Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Sprężarka się włącza. A potem na zmiane i w końcu wyłącza na dobre.

VII klimatyzacja sprężarka klimatyzacja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:18, 06.08.2015

Hej.

 

No - jest ciąg dalszy mojej historii z poprzedniego wątku "Sprężarka się nie włącza". Nowy topik, bo tam popłynęliśmy a aktualna sytuacja wygląda tak:

 

Jak jest tak nie więcej jak 24*C ~ 25*C to klimka dmucha zimnym, ale raz na 5 ~ 10 minut dmucha zwykłym tak przez minutę i znowu zimnym przez 5 ~ 10. I tak cały czas - ergo: jest okej, bo nawet ta minuta dmuchania zwykłego wiele nie zmieni.

 

Jak jest jednak tak jak teraz (czyli np. 33*C) to powyższa sytuacja się zmienia o tyle, że pierwsze 10 minut od startu klimka dmucha zimnym, potem tak jak wyżej z raz, tylko już krótsze przerwy między okresami nie działania aż przerwa robi się dłuuga i w końcu klimka przestaje wiać zimnym na dobre i kierowca gotuje się (z wkurzenia i dosłownie).

 

Ergo:

nie jest upał= klima działa 30 sekundową raz na 10 minut

jest upał= klima przerywa od włączenia coraz częściej aż po mniej więcej 15 minutach się wyłącza i cześć

 

I teraz tak: jak autko odstoi w chłodzie, to zależnie od tego czy jest czy nie ma upału to działa w/g opisu wyżej.

 

Wizyta nr 2 u mechanika: "czynnika mało 310gram, nie nadąża schłodzić i się gotuje, widać to w takim okienku". Dobili do pięciuset cośtam, chyba 550. Wynik: rano, temp. do 23*C klimka działa okej, powrót z pracy temp. 33*C - klimka jak w opisie wyżej. 

 

Czyli jestem tam, gdzie byłem zanim wydałem 600zł na naprawę sprzęgła sprężarki i 150zł na napełnienie czynnika.

 

Dwa pytania:

 

1. Poproszę o poradę do kogo w Szczecinie lub okolicy mogę z tą kwestią pojechać, żeby w końcu wystawił żetelną opinię i diagnozę?

 

2. Ponieważ nie mam więcej pieniędzy do przeznaczenia w tym miesiącu na naprawy, jest coś co mogę sprawdzić jakoś sam? Nie wiem, brudna zabrudzona chłodnica klimy, zapchane coś, nie działający termik, nie wiem - co kolwiek?


  • 0

#2 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:44, 06.08.2015

naprawiali (wymienili) Ci sprzęgło klimatyzacji?? a co się stało poprzedniemu ???

obejrzyj w jakim stanie jest skraplacz klimatyzacji (czyli mówiąc waszym językiem chłodnica klimatyzacji) czy ma wszystkie radiatory (te blaszki pomiędzy rurkami) czy jest czysta, czy wentylatory oba zawsze działają. Termik na kompresorze też może rozłączać napięcie dochodzące do cewki (można go na jakiś czas ominąć aby go wykluczyć). Może też być ustawiona za duża szczelina między tarczą koła pasowego a sprzęgła (regulacja podkładkami). Temat szeroki jak rzeka i na odległość to raczej tylko gdybanie ale może ktoś trafi


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#3 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 06.08.2015

Patrzyłem na skraplacz, czyli chłodnicę klimatyzacji - rozumiem, że ta chłodnica bliżej silnika, zaraz za wiatrakiem - na 10 sek. rzut oka wygląda dobrze. Ta rurka z czynnikiem ciepłym co wychodzi ze sprężarki jest w cholerę na prawdę gorąca. Nie ogień, ale bardzo. Niby mówił drugim razem, że aż się gotował bo mało go było. No a zimna rurka jest zimna. Sprawdziłem teraz przy garażu pod domem.

 

Może na wieczór włączę tak na godzinę i zobaczę stan tych rurek w momencie, jak się będzie zaczynało dmuchanie ciepłym? Teraz muszę lecieć na rower wytracić złej energi...


  • 0

#4 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:05, 06.08.2015

tak w domowych warunkach  możesz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury  na parowniku czy czasem nie szwankuje, tzn czy ma odpowiednią oporność  do danej temperatury.  demontaż jego jest kłopotliwy, bo dojście ciasne i niewygodne. ale gdy się już uda to wystarczy  multimetr ustawiony na pomiar oporu- rezystancji. wrzucasz taki czujnik do zamrażalnika/ lodówki i sprawdzasz czy odczyty oporu są zbliżone do tego co powinno być.   tabelka z danymi powinna być  w manualu serwisowym.


  • 0

#5 bono

bono
  • Forumowicz
  • 296 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:215 KM / 446 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V III
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:56, 06.08.2015

Jak w Szczecinie to tylko polecam:

 

1/ http://hondaspec.pl/  - Robert 570 870 877


Użytkownik bono edytował ten post 22:57, 06.08.2015

  • 0

#6 Tomcio9292

Tomcio9292
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:32, 07.08.2015

Mialem kiedys podobnie, pojedz i sprawdz ilosc czynnika. U mnie byly do wymiany uszczelniacze przy skraplaczu, po dobiciu klimy puszczaly powoli troche gazu i przy 300g przestawaly puszczac. Diagnoza mojemu dobremu znajomemu zajela sporo czasu 5 dni auto stalo u niego bo wyciek byl tak minimalny ze nie bylo go widac czy przez google czy proba szczelnosci tez wychodzila bez problemu. Zobacz czy gdzies na polaczeniach rurek od klimy nie masz "spoconego" miejsca z odrobina oleju takie miejsce moze sygnalizowac ze cos jest nieszczelne.
  • 0

#7 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:18, 07.08.2015

Jak w Szczecinie to tylko polecam:

 

1/ http://hondaspec.pl/  - Robert 570 870 877

Podbije do nich, ale. Jest ale - bo to hondziarze pewnie, a tu kwestia klimatyzacji stricte chyba? Czy jest ona na tyle inna i "hondowska", że to też będzie w ich zakresie kompetencji?


  • 0

#8 rafix81

rafix81
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Jelcz-Laskowice
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:41, 07.08.2015

Ja obstawiał bym na czujnik w środku auta może on szwankuje,albo tak jak pisali powyżej czujnik temperatury  na parowniku  ja u siebie prawdopodobnie miałem uszkodzony na parowniku tzn za radiem dojście od siedzenia pasażera.


  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:42, 07.08.2015


2. Ponieważ nie mam więcej pieniędzy do przeznaczenia w tym miesiącu na naprawy, jest coś co mogę sprawdzić jakoś sam? Nie wiem, brudna zabrudzona chłodnica klimy, zapchane coś, nie działający termik, nie wiem - co kolwiek?

 

Jeżeli jest uszkodzony termik to najczęściej wogóle nie rusza sprężarka, lepiej będzie sprawdzić czujnik temperatury na parowniku, który rozłącza sprężarkę gdy parownik osiągnie odpowiednio niską temperaturę.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:38, 07.08.2015

Im cieplej tym szybciej przestaje chłodzić, więc na chłopski rozum, coś się rozłącza bo coś się przegrzewa. Czujnik na parowniku rozłączał by klimę, gdy ten się odpowiednio mocno schłodzi - nie pasuje mi ta teoria.

 

A może po prostu chłodnica jest upaprana muchami - bo taka jest moja teoria w sumie...  

 

Co do czynnika to uzupełnili do 550g. - ale za to znalazłem to "okienko", przez które widać jak czynnik płynie. No i jak płynie to tak trochę bąbelków jest, jakby się pienił? No niby tak było wcześniej, przed uzupełnieniem gdy było ok 310g.

 

Szlag mnie trafi...


  • 0

#11 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 19:57, 07.08.2015

Hej :-)
Skraplacz, jeśli nie są obok siebie tylko jeden przed drugim, zawsze jest pierwszy z przodu, czyli dalej od silnika...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#12 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:38, 08.08.2015

To jeśli tak jest, to jest zawalony robalami, wróblami i nie wiem czym tam jeszcze. Postaram się to wyczyścić ale nie wiem jak na razie, bo sprężone powietrze nie załatwia sprawy. Trzeba to by zdemontować, a to już za dużo jak na moje "umiejętności".


  • 0

#13 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:45, 08.08.2015

weź wąż ogrodowy i umyj wodą wodociągową ew na myjni samoobsługowej z daleka rozproszonym strumieniem samej wody lub trochę z detergentem. nic nie trzeba demontować


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#14 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:16, 09.08.2015

Im cieplej tym szybciej przestaje chłodzić, więc na chłopski rozum, coś się rozłącza bo coś się przegrzewa. Czujnik na parowniku rozłączał by klimę, gdy ten się odpowiednio mocno schłodzi - nie pasuje mi ta teoria.

niby  tak,  jeśli jest sprawny.... bo jeśli nie, albo przekłamuje to się mogą dziać dziwne rzeczy.

 możesz też chociaż orientacyjnie go sprawdzić czy głupot nie pokazuje tym  testem  auto+dual  i czujnik  nr 5 to jest  temperatura  z parownika (czujniki przełączasz guzikiem od ogrzewania tylnej szyby)  

chyba, że wolisz  iść  w koszty, zamiast  najpierw  sprawdzić to co można  za darmo.


  • 0

#15 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:21, 10.08.2015

Im cieplej tym szybciej przestaje chłodzić, więc na chłopski rozum, coś się rozłącza bo coś się przegrzewa. Czujnik na parowniku rozłączał by klimę, gdy ten się odpowiednio mocno schłodzi - nie pasuje mi ta teoria.

 

Miałeś też ubytek czynnika w układzie dlatego pasowałoby podejść do tematu kompleksowo i zacząć od poszukania miejsca gdzie ucieka, pewnie chłodnica dostała kamieniem ale podłączą Ci azot pod dużym ciśnieniem i zaraz będzie wiadomo gdzie gwiżdże i jest dziura.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, klimatyzacja sprężarka, klimatyzacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq