Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Jaki stopień sprężania na cylindrach w 1.8 po 200 tyś km?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:28, 17.02.2010

Jak w temacie. Mam na oku Hanię 1999 z przebiegiem ~ 200 tyś km z czego ostatnie 100 tyś nalatane na gazie z sekwencją. Na pomiarze wyszło mi odpowiednio:

1 cylidner: 10,5
2 cylinder: 9,6
3 cylinder: 9,2
4 cylinder: 9,4

Próba robiona na sucho tzn. bez zalewania pierścieni olejem.

Czy taki wynik dobrze rokuje na to żeby nalatać tym samochodem następne 100 tyś? Jaka jest dolna granica sprężania przy której zaczyna się problem?
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:13, 17.02.2010

Polecam manuala, tam znajdziesz nominalny stopien sprezania oraz maksymalna roznice.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:11, 17.02.2010

siemasz.Lepiej by było gdybyś podał jeszcze num. silnika.Podam Ci ciśnienie sprężania dla mojego silnika,powinny być podobne.Dla silnika F18B4 1.8 vtec 2002rok. 9,4-14,2 bar

Ja mierzyłem sprężanie na sucho bardzo niedawno przy przebiegu 180tys. km.
cyl 1 -12,8
cyl 2 -13,0
cyl 3 -13,0
cyl 4 -13,2

Jak będziesz znał num. silnika to napisz, postaram się pomóc.Pozdro
  • 0

#4 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:22, 17.02.2010

kompresja nominalna 14.5
kompresja minimalna 9.5

I proszę nie mylić stopnia sprężania od kompresji na cylindrach , bo to całkiem dwie różne wielkości.
  • 0

#5 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
  • Skąd:Lublin / IRL
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:147
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 17.02.2010

Jak w temacie. Mam na oku Hanię 1999 z przebiegiem ~ 200 tyś km z czego ostatnie 100 tyś nalatane na gazie z sekwencją. Na pomiarze wyszło mi odpowiednio:

1 cylidner: 10,5
2 cylinder: 9,6
3 cylinder: 9,2
4 cylinder: 9,4

Próba robiona na sucho tzn. bez zalewania pierścieni olejem.

Czy taki wynik dobrze rokuje na to żeby nalatać tym samochodem następne 100 tyś? Jaka jest dolna granica sprężania przy której zaczyna się problem?


Szału nie ma , raczej cieniutko szkoda że nie zrobiłeś próby z olejem wówczas można by było coś więcej powiedzieć , ale co by nie mówić w niedalekiej przyszłości jakiś remoncik czeka ten silnik ; jakbyś zrobił drugą próbę tym razem z olejem to by było wiadomo na ile poważny remont . Dolna granica ciśnienia dla tego silnika 9,1 Dołączona grafika
  • 0

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:29, 17.02.2010

a pozwole sie dolaczyc.. a w silniku H22A7 ?? jaka kompresja na cylindrach powinna byc??
  • 0

#7 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 17.02.2010

U mnie wyszło od 12.8~13 do 13,5.
Ale czytałem ze moze byc kolo 15 nawet.
Nominalnie jest 14.
max odchylenie 2
Ja robiłem na sucho.
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#8 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 17.02.2010

czym sie rozni sprawdzenie z zalewaniem i bez?? prosze o wytlumaczenie??
  • 0
Drive Or Die

#9 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:57, 17.02.2010

robisz bez zalewania, a nastepnie zalewasz i sprawdzasz czy wynik sie poprawil.
Jesli tak to pierścienie do wymiany, jesli nie a wynik jest nadal zly to jest glowa do roboty :-/
To tak na szybko.
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:23, 17.02.2010

Dla silnika H22A7 ciśnienie sprężania wynosi 9,3-12,7 bar
  • 0

#11 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:41, 17.02.2010

Dla H22A7
Tamto pisalem z glowy, to juz nie :-P
Kompresja [kg/cm2]
nominalna: 13.0
minimalna: 9.5
maksymalna różnica pomiędzy cylindrami: 2.0
Czyli zgadza się :mrgreen:
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#12 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:53, 17.02.2010

zibi, a Ty skąd masz taki jakby manual w PL ??
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię KulawyJohn.


#13 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
  • Skąd:Lublin / IRL
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:147
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:39, 17.02.2010

zibi, a Ty skąd masz taki jakby manual w PL ??

jestem mechanikiem i czasami posiłkuje się takim sprytnym programikiem który ma w bazie ok. 100 000 aut jest czasami bardzo pomocny ; podstawowe dane regulacyjne , rozrządy , zawieszenia itd itp . " eTech " . Jak by to kogoś bardzo interesowało to mogę go udostępnić np. w dziale klubowicz
  • 0

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#14 mury

mury
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:16, 18.02.2010

Witam
Troszkę nie w temacie, ale na zdjęciu od ZIBI jest napisane: kolejność zapłonu 1 4 2 3 dla silnika F18B2/3, z kolei na stronie
http://accord6gen.cb...d_warsztat.html gdzie jest troszkę informacji jest podane 1 3 4 2 dla tych silników i to mi bardziej pasuje. Jakaś pomyłka?
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:48, 18.02.2010

Zibi......No to mnie zmartwiłeś :-(.

Zanim dostałen Twoją odpowiedź zdecydowałem (na podstawie zapewnień serwisu hondy na Ordona, że taki wynik jest ok), że kupuję to auto.
Generalnie w tej chwili samochód jeździ bardzo ładnie tylko wolne obroty zarówno na benzynie jak i gazie są moim zdaniem za niskie ~ 500-550 i samochód ciut nierówno pracuje. Niestety jak go kupowałem i się przejechałem to chodził na delikatnym ssaniu.

Zastanawiam się gdzie w samej Warszawie mogę pojechać do prawdziwego fachowca od tych silnków gdzie sprawnie i bez pudła dowiem się co i w jakim stanie tak naprawdę kupiłem???

Proszę podrzućcie adres.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq