Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

drżenie ukladu kierowniczego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:21, 06.02.2010

ze wstępnych ustaleń wychodzi na to ze wieloklin na półosi pośredniej jest wyrobiony trochę bo przegub się na nim rusza :-( a więc moje pytanie do was jak złapiecie za przegub wewnętrzny umiecie nim poruszać góra duł :-/

[ Dodano: 2010-02-09, 21:00 ]
pomorze mi ktos i sprawdzi czy ma tez luz na przegubie wewnetrznym z prawej strony zgóry dzieki
  • 0

#17 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:30, 11.02.2010

ze wstępnych ustaleń wychodzi na to ze wieloklin na półosi pośredniej jest wyrobiony trochę bo przegub się na nim rusza :-( a więc moje pytanie do was jak złapiecie za przegub wewnętrzny umiecie nim poruszać góra duł :-/

[ Dodano: 2010-02-09, 21:00 ]
pomorze mi ktos i sprawdzi czy ma tez luz na przegubie wewnetrznym z prawej strony zgóry dzieki


Prawdopodobnie to nie wieloklin tylko właśnie przegub. półoś jest ruchoma minimalnie na wieloklinie ale nawet przy wyrobionym nie będzie luźna. Prawdopodobnie sam przegób się rusza. Spuść olej, odkręć osłonę z manżetą, potem swożeń albo wachacz na silent blocku, delikatnie wysuń półoś i nie będziesz miał wątpilwości. Przegób wewntrzny to droga rzecz i ciężko dostać, ale niestety lubi się popsuć jak dostanie suchego albo wibracji.
  • 0

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:38, 11.02.2010

wlasnie wtym problem ze kupilem nowa półoś w serwisie i dalej cos wibruje wiec mysle ze wieloklin jest wyrobiony na osi posredniej tam koło podpory.stwierdzilem to w taki sposób ze podnioslem samochód z prawej strony pozwoliłem zeby sie koło toczylo na biegu i czuć wibracje a jak złapałem za przegub wewnetrzny to rusza sie góra duł. ps kola sa proste i wywarzone
  • 0

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:52, 23.04.2010

Mam łudząco podobną sytuację, więc proszę o opinie.
Sprawa wygląda tak, że po kupnie mojej Hondy Accord 2.0 iLS z 1994r zauważyłem, że przy prędkości powyżej 90km/h kierownica niepokojąco drży. I tak miałem w zamyśle parę napraw, więc nie przeszkadzało mi to. Od zakupu wymieniłem hamulce z przodu (tarcze i klocki), hamulce z tyłu, końcówki drążka kierowniczego i ustawiłem zbieżność. Niestety problem pozostał.
Czy może to być przegub jak w powyższych przypadkach? Ile kosztuje wymiana, tak orientacyjnie?
  • 0

#20 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 19:11, 08.01.2011

Przyczyną drżenia kierownicy jest wyrobiony wieloklin i walnięte łożysko podpory półosi pośredniej. Jak poznać? Kielich od przegubu wewnętrznego rusza się na boki (stojąc w kanale to góra/dół ) nie wzdłuż półosi. Jak łożysko jak jest walnięte to łapiąc za oś przed podporą są wyczuwalne luzy na boki przy podporze. Najlepiej widać to gdy wyjmiemy całą półośkę. Ja rozebrałem swoja na części pierwsze. Gdy mamy walnięte łożysko powoduje to wibracje ale gdy te wibracje przechodzą dodatkowo na wyrobiony wieloklin mamy wtedy drżenie kierownicy a czasami wibracje całej budy.Najlepsze jest to że przegub wygląda jeden i drugi ok tylko ten nieszczęsny wieloklin i łożysko się psuje. Ciężko to naprawić. Łożysko można wymienić ale co z wieloklinem ? Tylko ASO ? Półoś lewa ok 2500zł, przegub wew 1183 zł, osłona przegubu 245 zł, łożysko 154 zł ceny ASO do Hondy Accord 03-08.
  • 0

#21 Lorf

Lorf
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:ja go znam
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exec +-+-+
  • KM:chcialbym wiecej
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:BRA-tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 08.01.2011

co ty za bzdury opowiadasz (chociaz nie iwem czy to prawda) przyczyn moze byc wiele, nie wiem czy dobrze rozumie Twoja teorie na ten tema napisales ze kielich sie rusza....mowisz o polosi dlugiej laczonej czy krotkiej? druga sprawa wyglada tak ze najczesciej padajaca czescia w ukladzie jest wlasnie przegub wewnetrzny polosi dlugiej (przegub srodkowy) co do wyrobienia wieloklinu to juz trzeba byc mistzrem. bo jak cos zaczyna sie dziac z autem to sie naprawia a nie czeka a moze przejdzie( NIE PRZEJDZIE) chlopaka w stres wprowadzasz nie mozesz napisac ze jest tylko ze jedna z przyczyn moze byc. jesli mialec taki przypade z wieloklinem to sorry ale naucz sie jezdzic jesli 150 to dla Ciebie taka duza zabawa ze wieloklin masz juz tylko w nazwie to Ci wspolczuje, no chyba ze kupiles auto i nie masz zielonego pojecia co sie z nim dzialo. oczywiscie zdarzaja sie przypadki ale wiekszosc to z winy urzytkowania......duzo by pisac ale czasem brak slow
  • 0

wahaczoszuracz accord CW 3

 


#22 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 11:03, 09.01.2011

Do mądrali Lorf. Mistrza kierownicy i długiej prostej !!! (24lata) To nie są bzdury tylko prawda. Dlaczego miałbym kogoś wprowadzać w błąd ? Pisałeś że przyczyn może być wiele. Temat przerabiam od ponad pół roku. Nowe opony, felgi, wyważanie, tarcze, klocki, łączniki stabilizatora, sworznie i gdy zmieniłem półośkę na inną drgania ustały. Odnośnie przegubu to przegub był jeszcze zdrowy a padły te części o których pisałem wyżej. Samochód kupiłem używany i nie wiem co on tak naprawdę przeszedł. Wiem że często była targana przyczepka. Kilka ostrych hamowań przy większej prędkości pod obciążeniem i przegub, wieloklin dostaje w dupę. To nie jest nowy samochód i nie jest to pierwsza moja Honda. Dzielę się z innym użytkownikami co w moim przypadku pomogło a to że ty masz inny światopogląd. Twoja sprawa. Może komuś się to przyda. Jakby kolega Lorf nauczył się czytać wiedziałby o którą półoś chodzi, ale ty nawet nie wiesz gdzie jest wieloklin. Przy tym samochodzie robię wszystko sam tak że to są metody prób i błędów. Nie każdego stać aby z każdą pierdołą jechać do ASO Nie tylko ja miałem taki problem. Czytając fora dużo osób zmagało się z tym problemem tylko że większość nie wie co jest przyczyną bo może być ich wiele. Ja znalazłem.
  • 0

#23 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:43, 09.01.2011

Do mądrali Lorf. Mistrza kierownicy i długiej prostej !! ! (24lata) To nie są bzdury tylko prawda.


kolega to może wyluzuje? :zolta: Jakie w tym temacie ma wiek kierowcy? 28 a 24 lata - faktycznie ogromna róznica wieku :roll:
Prosze o darowanie sobie wycieczek osobistych do innych forumowiczów
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#24 Lorf

Lorf
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:ja go znam
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exec +-+-+
  • KM:chcialbym wiecej
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:BRA-tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 09.01.2011

Wilu, ale mi pojechales :P nie gniewam sie bo uwazam ze mam troche wieksze pojecie po porwsze jestem po technikum mechaniczny, po drugie przy samochodach rowniez wszystko robie sam, po trzecie graty zakupu wola pociagowego (o czym wiedziales) po czwarte jesli mnie nie znasz nie wypowiadaj sie jakim jestem kierowca, po piate kupuje sie samochod na ktory Cie stac, a po szoste szkoda slow pozdrawiam
  • 0

wahaczoszuracz accord CW 3

 


#25 mario111-75

mario111-75
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Kraków/okolice
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:02, 09.01.2011

ja robiłem półosie tutaj http://www.polosie.pl/www/index.html
bardzo szybko robią i dobrze polecam firme
miałem wyrobiony wieloklin przy podporze i dodatkowo przeczyścili przeguby oraz wymienili smar i osłony
przejechałem już ok 20 000 i jest git na razie nie ma luzu
koszt 300 zł z wysyłką
  • 0
ACCORD .............. i długo,długo NIC!!!

#26 Lorf

Lorf
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:ja go znam
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exec +-+-+
  • KM:chcialbym wiecej
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:BRA-tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 09.01.2011

mario111-75, iel kosztowala Cie regeneracja ? czy zrobili Ci nowa na podstawie starej?
  • 0

wahaczoszuracz accord CW 3

 


#27 mario111-75

mario111-75
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Kraków/okolice
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 10.01.2011

Dzwoń i popytaj ja robiłem półosie 2 lata temu.Trzeba pogadać z nimi,z tego co ja sie orientuje to dorabiają pólosie i przeguby do samochodów na rajdy terenowe,myśle ze nie bedzie problemu z dorobieniem jeśli będą mieć wymiary.
  • 0
ACCORD .............. i długo,długo NIC!!!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq