Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Spadające obroty podczas przyspieszania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:28, 08.02.2010

Mam w swojej hani dziwną przypadłość. Mianowicie, podczas przyspieszania na 3 biegu, gdy obroty dotrą do 4000 (prędkość wtedy wynosi między 90 a 100 km/h), momentalnie spadają do 3800 po czym znowu zwiększają się, mijają 4000 i rosną do czasu aż zmienię bieg. Dzieje się to dość płynnie i odczuwalne jest jako trwająca ok. 1 sek przerwa w przyspieszaniu.
Robi się tak za każdym razem i jest mocno irytujące i uciążliwe, szczególnie podczas wyprzedzania.
Problem zauważyłem też przy 4 biegu, przy 4tys. obrotów, ale musiałbym to jeszcze sprawdzić bo nie przyglądnąłem się dokładniej.

Ktoś domyśla się w czym może leżeć problem?

PS. mam skrzynię aut. ale nie ma znaczenia czy jeżdżę w trybie auto czy sam zmieniam biegi przy kierownicy - obroty spadają równie chętnie w obu przypadkach :/
  • 0

#2 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:05, 09.02.2010

mam nadzieję, że nie mówisz o momencie zmiany biegu przez skrzynię :)
mam 'bliźniaczy' samochód i nie mam takiego syndromu. masz jeszcze gwarancję, więc sugeruję ASO.
  • 0

--------------------------------------
Modyfikacje:
Przyciemnienie szyb - 12%
Światła dzienne/DRL - moduł QUASAR CLM02-CAN
Trzeci stop LED (HONDA part. no. 34270-SNC-A02)


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:15, 09.02.2010

nie, nie chodzi o moment zmiany biegów, a o czas gdy mam wciśnięty gaz :)
wizyta w ASO mogłaby się wiązać z pozostawieniem autka na dłużej więc najpierw chciałem 'zasięgnąć języka'. może ktoś ma jakąś teorię.
  • 0

#4 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:46, 09.02.2010

u siebie zauwazylem spadek obrotow tak o ok.500 tylko gdy oboty osiagaly poziom wyznaczony przez moja noge i prędkosc samochodu przestawala rosnac - efekt tego, ze hydro kineza robi 'zwarcie', ale z tego co wiem to jest to standard. moj kolega w preludzie i drugi w camaro ma podobnie (oba automaty). natomiast przy wcisnieciu gazu do podlogi nigdy mi sie taki syndrom nie pojawil. odpukac :)
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:02, 13.02.2010

Widzę, że nikt nie ma pomysłu co mogłoby być przyczyną takiego zachowania :(
Dla rozjaśnienia wrzucam filmik na którym widać jak to się dzieje.
Niestety, trochę rozprasza info o przekroczeniu 100km/h ale nie pomyślałem, żeby wyłączyć.


  • 0

#6 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:23, 13.02.2010

Z tego co widać to jest coś co wygląda na jakiś system bezpieczeństwa, który moim zdaniem gdzieś się wyłącza. A działa to moim zdaniem tak (ujęcie humorystyczne na dobry początek dnia ;-) ):
a) przyspieszenie - prędkość zbliża się do 100km/h
b) jakiś system, dostaje informacje o dojściu do tej prędkości
c) zbiera się narada w komputerze, wszystkie systemy każą Ci czekać na decyzję, w tym czasie obroty spadają, dyskutują czy to aby nie jest niebezpieczne
d) któryś z systemów podsuwa myśl "ej, a może on wyprzedza...", rada systemów podejmuje decyzję i wydaje zgodę na przekroczenie prędkości 100km/h
e) następuje ponowne przyspieszenie i chwila po tym zapala się ostrzeżenie o przekroczeniu 100km/h

Moja rada, przeczytaj instrukcję działy na temat skrzyni biegów i systemów bezpieczeństwa
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:54, 13.02.2010

hehe, dobre. ale nie chodzi o żaden system bezpieczeństwa. to info o osiągnięciu 100km/h było ustawione przeze mnie żebym wiedział kiedy przekraczam 100 po mieście i puścił nogę z gazu ;p
gdy to wyłączę, obroty nadal spadają tak jak to widać na filmiku :/

PS. instrukcję przeczytałem dawno :)
  • 0

#8 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:00, 13.02.2010

a na jakim ustawieniu skrzyni się to dzieje? Na każdym? A jeszcze spytam czy to się dzieje odkąd masz auto/ od nowości?
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:23, 15.02.2010

Tak, na każdym i od nowości. Auto było już podłączane do kompa i nie wykryto żadnych błędów.
  • 0

#10 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:02, 16.02.2010

I jak tam wizyta w ASO? Bo chyba nie mówisz o podłączeniu do kompa i braku błędów. Jakbyś pojechał z urwanym amortyzatorem to też by nie wykryło. No chyba że Ci powiedzieli jak kiedyś pewnej pani z Civiciem (turbo kamera) że to tak ma być. Bo ona jak przyspieszała, to jakby jej ktoś hamulec naciskał. Błędów oczywiście nie było :k
A może zapytaj innych użytkowników takiego auta bo faktycznie tak może być
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:35, 17.02.2010

Tak jak pisałem, nie mogę w tej chwili na dłużej pozostawić auta w serwisie, więc poczekam do pierwszego przeglądu przy 20tys., który powinien niedługo nastąpić.
Poza tym, zdaję sobie sprawę, co może (a czego nie) pokazać podłączenie do kompa ;p Sprawdzane były m.in. błędy w skrzyni aut. które wg ASO mogły być jedną z przyczyn.

A może zapytaj innych użytkowników takiego auta bo faktycznie tak może być


Takie było jedno z założeń utworzenia tego tematu :)

Póki co czekam na jakiś rozjaśniający post, a gdy będę po przeglądzie na pewno dam znać.
  • 0

#12 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:57, 17.02.2010

Takie było jedno z założeń utworzenia tego tematu :)

To nieodpowiedni tytuł. Trzeba było walić wprost "pytanie do użytkowników accordów 8gen z automatem" a Ty tak napisałeś, że pierwsze co przychodzi na myśl to problem z silnikiem.
Napisz jak będziesz wiedział co było bo mnie to cholernie interesuje.

wg ASO mogły być jedną z przyczyn.

Jeśli tak powiedzieli to w pewnym sensie przyznali, że jest jakaś usterka a w ASO Honda to już sukces dla Ciebie.
  • 0

#13 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:02, 17.02.2010

temat jest ok, mozna jedynie dodac "[AT]"
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:08, 18.02.2010

Trzeba było walić wprost "pytanie do użytkowników accordów 8gen z automatem"


I pewnie tak bym zrobił, gdybym miał pewność, że problem ogranicza się tylko do tego modelu, ale nie wydaje mi się, żeby to była powszechna przypadłość accordów VIII z automatem, a raczej konkretny problem techniczny, który mógłby pojawić się u każdego. Niestety (a raczej na szczęście) nie pojawia się :)

Cóż, mnie tak samo męczy przyczyna i nie mogę doczekać się rozwiązania zagadki. Do przeglądu zostało mi 4tys, które mogę przejechać w tydzień albo i w miesiąc.
Na pewno dam znać.
  • 0

#15 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 20.03.2010

Co tam z autem kolego? Nadal mnie to intryguje
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq