwa a na 1 garze zero reakcji. wtrysk gazu sprawdzalem i wtryskuje gaz yak jak kazdy inny. przełączyłem na benzyne i odłączyłem wtyczke wtrysku pb i znow zero reakcji, silnik sie telepał jak wczesniej. wywnioskowalem ze wtrysk paliwa na 1 garze jest do wymiany. Jak to zrobic? jak sie do niego dostac? czy instalacja gazowa wykozystuje wtrysk benzyny?? bardzo prosze o jakies wskazówki jak sie do tego zabrać. dzieki i pozdro
  • 0

#2 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:wpi
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:33, 06.03.2010

Czas wtrysku gazu jest brany z wtrysku benzyny.Oczywiście do gazu jest mapa wtrysków.
Raczej to nie wtrysk,możesz żarówka sprawdzić czy sygnały dochodzą do wtrysku na kostce.
Komputer nie pokazuje błędów?Kompresja sprawdzana?
  • 0

Był Accord VI ES, był Fireblade 954...
Pomagam przy naprawach HTC


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:37, 06.03.2010

kompresja byla robiona i po wymianie zaworow i jest ok. czy wtrysk na 1 garze da sie sciagnac i wyczyscic, czy lepiej wymienic.nie mam juz pomyslow na to. skoro odłaczam kostke od wtrysu bp i nie ma reakcji ze strony silnika to co tu robic?
  • 0

#4 GlinuÅ›

GlinuÅ›
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • SkÄ…d:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:39, 06.03.2010

Wyciągnąć wtryski to żaden problem.Chwytamy za wtryskiwacze i po kolei wyciągamy z głowicy starając się, aby wtryskiwacze nie wyskoczyły z listwy.
Wtryskiwacz jest mocowany na wcisk na oringach.Wtrysk możesz sprawdzić omomierzem, na wtyczce - powinien mieć w granicach 10-15 Ohm, możesz także sprawdzić je na wyjętej lecz podłączonej listwie wtryskowej próbując odpalić samochód (obserwacja stożka paliwa jaki wypuszczają wtryskiwacze)
Trzeci sposób to zasilanie 12V, sprężone powietrze i np. wd40 psikasz trochę do wtryskiwacza następnie pulsujesz zasilaniem jednocześnie dmuchając w niego sprężonym powietrzem i obserwując równomierność i rozdrobnienie powstałego stożka. Przytarty/spalony wtrysk nie da żadnego efektu, zapchany będzie "sikał" jednostronnie.
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:46, 06.03.2010

dzieki za pomoc. a da sie wymienic tylko wtrysk pierwszego gara? da sie go wyjac z tej listwy?
  • 0

#6 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:wpi
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:11, 06.03.2010

Ale po co je wyciągać skoro na gazie jak i benzynie jest tak samo?
  • 0

Był Accord VI ES, był Fireblade 954...
Pomagam przy naprawach HTC


#7 GlinuÅ›

GlinuÅ›
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • SkÄ…d:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:25, 06.03.2010

wywnioskowalem ze wtrysk paliwa na 1 garze jest do wymiany

Więc odpisałem.
Oczywiście,że się da.Wtryski do listwy przymocowane są na zaczepach-odpiąć.Zobaczysz jak wyciągniesz.
  • 0

#8 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • SkÄ…d:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:31, 07.03.2010

Prawdopodobnie nie dochodzi napięcie do wtryskiwacza. Wtedy będzie tak samo na gazie i na benzynie. Miałem podobny problem, uszkodzony był przewód. Jak jest przebicie - podaje paliwo w nieodpowiednim momencie i wtedy pali na 3 garach.
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:11, 07.03.2010

Prawdopodobnie nie dochodzi napięcie do wtryskiwacza. Wtedy będzie tak samo na gazie i na benzynie. Miałem podobny problem, uszkodzony był przewód. Jak jest przebicie - podaje paliwo w nieodpowiednim momencie i wtedy pali na 3 garach.


jak sprawdzic ten przewod? czy moze odrazy wymieniac? dzis bylem na szrocie i mam wtryski ale jezeli to sprawka kabla to nie ma co grzebac glebiej. jak sobie poradziles z tym problemem?

[ Dodano: 2010-03-08, 17:43 ]
witam. wymienilem dzis wtrysk pb na 1 garze i autko chodzi troszke lepiej ale..... teraz a w momencie odpiecia kostki od wtrtsku silnik wyraznie spowalnia i gasnie. delikatne drgania wciaz sa i jeszcze jedno. zarowno na gazie i na pb jak odepne kabel od 1 gara silnik chodzi jak chodzil. iskra jest na 100% swieca tez jest dobra bo zamienialem ja z 4 garem. czy to miec jakis zwiazek z rozrzadem bo wydaje mi sie ze pasek jest za bardzo naprezony bo wyje i moze cos jest nie tak z zaplonem. prosze o pomoc
  • 0

#10 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:wpi
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:03, 08.03.2010

Powiem Ci tylko że kilka osób się z tym męczy i nie wiadomo co z tym zrobić.
Tu byÅ‚ podobny problem http://www.accordklu...ghlight=g³owica
Tylko zastanawiam się czy głowica była przyczyną czy coś zupełnie innego,wiadomo że wymiana silnika pomogła.
Ale skoro u Ciebie zawory były robione wiec usterka może być nie mechaniczna.
Wiemy że na pewno iskra jest,kompresja też dobra jest.Niektórzy przekładają aparaty zapłonowe ale to i tak nic nie daje.
Trzeba szukać czegoś co steruje pracą silnika albo iskrą którą ma w odpowiednim momencie skoczyć.
Czy czujnik położenia wału ten podwójny może mieć wpływ na to?
  • 0

Był Accord VI ES, był Fireblade 954...
Pomagam przy naprawach HTC


#11 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • SkÄ…d:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 08.03.2010

Poradził sobie z tym mój mechanik, nie wiem szczerze mówiąc jak do tego doszedł ale mogę zapytać. Tylko, z tego co pamiętam wyświetlał wtedy Check i na skanerze odczytywał błąd - wypadanie zapłonu 1 cylindra (powód nie miał nic wspólnego z zapłonem). Podejrzewaliśmy czujnik położenia wału, ale to niemożliwe, bo wtedy by wszystkie były przesunięte kątowo. Może być jeszcze aparat zapłonowy, ale to też mało prawdopodobne. Powiem szczerze, że po wymianie silnika ( bo wtedy to miałem na tym nowym) przenosi mi lekkie wibracje i mam wrażenie, że delikatnie przerywa co cykl, na starym silniku tego nie miałem. Ale nie faluje i nie przygasa, przyzwyczaiłem się i nie wnikam. Tylko u mnie może to być spowodowane trafioną poduchą silnik/przedni pas i po wymianie silnika się nie ułożyło dobrze. Naprężenie paska nie ma raczej nic do rzeczy, szybko zużyje rolki, albo strzeli (nie powinno być nic stamtąd słychać!!!), po prostu nie naciąga się go na opór. Ja bym mimo wszystko obstawiał nieodpowiedni czas wtrysku. Mechanicznie raczej wątpliwa sprawa, kompresje mierzyłeś???
  • 0

#12 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:wpi
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:52, 09.03.2010

Kolega pisze że kompresja dobra.Komputer nie wywala żadnych błędów?
  • 0

Był Accord VI ES, był Fireblade 954...
Pomagam przy naprawach HTC


#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 03:00, 10.03.2010

komp nic nie pokazuje. najciekawsze jest to ze moj kolega jezdzi rowniez accordem z 99r 1,8 w automacie. od 5 misciecy ma instalke brc sequent24 i mial takie same objawy, wypinalismy kostke wtrysku pb i zero reakcji. u niego rowniez wymienilismy wtrysk na 1 garze i jak reka odjÄ…Å‚. problem zniknal. a u mnie nie chce. przekladalem jego swiece i kable do mnie i wciaz to samo a jego silnik na moich kablach i swiecach chodzi jak zagarek.jedyne co sie zmienilo u mnie po wymianie pb wtrysku to jak odepne kostke to silnik zgasnie, wczesniej pracowal bez zmian. jednak na gazie jak scisne wezyk doprowadzajacy gaz na 1 gar to wciaz nie ma reakcji silnika. odpinalem ten wezyk od listwy i gaz napewno jest wtryskiwany do silnika.gadalem z mechanikiem z Lodzi od Hond i powiedzial ze moze kolektor lapie gdzies lewe powietrze ale ciezko mu to ocenic, musial by zobaczyc autko. problem w tym ze mieszkam w uk i nie bardzo ni sie oplaca jechac z tym do Polski wiec musze sobie jakos sam z tym poradzic. oczywiscie z WaszÄ… pomocÄ… :mrgreen:
  • 0

#14 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:wpi
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:40, 10.03.2010

Ja odrazu Ci odradzam rozbieranie kolektora w celu szukanie nieszczelności. To na pewno nie to
  • 0

Był Accord VI ES, był Fireblade 954...
Pomagam przy naprawach HTC


#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 02:52, 11.03.2010

z ty kolektorem to tez mysle ze nie to. dzis zauwazylem cos bardzo dziwnego a mianowicie, kiedy silnik pracuje na gazie odlaczenie kostki od pierwszego wtrysku paliwa powoduje mocne drgania poczym silnik gasnie. jednak gdy odlacze wtrysk gazu na 1 gar slychac tylko delikatną zmiane pracy silnika ale naprawde niewielka. kiedy silnik pracuje na benzynie odłaczenie wtrysku paliwa nie powoduje zadnej reakcji ze strony silnika. o co tu chodzi??
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq