Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Pęknięta rura zaworu EGR

VIII zawór egr dymienie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#16 matteo

matteo
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 16.02.2017

Panowie jak tam Wasze auta po zaślepieniu? Nie ma żadnych skutków ubocznych? a może ktoś znalazł jeszcze inne rozwiązanie niż przedstawione wyżej 2 opcje. 


  • 0

#17 matteo

matteo
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:32, 21.02.2017

Wczoraj mechanik dostał się u mnie do tej rurki, okazało się, że jest  pęknięta na tych zwojach. Chcieliśmy to potraktować pastą tak jak radził kolega jasiek9696 ale mechanik zaproponował, aby to zaspawać. Zdjęcia w załączniku (http://tufotki.pl/njUyd) postaram się napisać za jakiś czas jak mi się to rozwiązanie sprawuje.
 


  • 0

#18 jasiek9696

jasiek9696
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:50, 23.05.2017

Wczoraj mechanik dostał się u mnie do tej rurki, okazało się, że jest  pęknięta na tych zwojach. Chcieliśmy to potraktować pastą tak jak radził kolega jasiek9696 ale mechanik zaproponował, aby to zaspawać. Zdjęcia w załączniku (http://tufotki.pl/njUyd) postaram się napisać za jakiś czas jak mi się to rozwiązanie sprawuje.
 

Wracam do tematu. Pasta nie zdala egzaminu czesciowo sie wykruszyla i ja wydmuchalo. Polecam sposob matteo, ja tez zaspawalem. pozdrawiam


  • 0

#19 helerson

helerson
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:wschowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 16.07.2017

czy mogłby ktos opisac lub podeslac jakies fotki w ktorym miejscu zaslepic ten egr

 

kolega Mister Y napisal ze zaslepil z przodu silnika przy kolektorze.... patrze i patrze nic nie widze :) jakies male kolo ratunkowe moze :))


  • 0

#20 jasiek9696

jasiek9696
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:59, 22.07.2017

Załączony plik  DSCF0520.JPG   131,15 KB   19 Ilość pobrań

czy mogłby ktos opisac lub podeslac jakies fotki w ktorym miejscu zaslepic ten egr

 

kolega Mister Y napisal ze zaslepil z przodu silnika przy kolektorze.... patrze i patrze nic nie widze :) jakies male kolo ratunkowe moze :))

 

witam tak mniejwiecej na zdjeciu znajdziesz gdzie jest ta rura, ale bez usuniecia kilku czesci nawet jej niezobaczysz, jesli masz peknieta rure to oczywiscie musisz zaslepic od przodu (pod turbem).

Pozdrwiam i pwodzenia


  • 0

#21 Borys 2015

Borys 2015
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:internet
  • Silnik:2.2
  • Wersja:GT Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 25.08.2017

Dołączę kilka słów ostatnio zmieniałem taką rurkę EGR jest z tym trochę roboty część kupiłem na allegro gość miał oryginał za 500zł i także proponuję zaślepienie tego ustrojstwa jest to potrzebne jak ślepcowi okulary


  • 0

#22 Jarocin81

Jarocin81
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive Navi ACC/CMBS
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:10, 02.11.2017

Podłączę się do tematu i zapytam czy od silnika cdti będzie pasować do tdec ? Na aukcjach nigdzie nie ma od tdec i faktycznie teraz kosztuje ta rurka 800 zł w serwisie a zamienników narazie nie ma.

Użytkownik Jarocin81 edytował ten post 09:11, 02.11.2017

  • 0

#23 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:24, 02.11.2017

@Jarocin81
 
W 2011r został wydany TBN serwisowy odnośnie tej rurki EGR. Wydłużono gwarancję na 7 lat lub 200 tys. km więc sprawdź w dobrym ASO czy nie podlegasz.
 
Jego numer:
TSB #SL-02-008-00 dated 01-09-11 

 

Czasami trzeba trochę "pomęczyć" w Aso żeby znaleźli.

Szczegóły tu:

https://hondakarma.c....26/live?page=1

 

 

A zaobserwowałeś jakieś objawy? Podobno zapach spalin w kabinie.


Użytkownik mike_dh edytował ten post 11:35, 02.11.2017

  • 0

#24 Jarocin81

Jarocin81
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive Navi ACC/CMBS
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:31, 02.11.2017

Zapach spalin w kabinie podczas postoju i przy otwartej klapie silnika. Jak się jedzie to nie czuć Ew nawiew z zamkniętym obiegiem jeszcze ratuje w czasie postoju ale to rozwiązania połowiczne bo parują szybu itp.
Ale na gwarancje się nie łapie bo auto ma 8 lat i muszę wszytko zrobic na własna rękę. A można te rurkę pospawać ?
  • 0

#25 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:54, 02.11.2017

Poprawiłem mój post bo z rozpędu nie zauważyłem że temat z 2015..

 

Te przewody wyglądają że są ze stali kwasoodpornej (tzw. nierdzewki). Myślę że można pospawać i chyba najlepiej to zrobią w warsztacie gdzie spawają układy dolotowe (wydechowe) ze stali kwasoodpornej.

 

To są rurki cienkościenne i byle czym raczej tego nie zespawa.

 

A Tobie pękła też "8" ze schematu powyżej?

 

Według tego TBN te nowe mają poprawione "flex point" czyli zwoje w których pęka. Ja nie wymieniałem, ale interesowałem się tym. Trochę mi śmierdziało jakby liśćmi zaraz po uruchomieniu auta. Okazało się ze to z parownika klimy. Mam w głowie pomysł jak go wymyć bez rozbierania połowy kokpitu.


  • 0

#26 Jarocin81

Jarocin81
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive Navi ACC/CMBS
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:10, 02.11.2017

Dokładnie nie wiem w którym miejscu mi pękło ale po wiechaniu na kanał, na uruchomionym silniku i z przytkanym tłumikiem właśnie z tej rurki furczało i wydobywały się spaliny. Dodatkowo właśnie w tej okolicy było mocno okopcone spalinami. A stosował ktoś poksiline ? :) bo jeśli nie mam tam b wysokich temperatur to taki zabieg może się udać przynajmniej na jakiś czas.
  • 0

#27 rafik13

rafik13
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 10.11.2019

Odświeżę temat, mam pękniętą rurę zaślepiłem ją przy kolektorze wszystko fajnie nie czuć spalin nie świszcze ale samochód wchodzi w tryb awaryjny 2tyś obrotów to max.A podobno auto poza kontrolką silnika miało jeździć normalnie. Będę wdzięczny za pomoc
  • 0

#28 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:35, 10.11.2019

Odczytaj błędy spinaczem. Będzie wszystko jasne, nikt z fusów wróżyć nie będzie.
Wszystko znajdziesz na forum.
Potem będziemy myśleć dalej jak odczytasz kod błędu. Pozdrawiam
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#29 rafik13

rafik13
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 14.11.2019

Spinaczem to już chyba w 8gen się nie da, błąd P1401 czyli coś właśnie z  EGR i żadnego błędu po za tym  , widocznie w moim przypadku na zaślepionym się nie da jeździć co prawda po zgaszeniu i ponownym odpaleniu  silnika moc jest ale po paru kilometrach wchodzi w tryb awaryjny


  • 0

#30 krisangel

krisangel
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:03, 19.11.2019

Podłączam się do tematu.

Pęknięta rurka również u mnie. 800 zł za nową to mnie pupa swędzi mocno więc zwracam się do kolegów co zaspawali: Jaką metodą spawaliście? TIG? Bo na gazowe spawanie to chyba ta rurka jest za cienka. Może jakieś rady, podpowiedzi? Jakby ktoś wrzucił jeszcze raz to zdjęcie spawanej to byłbym wdzięczny


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, zawór, egr, dymienie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq