Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z tarczami...przed wymianą nie biły,po wymianie tak.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#16 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:58, 06.01.2010

Wg mnie zaciski nie mają nic do gadania, u mnie były do regeneracji zaciski i jedyny objaw to nierówno hamowały.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#17 infidel

infidel
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lexus
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:37, 06.01.2010

A zaciski kiedy były regenerowane? Bo to też wg, mnie ma wpływ na bicie tarcz. Jeśli się okaże że piasty są ok to zaciski do regeneracji.


Zaciski chyba nie były regenerowane,auto ma przebieg 173 tys.A tarcze wymieniałem ja zaraz po zakupie wiec przy przebiegu 171500 czy jakoś tak,i na 100% wiem że poprzedni własciciel tych tarcz nie zmieniał,tylko same kocki.
  • 0

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:29, 06.01.2010

Ja proponuje sprawdzić bicie tarcz na dobrej maszynie, i wymienić klocki na bardziej miękkie, ponieważ bardzo często zdaża się z ate,że klocki są zbyt twarde i krzywią tarcze przy nagłym hamowaniu z dużych prędkości. Uwierzcie mi miałem kilka takich przypadków i to nie tylko w hondzie ale różnych markach, po wymianie klocków na inne miękkie i przetoczeniu tarcz problem ustawał :!: .
  • 0

#19 Yogas

Yogas
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:14, 08.01.2010

Ja kupilem Brembo i ferrodo premier. Po 5 tys tarcze oczywiscie bily. Postanowilem je przetoczyc w ASO Hondy. Teraz jak narazie mam spokoj a przejechane juz ok 3,4 tys. Mysle ze moze do czasu bicia sie ulozyly dobrze na piascie i po przetoczeniu bedzie spokoj. Oprocz tego regenerowalem maglownice bo luz na niej wzmaga bicie na kierownicy.
  • 0

Do 27.04.2010 F18B2
Od 29.04.2010:


#20 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Sulejówek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:WRX STI PPP
  • KM:305
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:GD
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:59, 08.01.2010

to tylko i wyłacznie wina tarcz,po przetoczeniu bedzie dobrze
do momentu az sie znów zwichrują :-/
  • 0

#21 Adasi

Adasi
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:07, 08.01.2011

No to trzeba zdjac te tarcze i zmierzyc bicie piast, jesli nie bylo to robione przed montazem.


W jaki sposób to zrobić? Chciałbym sobie zmierzyć przed zmianą tarcze na nowe. Mój mechanik rozłożył ręce :roll:
  • 0
Lewopasowym powolnojeźdźcom mówimy stanowcze NIE !

#22 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:20, 08.01.2011

W jaki sposób to zrobić? Chciałbym sobie zmierzyć przed zmianą tarcze na nowe. Mój mechanik rozłożył ręce :roll:


puszukać takiego mechanika co umie to zrobić
trzeba do tego zdjąć tarcze i miernikiem zegarowym pomierzyć bicie piast
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#23 marcinee

marcinee
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:42, 08.01.2011

Poczytałem sobie o krzywych tarczach i opiszę mój przypadek
Jak kupowałem Acco miał przejechane 173 tyś i tarcze nic nie biły-po prostu ideał-miałem okazję to sprawdzić w czasie jazdy z NL do PL
Przy 188 tyś zmieniłem klocki z przodu-fakt ze na jakieś tanie -kosztowały jakieś 87 PLN więc nie oczekiwałem nie wiadomo czego.
Tarcze po jakichś 3 tyś km zaczeły bić-najpierw delikatnie póżniej coraz mocniej-w zasadzie rozważałem wymianę na nowe bo powoli nie dawało się już jeżdzić.
Popytałem tu i ówdzie o takie klocki i w zakładzie który naprawia tylko hamulce stwierdzili ze są one marnej jakości i nagrzewają nadmiernie tarcze co może powodować skrzywienie i oczywiście bicie.
No cóż bywa...

W tkzw między czasie pojechałem do Niemiec i tam jak wiadomo można szybko pojechać no i oczywiście zdażaja sie bardzo mocne hamowania z np 170-180km/h do np 80 km/h

Z kazdym takim gwałtownym hamowaniem było coraz lepiej i w drodze powrotnej tarcze praktycznie przestały bić i tak jest do dzisiaj a mam przejechane 205 tyś i nic nie robiłem przy hamulcach.

Pierwszy raz w życiu miałem taki przypadek że coś sie samo naprawiło i nigdy o czyms takim nie słyszalem -normalnie cud.
Tarcze maja w zasadzie graniczne zużycie czyli nieco ponizej 23mm i przy wymianie klocków polecą więc i tarcze.

Kupując nowe tarcze należy zwrócić uwagę czy są toczone czy tez szlifowane -te toczone najprawdopodobniej są miękkie i mogą się krzywić
Być może ATE robi dobre tarcze ale nie koniecznie je można kupić w Polsce -kolega mierzył kiedyś twardość różnych aftermarketowych tarcz i generalnie wszystkie były poniżej(niektóre sporo) wartości zmierzonej na nowej zdjętej z nowego auta w salonie.
  • 0

#24 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 00:09, 09.01.2011

Być może ATE robi dobre tarcze ale nie koniecznie je można kupić w Polsce


poczytaj forum będziesz wiedział
Zimmermany - na nie chyba nikt nie narzekał
poza tym żaden problem kupić tarcze ATE
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#25 marcinee

marcinee
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:16, 09.01.2011

Być może ATE robi dobre tarcze ale nie koniecznie je można kupić w Polsce


poczytaj forum będziesz wiedział
Zimmermany - na nie chyba nikt nie narzekał
poza tym żaden problem kupić tarcze ATE


Wiem ze mozna kupic ATE w Polsce-chodziło mi o to ze na Polskę idzie słaby towar bo głównym kryterium jest niestety cena
  • 0

#26 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:18, 10.01.2011

Zimmermany - na nie chyba nikt nie narzekał


Akurat mi się trafiły jakieś dziwne z allegro, Seth, pewnie zapomniał jak pisałem. Po przejechaniu z 300-500 km zaczęło być odczuwalne bicie podczas hamowania od 80 do 60 km/h. Przetoczone tarcze bez zdejmowania i okazało się, że jedna była nieźle pokrzywiona. Od tamtej pory jest git.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq