Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Komunikat niski poziom oleju

VIII

Najlepsza odpowiedź Maxell , 22:51, 30.07.2016

honda polska zaleca poziom oleju na maksymalnym poziomie na miarce, a na 5w30 to ja na starym dieslu jeżdżę, ale co tam kto woli, a kontrolka zapalała mi się na oleju 10w60 też firmy shell.

fb9089b295bab786med.jpg

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
66 odpowiedzi w tym temacie

#16 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:51, 30.07.2016   Najlepsza odpowiedź

honda polska zaleca poziom oleju na maksymalnym poziomie na miarce, a na 5w30 to ja na starym dieslu jeżdżę, ale co tam kto woli, a kontrolka zapalała mi się na oleju 10w60 też firmy shell.

fb9089b295bab786med.jpg


Użytkownik Maxell edytował ten post 16:10, 03.10.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#17 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:42, 31.07.2016

Wg. tego rysunku to jestem na etapie gdy poziom oleju musi być uzupełniony (nieco poniżej połowy) więc alert chyba słusznie się wyświetla.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#18 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:05, 31.07.2016

no ten rysunek jest skopiowany ze strony hondy, więc może rzeczywiście zbyt niski stan oleju jest przyczyną zapalania się kontrolki  http://www.honda.pl/...rs/castrol.html


Użytkownik Maxell edytował ten post 16:06, 31.07.2016

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#19 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:35, 31.07.2016

dolej oleju na max. i  problem pewnie z glowy. :-)


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#20 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:36, 02.08.2016

Dodam jeszcze, że auto mam od niedawna i w sumie dopiero jak mi wyskoczył ten komunikat i sprawdziłem poziom to się zastanowiłem, że "niedawno" było "max". Niedawno bo po zakupie miesiąc wcześniej. Tyle, że liczby nie kłamią - w ciągu miesiąca przejechałem ponad 3000km (!). Widzę, że ten silnik, jak poprzedni K24A3, też zużywa trochę oleju. Mniej ale też - wychodzi mi, że ok. 0,2l/1000km.

Zapewne poprzedni właściciel z tego powodu zauważył, że stosunkowo często wyskakuje mu ten alert. Nie wiem czym jeździł poprzednio ale ja po K24A3 jestem przyzwyczajony do dolewania oleju ale raczej jak zejdzie do minimum (co w sumie na to samo wychodziło przebiegowo - co ok. 3500km - tyle, że tam od zera a tutaj od nieco poniżej połowy).

 

Innymi słowy nie zwróciłem uwagi jak dużo km natrzaskałem w jeden miesiąc.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 15:37, 02.08.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#21 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:15, 02.08.2016

Mi 2.4 w VIII brał około 150ml na 1000km przy przebiegu 250tys km. U mnie jednak tak jak pisałem czujnik poziomu zaczynał się odzywać przy 1/4.

Ja miałem z 2008 wiec może coś zmienili w poźniejszych modelach aby wcześniej się odzywał.
  • 0

#22 Kowen

Kowen
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:09, 07.08.2016

Z własnych obserwacji accord 2008 2.4, wynika że ten model tak ma jak tylko zejdzie troszeczkę poniżej połowy stanu od razu alarmuje. Zdjęcie powyżej wszystko wyjaśnia, też na początku mnie to denerwowało.
  • 0

#23 Guest_Kosa14_*

Guest_Kosa14_*
  • Guests

Napisano 22:23, 26.09.2016

Cześć, potwierdzam, ten typ tak ma jakiś profil zakrętu czy podjazd i "Lampa Alladyna" się potrafi zaświecić. Poziom oleju ma z tym niewiele wspólnego. Nie ma się co spinać tylko trzeba być świadomym ile oliwy jest w silniku.


  • 0

#24 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:19, 03.10.2016

Dodam od siebie pytanie czy wszystkie acco viii wyposazone sa w taka kontrolke niskiego poziomu.I czy zapala sie jakas kontrolka czy jest komunikat.Mam Hanie prawie rok i nigdy nie mialem podobnego komunikatu.Dodam ze nieraz sprawdzam poziom na bagnecie i rzadko dolewam ok.300-400 ml. na 10kkm.


  • 0

#25 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:20, 03.10.2016

Wyskakuje na wyświetlaczu komunikat CHECK OIL LEVEL który możesz anulować przyciskami góra-dół ale aż do wyłączenia zapłonu będziesz miał żółte "i". Aż d omomentu kiedy znów nie zostasnie stwierdzony za niski poziom.

 

Czy każdy ma - wg. mnie tak. Aczkolwiek w weekend kupiłem od gościa używane felgi i twierdził, że choć nieraz miał poziom oleju nawet na minimum to nigdy nie miał tego komunikatu (a ma przedliftowe 2.0). Próbowałem szukać na hondaworld.ru i nie udało mi się znaleźć takiej wersji która by nie miała tego czujnika (tj. nie byłoby go na liście części pod rysunkiem).

 

Jakby co to część nr 20 (tutaj rysunek dla 2.0 przedlift):

 

http://www.hondaworl...400_category_1/


Użytkownik klosz007 edytował ten post 13:32, 03.10.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#26 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:26, 05.10.2016

Wyskakuje na wyświetlaczu komunikat CHECK OIL LEVEL który możesz anulować przyciskami góra-dół ale aż do wyłączenia zapłonu będziesz miał żółte "i". Aż d omomentu kiedy znów nie zostasnie stwierdzony za niski poziom.

 

Czy każdy ma - wg. mnie tak. Aczkolwiek w weekend kupiłem od gościa używane felgi i twierdził, że choć nieraz miał poziom oleju nawet na minimum to nigdy nie miał tego komunikatu (a ma przedliftowe 2.0). Próbowałem szukać na hondaworld.ru i nie udało mi się znaleźć takiej wersji która by nie miała tego czujnika (tj. nie byłoby go na liście części pod rysunkiem).

 

Jakby co to część nr 20 (tutaj rysunek dla 2.0 przedlift):

 

http://www.hondaworl...400_category_1/

Dzieki wlasnie ja mam 2.0 przed liftem moze tego nie mam a moze nigdy nie dopuscilem do niskiego poziomu


  • 0

#27 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:37, 05.10.2016

U mnie zapala się ta kontrolka jak mam około połowy stanu na bagnecie.


  • 0

#28 marhom

marhom
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Blachy Poznań, zamieszkały Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:09, 30.10.2016

Wcześniej miałem opla vectrę 1.8 (140km), czujnik reagował przy niskim poziomie oleju (na bagnecie poziom tak jak w hondzie "Uwaga"), chwilowe zmiany wychyleń/pochyleń samochodu nie miały wpływu na jego działanie.

 

Nawiązując do tematu zapytam, co wtedy gdy lejemy tego oleju za dużo... Jak Honda na to zareaguje ? Z tego co wiem to chyba taka sytuacja jest równie zła jak niski poziom  oleju.

Pytam, ponieważ czeka mnie chyba remont... Okazało się, że chyba źle zinterpretowałem kiedyś poziom oleju  na bagnecie - na wskaźniku był poziom poniżej "Uwaga", sugerując się wcześniejszymi doświadczeniami z opla (paląca się przy takim poziomie) kontrolka niskiego poziomu oleju - uznałem, że czujnika nie ma i uzupełniłem olej do poziomu powyżej części, nazwę to "karbowanej" na bagnecie. I tak zrobiłem jakieś 10k, utrzymując poziom oleju powyżej tj. w 1/3 pomiędzy częścią "karbowaną", a kulą na bagnecie.

Podejrzewam że panewki mocno przez to dostały,


  • 0

#29 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:59, 30.10.2016

ile milimetrów było powyżej górnej kropki? panewkom od nadmiaru oleju nic sie nie stało, co najwyżej jakieś gumowe uszczelnienia mogły puścić, ewentualnie od nadmiaru oleju jakby ten olej do cylindrów sie dostał to mogło auto spalac olej i by Ci wtedy bardzo dymiło na biało-niebiesko, jak nie masz plamy z oleju pod silnikiem to moim zdaniem nic sie nie stało, czemu twierdzisz że silnik do remontu? co się dzieje?


Użytkownik Maxell edytował ten post 21:00, 30.10.2016

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#30 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:36, 31.10.2016

Nadmiar oleju w granicach rozsądku nie zaszkodzi silnikowi. Żadnych uszczelnień nie wypchnie itp.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq