XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Szybkość nagrzewania
#1
Napisano 15:48, 08.01.2010
Jest powiedźmy -3-4 stopnie na dworze. Uruchamiam silnik i jadę. Temp ustawiam na min żeby się szybciej nagrzał silnik. W momencie kiedy silnik osiąga swoją temp (kilka min) ustawiam ogrzewanie na max i wtedy temp silnika spada i dopiero po jakimś czasie dogrzeje się.
Jeżeli od razu po uruchomieniu ustawie temp. to w samochodzie szybko czuć ciepło ale dłużej silnik musi się nagrzewać.
W którym miejscu jest czujnik temp i jak zbudowany jest układ chłodzenia? Czy ciepło trafia do środka jak silnik jest już nagrzany czy układ dzieli część na silnik a część na kabinę? Kiedy trafia płyn do chodnicy, albo inaczej, czy ciepło robi się w środku jak płyn już trafi do chłodnicy czy nie?
#2
Napisano 20:28, 08.01.2010
czy ciepło robi się w środku jak płyn już trafi do chłodnicy czy nie?
Hmmm tak w skrócie to można wyjaśnić to tak: silnik oddaje ciepło do płynu chłodniczego a ten płynąc w układach wpływa do chłodnicy jak również po drodze nagrzewa nagrzewnicę w okolicy między nogami pasażera a kierowcy.
Czyli ciepło robi się jak płyn się nagrzeje.
Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.
#3
Napisano 20:36, 08.01.2010
Więc nie ma się co bawić w ustawianie temp nawiewu na min aby zagrzać szybciej silnik, to nie jest polonez
SwojÄ… droga silnik w acco nagrzewa siÄ™ bardzo szybko.
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#4
Napisano 22:08, 08.01.2010
czy ciepło robi się w środku jak płyn już trafi do chłodnicy czy nie?
Hmmm tak w skrócie to można wyjaśnić to tak: silnik oddaje ciepło do płynu chłodniczego a ten płynąc w układach wpływa do chłodnicy jak również po drodze nagrzewa nagrzewnicę w okolicy między nogami pasażera a kierowcy.
Czyli ciepło robi się jak płyn się nagrzeje.
Ale są dwa obiegi. Jeden omija chodnicę do czasu kiedy silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury. Wtedy otwiera się drugi obwód i płyn trafia do chłodnicy.
Wiadomo że silnik niedogrzany to większe spalanie dlatego ciekawi mnie jak ten mechanizm działa w akordeonie.
#5
Napisano 14:15, 27.01.2010
I druga rzecz. Czy ktos probowal zakrywac chlodnice kartonem? Czy daje to efekty i czy jest to bezpieczne przy mrozach do ok. -5? I jesli zakrywac to gdzie? Dokladnie pomiedzy grillem a chlodnica czy rowniez zakryc wloty w zderzaku?
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
#6
Napisano 14:17, 27.01.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#7
Napisano 14:18, 27.01.2010
I druga rzecz. Czy ktos probowal zakrywac chlodnice kartonem? Czy daje to efekty i czy jest to bezpieczne przy mrozach do ok. -5? I jesli zakrywac to gdzie? Dokladnie pomiedzy grillem a chlodnica czy rowniez zakryc wloty w zderzaku?
Zakrywać kartonem chłodnice? Sorry ale dla mnie robi się to jak się ma niesprawny samochód. Chyba po to jest termostat, aby puszczał w płyn do silnika jeśli jego temp jest za wysoka.
Nie wiem może w polonezach to skutkowało.
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#8
Napisano 14:22, 27.01.2010
I druga rzecz. Czy ktos probowal zakrywac chlodnice kartonem? Czy daje to efekty i czy jest to bezpieczne przy mrozach do ok. -5? I jesli zakrywac to gdzie? Dokladnie pomiedzy grillem a chlodnica czy rowniez zakryc wloty w zderzaku?
Nie ma to kompletnie sensu a może być niebezpieczne.
Po pierwsze po uruchomieniu silnika płyn nie idzie do chłodnicy więc zakrycie chłodnicy nie sprawi że nagrzeje się szybciej. Po drugie jak już silnik się dobrze nagrzeje to nie będzie dobrze chłodzony.
#9
Napisano 19:52, 27.01.2010
Czy jest to niebezpieczne? Jak dla mnie przy dostatecznie krotkich odcinkach nic nie powinno sie stac. Nawet jesli silnik sie nagrzeje to przy mrozach chlodnica nie wymaga wentylatora. Zakrycie chlodnicy moze spowodowac wiec wlaczanie dmuchawy.
Pytam sie tylko czy ktos to probowal i czy nagrzewanie sie silnika jest efektywniejsze. Na codzien robie 15km odcinki na pol-trasie wiec moze to byc dobre by obnizyc spalanie.
VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l
#10
Napisano 20:30, 29.01.2010
Trzeba cały czas obserwować wskaźnik temperatury.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych