Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Czy taki tłumik zda egzamin? 4 w 2

V Wydech własny projekt 1 wydech na 2

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kwiatkoś94

Kwiatkoś94
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Dzielów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 23.09.2015

Witam kolegów.
Jestem spawaczem i przymierzam się do wymiany tłumika w mojej Hani.

Zastanawiam się czy ktoś może coś takiego widział albo i sam próbował zrobić, a mianowicie jednolitą rurę zmienić na dwie, katalizator zastąpić dwoma strumienicami, a z tyłu wypuścić dwie rury na obie strony zderzaka tłumiki końcowe chciałbym zrobić sam, albo kupić, tylko tu pojawia się moje pytanie czy ktoś zna jakieś wzory na obliczanie średnic i tłumienia na wydechu? Dodam że całość była by wykonana z nierdzewki.


  • 0

#2 Monster96

Monster96
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Koprzywnica - Obok Sandomierza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:23, 23.09.2015

jesli chcesz mieć ciche auto to kup oem . jesli chcesz być słyszanym na miescie i dobrze spawasz to rób sam ( robiłem w civiku wydech i naprawdę trzeba dobrych umiejetnosci oraz cierpliwości )  . Kata wystarczy zastąpic 1 strumienica/przelotem (ja tak mam i polecam ) co do reszty to grubość rur pilnuj serii ewentualnie o 1mm wieksze . Cały układ z strumienicy , środkowego przelotu i 2 końcowych przelotów będzie za głośny , daj środkowy z wygłuszeniem lub środek przelot a 2 końcowe wygłuszone np. remus . Problemem może być że w zderzaku jest wcięcie z jednej strony na końcówkę wydechu , jeśli to pokonasz efekt może być ciekawy . Jeśli zdecydujesz się na robienie samemu prosił bym od razu o tutorial oraz wideo/foto relacje :) 


  • 0

#3 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:10, 23.09.2015

4-2 nie ma sensu... Musiałbyś mocne turbo wrzucić żeby w ogóle zacząć o tym myśleć... Jedynie 4-2-1 ma sens jeśli chcesz coś poprawić

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#4 Kwiatkoś94

Kwiatkoś94
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Dzielów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 24.09.2015

Nie chodzi mi o zwiększenie mocy ale o sam efekt wizualny przy czym z pewnością dźwięk będzie niepowtarzalny. Czekam na wypłatę i zacznę zbierać materiały, a co do umiejętności to z tym bez problemu sobie poradze;P Tak jak kolega Monster96 mówi problemem może być tylko zderzak, no cóż idą długie wieczory więc i czas się znajdzie na zabawę. Jak tylko coś zacznie się dziać na pewno dam znać.


  • 0

#5 Kwiatkoś94

Kwiatkoś94
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Dzielów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 24.09.2015

4-2 nie ma sensu... Musiałbyś mocne turbo wrzucić żeby w ogóle zacząć o tym myśleć... Jedynie 4-2-1 ma sens jeśli chcesz coś poprawić

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

Dlaczego 4-2 nie ma sensu bez sprężarki, czy chodziło Ci o zastosowanie strumienic?


  • 0

#6 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 19:43, 24.09.2015

nie pisz posta pod postem ;)

Nie ma sensu dla mnie taki wydech w tak słabym silniku... przyniesie efekt zupełnie odwrotny od planowanego... Zakładając że zrobiłbyś to nawet z 1,5' to wydech sumarycznie miałby 3'... To wydech do mocnej uturbionej subaryny czy potężnej V6/V8 a nie biednego 1.8 w N/A... Tutaj daj maks 2" i to będzie aż nad to... przy H22 jest sens pakować 2,5" a nie w F18... a taka 4-2 ma sens dopiero gdy jedna z rur ma obsłużyć z 4 cylindry w mocnym amerykańcu a nie 2 biedne cylinderki Hondy
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#7 Monster96

Monster96
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Koprzywnica - Obok Sandomierza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:32, 24.09.2015

Ja zaproponuje ci układ wydechowy jaki chce zrobić u siebie lecz do tej pory myślałem jedynie o wylocie z 1 strony , wstrzymam się jeśli ty podejmiesz się 2 stronnego i zobaczę efekt jak wyszło u ciebie . Tutaj schemacik , może ci coś dopomoże ;)

 

zEHo7qe.jpg


  • 0

#8 Kwiatkoś94

Kwiatkoś94
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Dzielów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:44, 24.09.2015

Sory za dwa posty:P
Dokładnie takie coś chciałbym zrobić po lekkim przemyśleniu sprawy, jedynie wyjście po obu stronach miało by po jednej końcówce. Teraz tylko czekam na kase i myślę ze przy odrobinie szczęścia z czasem wyrobie się do końca października  :diabelfaja:


  • 0

#9 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 10:39, 25.09.2015

 Myślę ,że koncepcja kolegi Monster96 jest moim zdaniem najsłuszniejsza . Od kolektora / strumienicy do rozgałęzienia zastosuj rur o średnicy 2,25 cala i to wystarczy  ;-)

Kolektor tez będziesz sobie spawał ??


  • 0

#10 Kwiatkoś94

Kwiatkoś94
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Dzielów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:22, 25.09.2015

Kolektor póki co oryginał, a zrobię tak jak kolega Monser96 narysował więc trzeba materiał pozbierać i znaleźć trochę czasu.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, Wydech, własny projekt, 1 wydech na 2

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq