Skocz do zawartości


RODO w HAKP

dziwne wibracje - pomocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:09, 05.03.2010

Witam szanownych kolegow.
Jestem posiadaczem accord CC7 z 95 roku. Samochod wpada w wibracje (czuć glownie na kierownicy) wibracje zaczynają sie przy predkosci ok 130, natomiasta przy hamowaniu juz od predkości ok 80. O ile w tym pierwszym przypadku wibracje nie sa wielkie to w drugim az strach naciskac na hamulec. Myslalem ze to tarcze i moze niewielkie luzy w zawieszeniu. Wymieniłem tarcze na nowe, nowe klocki nowe wahacze gorne, sworznie i tulejki wahaczy dolnych, gumy drazka reakcyjnego. wymienilem tez z innych przyczyn jedno łożysko i oba przeguby zewnętrzne. Stracilem kupe forsy a wibracje nadal są. Zmieniałem opony i nadal nic. Mechanicy rozkladaja rece. co to moze byc ??
  • 0

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 03:17, 05.03.2010

A może amortyzatory?
  • 0

#3 apalien

apalien
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Zgierz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 05.03.2010

mialem kiedys podobny probblem, jeszcze z moim "cifem", zawieszenie, opony, cuda wianki.... a tu felga miala bicie... Jak masz mozliwosc zalozyc inne kola, to sie okaze. i zdazylo mi sie, ze pozornie dobra opona (byl to dosc niski profil, miala "babla" ale na czole bieznika...)
  • 0
"Przyspieszenie to najlepsza forma spędzania czasu między zakrętami" :)

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:02, 05.03.2010

Spróbuj zamienić koła tył na przód
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:20, 06.03.2010

zamieniłem koła - niestety nic sie nie zmieniło. Amorki sprawdziłem na stacji kontroli pojazdów, wszystkie mają ponad 70%
  • 0

#6 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:07, 06.03.2010

sprawdź jeszcze przeguby wewnętrzne

albo wcześniej jedź na wyważanie kół na samochodzie - ci nieliczni mechanicy co to potrafią i mają do tego sprzęt od razu wykryją, co jest nie tak z zawieszeniem

a nowe tarcze zostały prawidłowo założone? tzn. czy piasta była dobrze wyczyszczona?
czasem zdarza się że piasta jest krzywa i wymiana tarczy nic nie daje
obejrzyj też tarcze na rantach - czasem mechanikowi wypadnie z rąk zwrotnica i tarcza uderzy rantem o beton i się zniekształci i to wystarczy, aby było bicie
  • 0
AK

#7 majstor

majstor
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Gdańsk-Grajewo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:44, 06.03.2010

Słaba sprawa .. Ja walczylem z tym kiedys jka miałem cifa .. u mnie tarcze nie wytrzymywały i sie szybko przegrzewały i wichrowały :/ . W accordzie od 1,5 tygodnia też miałem bicie przy hamowaniu powyzej 50km/h zastanawiałem się czy to juz tarcze szlak trafił ??? Jednak diagnoza sie okazała inna... Myjąc dziś auto po wjezdzie do garazu cos mnie natchnęło aby spradzić czy oby koła są napewno dokręcone . Średnio sprawdzam to raz na miesiąc wiec nie myślcie sobie ze tylko wsiadam do auta i jade...OKazało się jednak że 3 kola faktycznie były dokręcone ale lewe przednie ...dokręcam kilka obrotów jedej śrubie i mysle ze bedzie ok patrze kolejna mhy jeszcze bardziej odkrecona to samo z 3 i 4 .. Juz wiem skad się wzięło bicie na kierownicy ... Zastanawiam tylko kto tak bardzo mnie nie lubi i chciał zrobić coś mało ciekawego dotyczącego mojej osoby i mojej narzeczonej.bo przecież 4 śruby same sie nie odkręciły ..Zastanawiam się co by było gdybym przypadkiem to sprawe olał.. Aż ciarki mnie przeszły.

pozdrawiam
  • 0

#8 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 16:49, 06.03.2010

Kolega mial w accordzie ten sam problem i jeden mechanik (dobry) od razu mu powiedzial: póloska i przegub do wymiany, na raz dla spokoju. Jak reka odjal. Calosc wymonowana z samochodu wygladal jak nowa ale bylo jakies super male znieksztalcenie i wystarczy. Jesli masz wibracje podczas hamowania i sciaga Ci auto na jedna strone to bardzo prawdopodobne ze to wlasnie shaft. Mowie na przykladzie kolegi bo objawy to mozna oceniac dopiero jak sie samemu zrobi przejazdzke.
Zanim jednak wymienil owe graty probowal wszystkiego co mogl sprobowac bez wizyty u mechanika. Co on sie nakombinowal... a wystarczylo od razu do konkretnego czlowieka pojechac :-)

[ Dodano: 2010-03-06, 16:54 ]

Zastanawiam tylko kto tak bardzo mnie nie lubi i chciał zrobić coś mało ciekawego dotyczącego mojej osoby

...samo sie zrobio. Kiedys w Civie stracilem jedna srube i poluzowalem wszystkie pozostale do takiego stopnia ze felga sie ruszla na piascie o 1-2mm. Zeby bylo smieszniej to stalo sie to zaraz po wymianie kól na nowe. A niby Pan Mechanik dokrecal i pneumatykiem i recznie. Po ponownym dokreceniu bylo ok.
  • 0

#9 majstor

majstor
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Gdańsk-Grajewo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 06.03.2010

samo się nigdy nic nie robi. Choć mam nadzieje że same nakretki sie poluzowały :D . Kiedyś moj serdeczny kolega Cino przeżył przygode z odkręconymi nakrętkami...
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:50, 06.03.2010

Sprawdze te przeguby wewnetrzne i pozostałe elementy wspomniane przez kolegow. Tylko tak na rozum elektryka przeguby czy oska lub nawet piasa jak jest krzywa to wibracje powinny byc caly cas mniej wiecej takie same (oczywiście proporcjonalnie do predkosci jazdy). Nie jestem jednak specjalista w tych dziedzinach wiec postaram sie jeszcze raz udac do mechanika, moze tym razem do ASO. Dam znac co mi tam powiedza.
  • 0

#11 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:32, 06.03.2010

wibracje powinny byc caly cas mniej wiecej takie same (oczywiście proporcjonalnie do predkosci jazdy)

...nic podobnego drogi kolego. Fizyka. A tak dla przykładu, który z pewnością kazdy zna: dlaczego jak masz niewyważone koła to wibracje wystepują tylko przy określonych amplitudach prędkości?
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:26, 07.03.2010

Kolego złap za półośke i sprawdz czy ma luzy gora doł sprawdz takze sworzen i wywaz koło w moim przypadku to własnie był przegub wew i sworzen Pzdr klubowicze
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:26, 08.03.2010

A może masz opony odkształcone np. spłaszone po ostrym hamowaniu, pozostawieniu długo na kapciu, itd...? pojedż na podnośnik, niech jeden jedzie "w powietrzu" drugi obserwuje oponę czy nie ma bić... ja tak miałem w civicu... bicie od 90 - 120, powyżej ustawało...

pozdr
  • 0

#14 tytus

tytus
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:krakow
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 12.03.2010

mysle ze balcer ma duzo racji w tym co pisze
ja wymienilem calkiem nie dawno komplet tarcz i klockow
co mnie sklonilo do wymiany to ze zaczolem odczuwac dosc duze wibracje na kirownicy podczas hamowania sciagnolem kolo zmierzylem tarcze i okazalo sie jest to dolna granica grubosci tarcz wymienilem na nowe po ok. 2000 km zaczolem odczuwac wibracje tym razem dosc spore niz przed wymiana tarcze zostaly zamontowane prawidolowo piasty wyczyszczone szczotka druciana na wiertarce jak rowniez felgi od wewnetrznej strony i co i d..a zostaje jeszcze sprawdzic piasty bo cos przeciez powoduje te wibracje a slyszalem ze w 6 gen jest to wada lecz nie w kazdym modelu mysle ze poszla jakas partia czesci wadliwych i niektorym z nas przyszlo z tym walczyc

[ Dodano: 2010-03-12, 13:13 ]
co do opon to ja kupilem nowe zimowki a problem z wibracjami nie ustapil lecz niczego nie wykluczam probuj dalej a jak sie uporasz z problemem to napisz co zrobiles
powodzenia
  • 0
robert

#15 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:22, 12.03.2010

No i jak davidst? Uporałeś się z problemem?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq