Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Trzęsie kołem

V

Najlepsza odpowiedź damian398 , 16:32, 31.03.2016

a9n9sa6d56lz_t.jpg

 

Ta śruba która trzyma poduszkę przednią u góry była tak dokręcona że przy odkręcaniu złamałem jeden klucz i pogiąłem rurę a i tak nie ruszyła. Dopiero jak podjechałem do mechanika to mi ruszył ją kluczem pneumatycznym i jak wsiadłem do samochodu to nie mogłem uwierzyć bo zero wibracji :) Ale tylko jak lekko docisnę nakrętkę to zaraz wibracje wracają. Więc na razie poduszkę mam luźną i nie ma żadnych telepań :)

 

Zostało jeszcze tylko wymienić przegub wewnętrzny lewy bo ma spory luz i przy przyśpieszaniu lub skręcaniu w prawo trzęsie kabiną.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#1 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:15, 12.03.2016

Witam.

 

Przy przyśpieszaniu strasznie mi trzęsie się karoseria. Zrobiłem sobie "test" przegubów poprzez podniesienie jednego koła na lewarku i z lewej strony przy dodawaniu, odejmowaniu i kręceniu kierownicą cisza i brak wibracji. Na prawym kole przy kręceniu kierownicą na boki cisza przy dodawaniu gazu brak wibracji ale przy puszczeniu gazu tak trzęsło samochodem że mało z lewarka nie spadł. Czy to będzie do wymiany przegub wewnętrzny ?


Użytkownik damian398 edytował ten post 09:16, 12.03.2016

  • 0

#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:51, 12.03.2016

Pewny jesteś opon i wyważenia?Zauważ że auto masz odciążone.Przy jakich prędkościach masz ten problem


  • 0

#3 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:21, 12.03.2016

Pewny jesteś opon i wyważenia?Zauważ że auto masz odciążone.Przy jakich prędkościach masz ten problem


Problem w zasadzie cały czas jak przyspieszam. Jak wyrzucę na luz to wibracje ustają
  • 0

#4 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 17:11, 12.03.2016

Czyli już koła odpadają. Patrzyłeś wszystkie poduszki?
  • 0

#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:14, 12.03.2016

Wygląda to ewidentnie na przegub .Jak podnosisz auto to zmienisz pozycję łożysk w przegubie i nie będzie to miarodajne
  • 0
                       

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:20, 12.03.2016

Już go weryfikowałeś
  • 0

#7 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:31, 12.03.2016

Czyli już koła odpadają. Patrzyłeś wszystkie poduszki?


Trzęsie się auto też na biegu jałowym gdzieś do 700 obrotów. Powyżej 700 wibracje ustają.
  • 0

#8 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:03, 12.03.2016

Poczekaj rozumiem że auto stoi -silnik pracuje na jałowym i czuć wibracje?


  • 0

#9 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:03, 12.03.2016

chwila zbiorę informacje w jedną całość.

 

 

Witam.

 

Przy przyśpieszaniu strasznie mi trzęsie się karoseria. Zrobiłem sobie "test" przegubów poprzez podniesienie jednego koła na lewarku i z lewej strony przy dodawaniu, odejmowaniu i kręceniu kierownicą cisza i brak wibracji. Na prawym kole przy kręceniu kierownicą na boki cisza przy dodawaniu gazu brak wibracji ale przy puszczeniu gazu tak trzęsło samochodem że mało z lewarka nie spadł. Czy to będzie do wymiany przegub wewnętrzny ?

 

To jest powód dla którego założyłem temat. Wibracje przy przyśpieszaniu.

 

Czyli już koła odpadają. Patrzyłeś wszystkie poduszki?

 

Poduszek nie patrzyłem bo nie przyszło mi nawet to do głowy że one mogą być przyczyną ale może coś z nimi być bo na biegu jałowym przy 700 obrotach trzęsie się karoseria a powyżej 700 wibracje ustają.

 

Poczekaj rozumiem że auto stoi -silnik pracuje na jałowym i czuć wibracje?

 

Tak dobrze rozumiesz. Na postoju na biegu jałowym trzęsie się całe auto razem z kierownicą. Dodam gazu do 1000 obrotów i wibracje znikają. 


  • 0

#10 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:15, 12.03.2016

No to jakim cudem podejrzewasz układ przeniesienia napędu skoro tylko silnik pracuje ? Zobacz te poduszki .Silnik pracuje równo pomimo tego efektu ?


  • 0

#11 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:08, 12.03.2016

Jak tylko na postoju trzęsie to masz do sprawdzenia praktycznie tylko poduszki silnika, raczej żaden inny element nie będzie w takie drgania wprowadzał, no jest jeszcze czarny scenariusz czyli będziesz czuć drgania gdy będzie zapłon wypadał i będzie pracować na 3 garach no i możesz mieć jeszcze rozrząd walnięty ale tego raczej bym nie obstawiał. 


  • 0

#12 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:57, 13.03.2016

No to jakim cudem podejrzewasz układ przeniesienia napędu skoro tylko silnik pracuje ? Zobacz te poduszki .Silnik pracuje równo pomimo tego efektu ?

 

podejrzewam przegub wewnętrzny dla tego:

 

 
Zrobiłem sobie "test" przegubów poprzez podniesienie jednego koła na lewarku i z lewej strony przy dodawaniu, odejmowaniu i kręceniu kierownicą cisza i brak wibracji. Na prawym kole przy kręceniu kierownicą na boki cisza przy dodawaniu gazu brak wibracji ale przy puszczeniu gazu tak trzęsło samochodem że mało z lewarka nie spadł. Widać było nawet jak koło się trzęsie więc raczej silnik koła by w wibracje nie wprowadził.
 
 

 

Jak tylko na postoju trzęsie to masz do sprawdzenia praktycznie tylko poduszki silnika, raczej żaden inny element nie będzie w takie drgania wprowadzał, no jest jeszcze czarny scenariusz czyli będziesz czuć drgania gdy będzie zapłon wypadał i będzie pracować na 3 garach no i możesz mieć jeszcze rozrząd walnięty ale tego raczej bym nie obstawiał. 

 

Poduszki silnika są dwie i jedna skrzyni biegów ?

 

Kable spryskałem wodą i nie było widać latających iskierek.


Użytkownik damian398 edytował ten post 08:25, 13.03.2016

  • 0

#13 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:56, 13.03.2016

W sumie masz 3 poduszki silnika, tylna, przednia, boczna plus czwarta skrzyni biegów. Najczęściej pada przednia. 


  • 0

#14 damian398

damian398
  • Forumowicz
  • 327 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:48, 13.03.2016

W sumie masz 3 poduszki silnika, tylna, przednia, boczna plus czwarta skrzyni biegów. Najczęściej pada przednia.


Przejrzałem poduszki i poduszka która jest między chłodnica a silnikiem w ogóle nie drga stoi sztywno jak by była betonowa. Pozostałe poduszki widać jak drgają przy pracy silnika.
  • 0

#15 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:08, 13.03.2016

Nie chodzi o to czy drgają tylko czy nie są poprzecinane, sparciałe i czy w odpowiedniej osi stoi tulejka w poduszce. Zrób zdjęcia poduszek i wrzuć. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq