Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

Ściąganie mocno w prawo: Po Geometrii i wymianach.

VII Accord CL7 2.0 Benzyna I-VTEC Zawieszenie Geometria

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_MrHolo_*

Guest_MrHolo_*
  • Guests

Napisano 17:13, 14.05.2016

Witam!

Mam sporawy problem z hanią. 

Ostatnio robiłem kilka małych wymian, tz. całe wahacze górne lewy/prawy + przednie tuleje + dolne sworznie. Dodatkowo po tym zabiegu ustawiałem geometrię. Niestety samochód jak ściągał w prawo tak ściąga dalej, i to nie wiem czy nawet przypadkiem nie mocniej niż wcześniej. Jak kiera na prosto, to ciągnie w prawo.

 

Mam też wydruk z geometrii, możecie przeanalizować? Czy wydaje się być ok czy do poprawy?

 

1_zpsetdt0bvs.jpg


Użytkownik MrHolo edytował ten post 17:16, 14.05.2016

  • 0

#2 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:08, 15.05.2016

a dlaczego ustawiali parametry  dla  accord 1998-2003  jak masz VII generację...?

kąty pochylenia koła na tyle nie mają punktów regulacyjnych standardowo więc nie bardzo jest jak to poprawić, chyba, że zastosowanie specjalnych wahaczy mającą opcję regulacji tego parametru.


  • 0

#3 Guest_MrHolo_*

Guest_MrHolo_*
  • Guests

Napisano 07:23, 16.05.2016

Czemu ustawiał dla 98-03 to nie wiem, może 7 nie miał w systemie, albo po prostu jakiś miss click z jego strony. Właśnie kąt PK z tyłu mnie martwi... Nie wiem, czy nie będzie trzeba zainwestować w regulowane wahacze ;/


  • 0

#4 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 07:39, 16.05.2016

Masz seryjne zawieszenie?


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#5 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 08:31, 16.05.2016

Na pochylosciach dróg i na kołach szerokich o niskim profilu zawsze będzie ciągnąć a jedną lub w drugą stronę. ..
  • 0

#6 scobe

scobe
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:42, 16.05.2016

Możesz śmiało jechać jeszcze raz na geometrię, jakiś czas temu byłem na geometrii swoim, kąty są nieco inne, różnica taka że u mnie 2.4 aczkolwiek nie sądzę żeby była jakaś wielka różnica między nimi. Geometria u mnie ustawiona na 100% dobrze (najlepszy fachowiec w Lublinie, a słyszałem że z Warszawy nieraz ludzie przyjeżdżają), auto prowadzi się idealnie. Wnioskując po kącie pochylenia koła z tyłu masz obniżone zawieszenie? Trochę różnicy jest między nimi, mógłbyś sprawdzić, czy przypadkiem z tyłu lewa strona nie stoi wyżej niż prawa? Geometria nie jest dobrze ustawiona ale nie sądzę by przez to ściągało wóz.

 

EDIT: trochę lektury przerobiłem, i przy sporej rozbieżności kąta pochylenia koła na tej samej osi może dojść do ściągania. Wg mnie wygląda na to że jedna strona tyłu stoi inaczej niż druga. Niemniej bez camber kit nie ustawisz kąta przy obniżonym zawieszeniu, stawiałbym, że z którąś z tylnych sprężyn jest coś nie tak.

 

11651bd615d3.jpg


Użytkownik scobe edytował ten post 09:33, 16.05.2016

  • 0

#7 Guest_MrHolo_*

Guest_MrHolo_*
  • Guests

Napisano 10:10, 16.05.2016

Dobra, udało się w dużej mierze zniwelować znoszenie. Przyczyna najgłupsza z możliwych, do tego coś, co powinienem zrobić na początek: Ciśnienie w oponach...

 

Z przodu oba 2.4, a z tyłu... Jedna 2.0 druga 2.5 o.O Zrobione na 2.2 i większość znoszenia zniwelowane. W każdym razie pozostało delikatne znoszenie w prawo, sprawdzane na autostradzie, i w sumie nie podobają mi się bardzo te KPK... Zawieszenie z tego co się orientuję seria, dodatkowo amortyzatory z tyłu wymieniane około 5 miesięcy temu, wtedy też ze sprężynami było wszystko ok. Chyba, że mechanik nie przyuważył, albo w jakiś sposób spartaczył robotę ;p

 

Chyba, że KP pokazywało takie wartości z powodu ciśnienia w oponach x) Jak by nie było, skoro aż pół bara różnicy było między lewą a prawą, to może mogło oszukać wynik.


Użytkownik MrHolo edytował ten post 10:13, 16.05.2016

  • 0

#8 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 17:44, 16.05.2016

heh, jeżeli ten majster nie sprawdził ciśnienia przed ustawianiem geometrii, to jego robotę można w ... wsadzić, poprawne ciśnienie to podstawa, jedź jeszcze raz i niech poprawi to co zj..ał


  • 0

#9 hondamen

hondamen
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:10, 19.05.2016

ile za gemoetrie zaplaciles?


  • 0

#10 scobe

scobe
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:44, 20.05.2016

Ja za całą geometrię auta 120zł


  • 0

#11 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:27, 01.08.2016

ale drogo płacicie, ja z wymiana gumy na maglownicy i geometria dałem 100 złoty.


Użytkownik Troy edytował ten post 09:29, 01.08.2016

  • 0

#12 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:11, 04.11.2016

Podepne sie pod temat.
Robiłem geometrie. Wszystko jest w normie. Ale auto gorzej sie zaczęło prowadzić. Ściąga w prawo czasem i jest nie stabilne na pasie.Czy to moze być przyczyna ze dobili mi powietrze w kołach na 2,4 i wykrywa wszelkie nierówności czy może być to oznaka zużycia sworznia lub tulei na wahaczu ??
  • 0

#13 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:22, 04.11.2016

Podepne sie pod temat.
Robiłem geometrie. Wszystko jest w normie. Ale auto gorzej sie zaczęło prowadzić. Ściąga w prawo czasem i jest nie stabilne na pasie.Czy to moze być przyczyna ze dobili mi powietrze w kołach na 2,4 i wykrywa wszelkie nierówności czy może być to oznaka zużycia sworznia lub tulei na wahaczu ??

Opony nie wyzębkowane? Albo cisnienie nie za duże?


  • 0

#14 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 04.11.2016

Ja kiedyś bujałem się ze ściąganiem w prawo, całe zawieszenie było wymienione, geometria robiona trzy razy, nowe opony i dalej ściągało. Okazało się, że problem był w ustawieniu sanek.


  • 0

#15 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:49, 04.11.2016

Opony nie wyzębkowane? Albo cisnienie nie za duże?

 

Spuściłem troche ciśnienia. Już tak nie bije po dziurach czy torach i prowadzenie jest lepsze.  Jest poprawa ale bede musiał chyba podjechać na mała poprawke geometrii. Bo nie możliwe że jadąc  lewym pasem przy wyprostowaniu kierownicy auto odjeżdża w prawo.

 

 

Ja kiedyś bujałem się ze ściąganiem w prawo, całe zawieszenie było wymienione, geometria robiona trzy razy, nowe opony i dalej ściągało. Okazało się, że problem był w ustawieniu sanek.

 

A regulacja sankami raczej odpada bo przed wymiana amorów było ok. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Accord, CL7, 2.0, Benzyna, I-VTEC, Zawieszenie, Geometria

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq