Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

vsa - głupie pytanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:49, 21.12.2009

Witam

Mam pytanie -uwaga b. głupie - czy VSA może się zużyć?

Spadły śniegi, mrozy chwyciły, jeżdżę na letnich oponach delikatnie muskając gaz i hamulec (oczywiście zmienię niedługo na zimowe o ile zima się nie skończy).

Ale czasem przyciskam bardziej gaz i się zachwycam systemem VSA (i chyba EPS tak?) - koła nie buksują , akordeon nie wpada w poślizgi (oczywiście bez przesady) a VSA tyra jak szalony.
I właśnie: czy może się po prostu zużyć od tego ciągłego włączania się? Pozdrawiam
  • 0

#2 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:58, 21.12.2009

Sajmon, nie martw się, nie zużyje się - VSA to elektroniczny system, który ingeruje w układ napędowy oraz hamulcowy.

VSA w naszych Accordach to połączenie ASR oraz ESP.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#3 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 21.12.2009

Dobra Driv3r, więc nie będę się nad nim litował: niech zaiwania.


Natomiast nie wiem Driv3r czy miałeś okazję odczuć działanie EPS bo ja tak.

Jedziesz sobie spokojnie 160 zakopianką na zakręcie i czujesz , jak jakiś tajemniczy jegomość, siedzi pod maską i delikatnie kręci za Ciebie kierownicą np. przytrzymując ją dłużej w zakręcie.

Ostatnio tego nie mam , więc tajemniczy jegomość chyba przeprowadził się spod mojej maski gdzie indziej i komuś innemu tera pomaga. Pozdr.
  • 0

#4 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:23, 21.12.2009

Sajmon, pojedź na placyk ośnieżony i poślizgnij się, ale nie zakładaj kontry - poczujesz gościa jak Cie pilnuje ;-)
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#5 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:25, 21.12.2009

ale to nie EPS, to VSA. EPS to elektryczne wspomaganie kierownicy.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#6 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:29, 21.12.2009

Na pewno się wybiorę, aby do końca wyczuć, o co to chodzi. Pozdr.

[ Dodano: 2009-12-21, 13:31 ]

ale to nie EPS, to VSA. EPS to elektryczne wspomaganie kierownicy.


No nie wiem Mikołaj, a przeczytaj to:

Pełen pakiet bezpieczeństwa
Uzupełnieniem licznych elementów zwiększających bezpieczeństwo pasywne jest pełna gama systemów, takich jak system kontroli stabilności jazdy VSA (Vehicle Stability Assist). Stanowi on część wyposażenia standardowego i zapewnia kontrolę nad pojazdem podczas wchodzenia w zakręt, przyspieszania lub gwałtownych manewrów, przyhamowując prawe bądź lewe koła i odpowiednio dostosowując moment obrotowy.

Samoadaptacyjne, elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)
W nowym Accordzie zastosowano również innowacyjny system będący połączeniem układu VSA oraz elektrycznego wspomagania układu kierowniczego EPS. Samoadaptacyjny układ EPS wykrywa niestabilne zachowanie auta na śliskiej nawierzchni podczas wchodzenia w zakręt oraz hamowania, a następnie automatycznie wysyła sygnały do układu kierowniczego, które pomagają kierowcy wykonać ruch kołem kierownicy we właściwym kierunku.

Sygnały te są praktycznie niezauważalne, co daje kierowcy pełną i stałą kontrolę nad zachowaniem pojazdu, a jednocześnie na tyle sugestywne, aby kierowca intuicyjnie podjął odpowiednią decyzję i odzyskał kontrolę nad pojazdem lub maksymalnie skrócił drogę hamowania.

  • 0

#7 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:57, 21.12.2009

Jedziesz sobie spokojnie 160 zakopianką na zakręcie i czujesz , jak jakiś tajemniczy jegomość, siedzi pod maską i delikatnie kręci za Ciebie kierownicą np. przytrzymując ją dłużej w zakręcie.


Przy takiej prędkości i jakimś gwałtowniejszym manewrze żaden system nie wyprowadzi samochodu poprostu fizyki nie da się oszukać. pomijam kwestię zdrowego rozsądku :mrgreen:
  • 0
F1

#8 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:07, 21.12.2009

Samoadaptacyjne, elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)
W nowym Accordzie zastosowano również innowacyjny system będący połączeniem układu VSA oraz elektrycznego wspomagania układu kierowniczego EPS. Samoadaptacyjny układ EPS wykrywa niestabilne zachowanie auta na śliskiej nawierzchni podczas wchodzenia w zakręt oraz hamowania, a następnie automatycznie wysyła sygnały do układu kierowniczego, które pomagają kierowcy wykonać ruch kołem kierownicy we właściwym kierunku.

Sygnały te są praktycznie niezauważalne, co daje kierowcy pełną i stałą kontrolę nad zachowaniem pojazdu, a jednocześnie na tyle sugestywne, aby kierowca intuicyjnie podjął odpowiednią decyzję i odzyskał kontrolę nad pojazdem lub maksymalnie skrócił drogę hamowania.


buahahahahahahahahahahahahahaha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

dawno się tak nie uśmiałem - samochód mi podpowiada w którą stronę kierownicą skręcić :k

Mnie osobiście to elektroniczne pseudo-adaptacyjne wspomaganie wkurza - chce sobie zimą pojechać lekkim bokiem a tam się siła wspomagania zmienia i nie czuć tego co się z kołami dzieje :roll:
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#9 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:22, 21.12.2009

Podałem Wam tylko cytat dotyczący VSA i EPS w ślad za Honda Polska. I rzeczywiście to wspomaganie EPS tak działa, ale zawsze możesz sobie ten niepotrzebny gadget Driv3r wyrwać spod podłogi swego stalowego ogiera :->

Malina_f1: czy ktoś tu coś wspominał o przekraczaniu zdrowego rozsądku?

Driv3r: w poprzednich postach zachęcałeś do poślizgów na placu , to cóż Cie tak rozbawiło?
  • 0

#10 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:14, 21.12.2009

to:

automatycznie wysyła sygnały do układu kierowniczego, które pomagają kierowcy wykonać ruch kołem kierownicy we właściwym kierunku.


osobiście to mnie wkurza, jak musze się z tym całym EPS siłować :mrgreen:
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#11 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:50, 22.12.2009

Driv3r no i byłem na placyku ze śniegiem, poślizgałem się trochę i wiem , że nic nie wiem.
Tzn. VSA chyba reagował bo samochód nagle tracił moc, nie pozwolił kołom ślizgać się, trudno było wpadać w poślizg, ale jak działa EPS ? Jak to powinno wyglądać ?, bo nie odczuwałem żadnych sugestii ze strony kierownicy.

No i cały czas jakieś dźwięki typu metalicznego, szorowania , stukania metalu o metal.

Jak taka próba powinna wyglądać?

Czy ma znaczenie że jechałem na oponach letnich?

Jak się ma VSA to nie da się klasycznie wyprowadzać auta z poślizgu?
  • 0

#12 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:47, 22.12.2009

Sajmon, tak jak pisałem VSA dzieli się na:

ASR - auto traci moc
ESP - system przyhamowuje poszczególne koła - stąd te stuki

EPS ja czuje wyraźnie jak np na suchym asfalcie szybko wchodzę w zakręt - czuć taki opór na kierownicy.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:57, 22.12.2009

O ile działanie ASR i ESP odczuwam (i mnie to wnerwia), to szczerze mówiąc EPS'u nie. Czy elegance to też ma czy tylko exec? Fakt, czucie tego co się dzieje z kołami jest takie sobie, może to i kwestia tego systemu ale nie mogę sobie przypomnieć jego interwencji.

Przy takiej prędkości i jakimś gwałtowniejszym manewrze żaden system nie wyprowadzi samochodu poprostu fizyki nie da się oszukać.


Zależy od warunków. Mi ESP interweniował przy jeszcze wyższej prędkości, bo w za ostrym zakręcie raptownie zdjąłem (tak wiem, nie wolno tego robić) nogę z gazu. Ale wtedy było w miarę ciepło, letnie opony i sucha droga. Tak więc się przydaje. Ale pozwolicie, że w zimowych warunkach nie będę testował :-P
  • 0

#14 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:01, 22.12.2009

rafal EPS masz napewno, to jest to co zaszumia CB, a czy to jest "samoadaptacyjne" EPS, to inna sprawa, pewnie tak.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:22, 22.12.2009

rafal EPS masz napewno, to jest to co zaszumia CB, a czy to jest "samoadaptacyjne" EPS, to inna sprawa, pewnie tak.


No tak, właśnie w tym sensie pytam. Bo tej samo-adaptacyjności nie doświadczyłem (albo za mocno kręcę i nie czuje :-P ) Może elegance jej nie ma.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq