Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Falujące obroty + dziwne odgłosy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:56, 03.01.2010

Witam

2 miesiące temu w moim Accordzie nagle obroty na rozgrzanym silniku zaczęły falować w przedziale pomiędzy ok. 700-2500 obrotów, a pod maską i wewnątrz słyszałem takie dziwne dudnienie, "bulgotanie". Godzinę później gdy dojechałem do domu wszystko nagle ustało. Po przestudiowaniu forum postanowiłem wyczyścić przepustnicę, EGR i silnik krokowy. Zrobiłem to ok miesiąc temu.
Dziś znów problem pojawił się. Wczoraj obroty falowały kilka razy delikatnie w przedziale 700-1200, ale dziś już falują 700-2500 plus w środku słychać znowu to dziwne dudnienie/bulgotanie (tak jak 2 miesiące temu). Dziś jeździłem z tym przez pół dnia i niestety już się to nie chce samo naprawić :(. Panowie pomóżcie....
  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:57, 03.01.2010

Sprawdź czy masz płyn w chłodnicy
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:59, 03.01.2010

Płynu w chłodnicy mam tyle samo od 1,5 roku, nie ubywa, nie przybywa.
  • 0

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:02, 03.01.2010

To może czujnik temperatury szwankuje
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:12, 03.01.2010

A te odgłosy dudnienia mogą występować przy awarii tego czujnika?
  • 0

#6 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:14, 03.01.2010

Mogą nnie mieć z tym związku .U mnie też czasem coś tam zabulgocze a jak na razie puk puk ,nic nie szwankuje.zajrzyj tutaj później to pojawi się parę dobrych rad.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:59, 04.01.2010

Przeprowadziłem dziś diagnostyke przy pomocy SCS i niestety nie ma żadnego błędu...???
  • 0

#8 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 10.01.2010

Najprawdopodobnie to nie wina krokowca tylko zaworka termicznego szybkich obrotów jałowych (automatyczne ssanie) poluzowanie wewnętrznych elementów powoduje takie właśnie objawy czyli:
uruchamiasz silnik i przez około 10-15sek jest ok po chwili duże falowanie od ok700 do 2600 obrotów, chociaż ustawienie/regulacja wymaga trochę wprawy i narzędzia do podgrzania korpusu do około 90stopni wystarczy dobra suszarka do włosów, po złozeniu musisz podgrzewać i obserwować czy zaworek wraz ze wzrostem temp zamyka sie szczelnie. Kalibracja polega właśnie na ustawieniu/dopasowaniu rurki wewnętrznej z grzybkiem zaworka po podgrzaniu zaworek mósi sie szczelnie zamknąć i nie puszczać powietrza, dlatego jak auto jest zimne (płyn chłodniczy) powstaje tam szczelina która powoduje zasysanie powitrza i wzrost obrotów silnika, wraz ze wzrostem temp. płynu szczelina zamyka sie powoli co w efekcie powoduje spowolny spadek obrotów, tak samo jest w silnikach Bi H serii.
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#9 kosmos

kosmos
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:anglia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:28, 18.01.2010

witam! ja mam tez podobny problem z tym ze jak silnik rozgrzany i chodzi na biegu jalowym siedzac w srodku auta slysze bulgotanie a nieraz delikatne stukanie ale naprawde zadko kiedy! bolgotanie pochodzi od strony paskow i pompy wspomagania i.t.p juz myslalem ze to pompa wspomagania bo czasami zdarza mi sie dosc ostro zachamowac i skrecic kierownica a ona mi sie blokoje ze idzie rece polamac :roll: prosze o pomoc z gory dzieki pozdro ;-) a przy okazji wszystkie plyny sa wymienione oleje, swiece, przewody, kopolka i palec! pozdro
  • 0
The Power of Dreams!!!!!

#10 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:22, 19.01.2010

A pompa wody? wymieniona, z tym układem kierowniczym to dziwna sprawa, hm może masz kiepski/stary olej w układzie i maglownica szwankuje ale żeby sie blokowała podczas jazdy? prawdopodobnie maglowniaca/pompa wspomagania zagotowuje ci olej, ale to jest moja teza. :B
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#11 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
  • Skąd:Police
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:57, 19.01.2010

Nasłuchiwałeś oscyloskopem czy pompa wspomagania nie wydaje dziwnych odgłosów ??
  • 0
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#12 kosmos

kosmos
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:anglia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 19.01.2010

witam! nie jescze nie wymienialem pompe wody bo jak kupilem to mialem rachunki. W aso byla wymieniana przed demna w 2007 jakos na wakacje wiec na swiezo mialem zrobione :-P olej w spomaganiu wymienilem ze zbiorniczka jakies 3-mies temu! Oscyloskopem jescze niestety nie mialem okazji ale sprobuje zalatwic jutro i wtedy dam znac ;-) pozdro dzieki za odp... :mrgreen:
  • 0

#13 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:43, 19.01.2010

Chłopaki , stetoskopem!
  • 0

#14 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:13, 19.01.2010

Nasłuchiwałeś oscyloskopem (...) :?:


oscyloskopem? a nie pomyliło ci się ze stetoskopem czasami (to słuchawki lekarskie jakby ktoś nie wiedział ;-)) ja już kilka razy obsłuchiwałem silniczek, stąd wiem że chyba łożyska w alternatorze sobie wymienię w tym roku. pompę też trochę słychać za głośno moim zdaniem, ale póki co sprawuje się dobrze to jej wymieniać nie zamierzam.
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#15 cieniu_

cieniu_
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:0.0
  • Wersja:itd.
  • KM:0
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:0
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 19.01.2010

misza_ zbadaj jeszcze furkę pod względem lewego powietrza, kompresji na tłokach i palenia na wszystkich garach.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq