Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

BRC i check engine


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 mopsik

mopsik
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:37, 23.02.2010

Przede wszystkim witam jako nowy forumowicz.

Wlasnie zakupilem - choc jeszcze nie mam w rekach :) - Accord 2.o z LPG rok prod 2003. Z papierow ktore mam wynika ze instalacja to:
1. Reduktor BRC Genius MB - z certyfikatu po wlosku wynika ze to model 1200 Sensore H20 PL
2. Zbiornik STAKO 630/204/47l.
3. Wielozawór typu BRC
4. Układ sterujący BRC Sequent 24 + lubryfikator
Gaz byl zalozony w roku 2007 przy przebiegu 109000 - auto teraz ma 172000.
Dodatkowo powiem ze na probe wymienilismy sonde lambda na inna uzywana, problem zniknal i ponownie sie pojawil.
Gaz zakladany w firmie Auto-System w Sopocie, do konca serwisowane - wszytkie wpisy przegladow w ksiazce.
Auto z pewnej reki od kolegi. Jedyny mankament to swiecacy sie check engine na gazie- powiedziano mu ze tak ma byc i mimo ze juz troche na gazie przejechal nicspecjalnego sie nie dzialo.
A mnie to troche martwi...
W zwiazku z tym mam pytanie:
1. Czy taki zestaw jest ok?
2 Czy faktycznie tak ma byc ze check engine sie swieci.

Przeszukiwalem forum i ogolnie BRC jest polecane stad moje pytanie.

Z gory dziekuje za wszelkie uwagi - lacznie z krytycznymi :) a nawet na te czekam najbardziej.
  • 0
Pozdrawiam

Mopsik

#2 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:54, 23.02.2010

ale ci głupot z tych check-iem nawciskali :mrgreen:
Oj tam nie przejmuj się pewnie już gniazda zaworowe powypalane :mrgreen:
Najprostsze rozwiązania bywają najlepsze a więc zdemontuj to nitro i oddaj na złom :mrgreen:
  • 0
F1

#3 mopsik

mopsik
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 23.02.2010

Troszke to nieciekawie brzmi:)

Moze ktos bedzie mial lepsze newsy
  • 0
Pozdrawiam

Mopsik

#4 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:53, 23.02.2010

spoko zaraz Policja wpadnie to Ci wytłumaczy co i jak :mrgreen:
  • 0
F1

#5 alu

alu
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:WK
  • Silnik:3.0
  • Wersja:zwykła ;)
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:59, 23.02.2010

spoko zaraz Policja wpadnie to Ci wytłumaczy co i jak :mrgreen:

:r :r :r
  • 0

#6 Vielebny

Vielebny
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:3miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 23.02.2010

spoko zaraz Policja wpadnie to Ci wytłumaczy co i jak :mrgreen:


Hmmmm... Teoretycznie rozumiem żart jaki kolega Malin zastosował ale po nim powinna isc porada. Zakładanie, że ktoś kto kupił/zapłacił za samochód przed jego faktycznym przekazaniem będzie miał problemy z Policją jest co najmniej niegrzeczne. Szczególnie, że kolega wspomina o znajomym a ten zapewne zaproponował koledze zanim odebrał nowy samochód.

Sam również zapłaciłem zaliczkę właścicielowi i spisałem umowę na miesiąc przed odbiorem, bo ten odbierał nową Toyotę zamówiona z salonu. Tok rozumowania kolegi od głupiego komentarza wynika z braku doświadczenia w cywilizowanym kupowaniu auta, czyli innym niż "gotówka na stół i kluczyki". :eee

Morał: zanim napiszesz coś głupiego - pomyśl o innych mozliwościach.

Co do samej instalacji: kolega własnie zmagał się z podobnym problemem w swoim Seacie Ibiza z 2005 roku. Instalacja BRC Sequent 1200. Auto zaczęło odpalać na ciepłym za drugim razem. Wcześniej pojawiła się kontrolka check.

Okazało się, że jest to reduktor. Niestety na gazie się nie znam (nie mam) ale chodziło o coś takiego, że gaz dostawał się do kolektora wtedy kiedy nie powinien. Może to będzie wskazówka.

Pozdrawiam i witamy na forum (mimo niefortunnego startu). :B
  • 0

#7 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:04, 23.02.2010

Jedyny mankament to swiecacy sie check engine na gazie- powiedziano mu ze tak ma byc i mimo ze juz troche na gazie przejechal nicspecjalnego sie nie dzialo.


:k ło matko ... lepiej niech tego postu nie czyta pablo.see bo posypią się bluzgi na zakład :>

mopsik, a gdybyś tak pojechał na przegląd i autko ściągało by w jedną stronę lub wogóle nie hamowało i facet powiedział by "tak ma być" na pewno nikt by w to nie uwierzył tylko z lekceważącym uśmiechem zmienił zakład.

A mnie to troche martwi...

I dobrze bo z czasem to może się odbić na kondycji silnika ... to oznacza zły skład mieszanki paliwa LPG !! I o tym przecież Ci cały czas autko sygnalizuje jako "check".

Daj dokładniejsze namiary na ten zakład a na pewno trafi u nas na czarną listę bo skoro twierdzą, że "tak ma być" to kompletnie nie mają pojęcia jak zagazować Hondę.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#8 alu

alu
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:WK
  • Silnik:3.0
  • Wersja:zwykła ;)
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 23.02.2010

Vielebny, oj nie o to chodzi. Ma wpaść policja forumowa, że tak powiem.
  • 0

#9 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:06, 23.02.2010

Vielebny, nie denerwuj się Malinowi chodziło o Glinusia ;-)
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#10 mopsik

mopsik
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 23.02.2010

A wiec po kolei bo troche sie namieszalo

Auto widzialem, wiem co wzialem jest juz moje zarejestrowane moje ubezpieczenie itd. jednak z roznych wzgledow (np. polos poszla do regenracji) nie mam go w rekach.

Same auto nie sprawia zadnych problemow. Odpala od razu wszytko gra itp.
Gaz sprawuje sie rowniez bez zarzutow - oczywiscie poza kontrolka.
Co do gazownikow to spokojnie - od dawna nie wierze w TTTM - ten typ tak ma.
Dla jasnosci - to jest moje 4 auto - jedno wczesniej bylo zagazowane i co do mojej meki z firma instalujaca moglbym napisac powiesc. Skonczylo sie na tym ze jak wjezdzalem na warsztat z autem to wlasciciel uciekal :)
Jutro do nich zadzwonie i pogadam - moze cos trzeba doregulowac. A jak nie to instalacja pojdzie do polecanego przez Was warsztatu.

No ale nie mam od Was odpowiedzi na temat samej instalacji - czy skladniki sa dobrane wlasciwie

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi i czekam na dalsze uwagi
  • 0
Pozdrawiam

Mopsik

#11 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:53, 23.02.2010

Ma wpaść policja forumowa, że tak powiem.

Jestem i powiem,że jazda na gazie z włączonym checkiem i tak jak powiedział Siwy sugeruje zły skład mieszanki.Wielokrotnie tłumaczyłem zbyt bogata mieszanka może uszkodzić katalizator,a zbyt uboga może spowodować wypalenie gniazd zaworowych.

:k ło matko ... lepiej niech tego postu nie czyta pablo.see bo posypią się bluzgi na zakład :>

Nie musi Pablo ja mogę posłać parę bluzg i propozycja jest taka:podziękuj dotychczasowemu gazownikowi i zapomnij o nim,a udaj się do:

POMORSKIE
Dymek
ul. płk. Stanisława Dąbka 29
81-155 Gdynia
512310045
Masz bardzo blisko i jest to zakład polecany.Kolega "Dymek" ogarnie Tobie instalkę i będziesz cieszył się z jazdy.
  • 0

#12 Vielebny

Vielebny
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:3miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 23.02.2010

Vielebny, nie denerwuj się Malinowi chodziło o Glinusia ;-)


Heh :roll: A ja się tutaj produkuję... Sorry. Jednak źle zrozumiałem żart... :oops:
  • 0

#13 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:27, 23.02.2010

Reduktor BRC Genius MB - z certyfikatu po wlosku wynika ze to model 1200 Sensore H20 PL

I wszystko jasne podany przez Ciebie reduktor obsługuje od 80-100 KW(może trochę więcej),a Twoja Hondka ma 114 KW czyli za mało,albo na styk.Reduktor zamontowany w 2007r i parę km już zrobione,czyli reduktor stracił trochę na osiągach-pomyśl jak się Acco męczy.Kontaktuj się z Dymkiem i powiedz,że masz namiary z naszego forum i od Pablo See (mam nadzieję,że się nie obrazi)
  • 0

#14 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 23.02.2010

oto kolejny przykład jak robią w konia 99% posiadaczy LPG a potem się dziwią że LPG to ZŁO :mrgreen: wsadzili mu "dobry" reduktor ale do silnika 1,4 i jeszcze głupot nawciskali o check-u :mrgreen:
  • 0
F1

#15 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:53, 23.02.2010

:k ło matko ... lepiej niech tego postu nie czyta pablo.see bo posypią się bluzgi na zakład :>


No to jedziem z koksem. A więc k...a... żartowałem. :r

Udaj się do kolegi dymka
ul. płk. Stanisława Dąbka 29
81-155 Gdynia
512310045

Niech przeglądnie instalację i zrobi co trzeba, ew. wytłumaczy.

Żeby nie było różowo to napiszę, że kto jeździ z lampką MIL (malfunction indicator lamp) i jest to błąd uboga/bogata mieszanka i twierdzi, że tak ma być, to jest debilem i idiotą, nie ubliżając ludziom psychicznie chorym.

BRC da się ogarnąć i będzie jeździć. Podobno jest to "idot-proof" ale lepsze ręczne ustawienie mnożnika niż najlepsze automaty. Trzeba będzie sprawdzić czy nie klęka ciśnienie (reduktor) albo czy wtryskiwacze nie domagają się pieszczot albo wymiany.

Na Ciebie kolego nie jestem zły, ale jak masz namiar na zakład (sorry Siwy) to przekaż tutaj, powinieneś mieć w papierach.

Nie przejmuj się, dojdziesz do ładu, to będziesz śmigał.

BTW Sivy pochlebiasz mi :r
  • 0

Do zobaczenia na trasie.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq