Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Słaba wydajność klimy

VIII

Najlepsza odpowiedź klosz007 , 20:50, 23.07.2016

Nikt nie odpisał w wątku ale problemy zostały rozwiązane.
Sterowanie nawiewami było sprawne.
Syk pochodzi z zaworu rozprężnego, jest normalny, nie ma żadnych wycieków.
Przyczyną słabej wydajności był mocno zapchany skraplacz oraz osuszacz. Skraplacz z osuszaczem został wymieniony na nowy i wszystko jest OK. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:19, 23.06.2016

Cześć,

 

Zwrócili mi na to uwagę przy przeglądzie (odgrzybienie + uzupełnienie gazu). Fakt, że sam zauważyłem, że chłodzenie "d* nie urywa" (w porównaniu z VII) ale jak dla mnie działa wystarczająco. Jednak fakty są twarde - przy wewnętrznym obiegu, ustawieniu na Lo i nadmuchu na dwie kreski temperatura na wylotach jest rzędu 11-12st. C a powinno być raczej 5-6 (tak było w starej VII).

 

Trochę się drapali po głowie dlaczego. Gazu sporo brakowało ale uzupełnienie nie pomogło. Jedna sugestia że może ze sterowaniem nawiewami jest coś nie tak i dostaje się ciepłe powietrze z nagrzewnicy, drugie, że osuszacz jest już przypchany i trzeba by wymienić (tj. całość - skraplacz ze zintegrowanym osuszaczem).

 

Diagnostykę klimatyzacji zrobię (znalazłem procedurę w ESM) ale pytanie mam czy ktoś się spotkał z takim problemem w VIII genie ?

 

Zauważyłem coś czego nie byłem świadomy - w VII nagrzewnica miała zawór i była wyłączana gdy nie była potrzebna, w VIII tego zaworu nie ma i grzanie działa cały czas więc faktycznie w razie jakichś nieszczelności na klapkach może niepotrzebnie podgrzewać powietrze.

 

Poza tym podejrzewam jakiś wyciek ponieważ przez kilka minut po zgaszeniu słychać z okolic sprężarki jakieś niejednostajne syczenie. Z drugiej strony gdyby to był wyciek to pewnie bym dawno nie miał gazu w ogóle. Mówili, że to może być też jakiś zawór rozprężny. W każdym razie barwnik wpuszczony, tak od razu nie było pod lampą żadnych wycieków ale mam przyjechać w poniedziałek na drugie sprawdzenie.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 10:29, 23.06.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#2 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:50, 23.07.2016   Najlepsza odpowiedź

Nikt nie odpisał w wątku ale problemy zostały rozwiązane.
Sterowanie nawiewami było sprawne.
Syk pochodzi z zaworu rozprężnego, jest normalny, nie ma żadnych wycieków.
Przyczyną słabej wydajności był mocno zapchany skraplacz oraz osuszacz. Skraplacz z osuszaczem został wymieniony na nowy i wszystko jest OK.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:59, 23.07.2016

U mnie tez słychać syczenie klimy po zgaszeniu silnika, więc to normalne. 

 

Dobrze, że problem udało się rozwiązać, Będzie dla potomnych. 


  • 0

#4 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Radoszyce/Kielce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:54, 08.06.2019

Jak doszedleś że były do wymiany.

Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Vincent

Vincent
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:02, 10.06.2019

Nikt nie odpisał w wątku ale problemy zostały rozwiązane.
Sterowanie nawiewami było sprawne.
Syk pochodzi z zaworu rozprężnego, jest normalny, nie ma żadnych wycieków.
Przyczyną słabej wydajności był mocno zapchany skraplacz oraz osuszacz. Skraplacz z osuszaczem został wymieniony na nowy i wszystko jest OK.

Jeśli można spytać, ile Cie kosztowała wymiana?


  • 1

#6 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:37, 12.06.2019

Skraplacze zaczynają się od powiedzmy 230zl. Wymiana prosta, plus nabicie układu.
  • 0

#7 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Radoszyce/Kielce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:53, 12.06.2019

Pytam jak doszedleś bo wydaje mi się że w tym roku chłodzi klima ale nie jest to jakieś mega chłodzenie jak było w zeszłym roku poza tym przy uruchamianiu w czais jazdy czuć odczuwalny spadek mocy

Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 grzego

grzego
  • Klubowicz
  • 205 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 21:47, 12.06.2019

Pytam jak doszedleś bo wydaje mi się że w tym roku chłodzi klima ale nie jest to jakieś mega chłodzenie jak było w zeszłym roku poza tym przy uruchamianiu w czais jazdy czuć odczuwalny spadek mocy

Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka

Przy dzisiejszej temperaturze 37 w Zambrowie, u mnie też klima nie wyrabiała.

yfj5ZHg.jpg


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq