Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Sprzęgło


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
383 odpowiedzi w tym temacie

#271 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:20, 08.03.2013

wd40 nie bardzo pomoze, mowie cos w stylu smaru w sprayu
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#272 julisc

julisc
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:08, 11.03.2013

Witam.
A ja mam takie pytanko na temat sprzegla.
Ostatnio zauwarzylem ze podczas gwaltownego wcisniecia gazu auto dostaje poslizgu efekt jak w automacie miedzy 2000/3000 obr czesto a nawet i wiecej jak jest to tez pojawia sie ten efekt.
Tylko nie zdarza sie to za kazdym razem ale czesto co drugie czy trzecie wcisniecie gwaltowne.
Czy to juz definitywnie koniec sprzegla czy moze byc inna tez przyczyna???
  • 0

Julisc


#273 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:00, 11.03.2013

Julisc, możesz jeszcze sprawdzić czy jest luz na pedale sprzęgła (musi być inaczej tłoczek pompy będzie delikatnie wciśnięty).

Ale jeżeli sprzęgło jest zużyte i zaczęło się ślizgać to nie ma na co czekać bo na pewno samo się nie naprawi a możesz mieć niemiłą niespodziankę przy wyprzedzaniu ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#274 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:53, 11.03.2013

dokladnie sprzeglo zaczyna sie slizgac to znaczy ze coraz blizej do jego wymiany, a moze jest to spowodowane tym ze jest slisko ? i kola ci sie slizgają ? :D a co do luzu na pedale to tak, u mnie jest jakies z 1cm +-
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#275 julisc

julisc
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:13, 12.03.2013

No wlasnie nie slizga sie z powodu atmosferycznego. Juz to wykluczylem. Poprostu chyba sie konczy. Luz na pedale jest bardzo mały w zasadzie bierze juz na samym koncu moze jest miedzy 1a2cm albo nawet nie tyle.
wiecej jest to odczuwalne jak sie auto zagrzeje bo na zimnym to prawie wcale ciezko go zlapac zeby sie poslizgnął jak przejade ok 10 km to wtedy czuc najwiecej.
A jesli chodzi o kwestie firmy sprzegla to EXEDY albo AISIN bedzie dobre? Chyba najlepsze co?
Aha i teraz pytanie do kogo z tym? Na co najbardziej zwracac uwage przy wymianie sprzegla albo o czym tez powiedziec mechanikowi zeby najbardziej zwrucil uwage?
Jesli moge zapytac? Bo slyszalem ze w hondzie to trzeba byc dokladnym i precyzyjnym.
Bo w ASO w czestochowie powiedzieli mi za robote sama 890zl!!! Rozbuj.
A jakis ogarniety mechanik chyba wiecej za robote niz 300zl nie powinien wziasc raczej.
A moze macie kogos albo znacie w Czestochowie czy tez okolicach do kogo mógłbym sie zwrucic?
Pozdrawiam
  • 0

Julisc


#276 dodo23

dodo23
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 12.03.2013

julisc, U mnie też się tak zaczynało, że ślizgało w takim zakresie obrotów i tarcza była zjechana do zera, a jeździłem w takim stanie max 500 km. Także sprzęgło do wymiany. Ja za NKK zapłaciłem 300 zł (kupił mechanik)
  • 0

#277 julisc

julisc
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:02, 13.03.2013

Czy to juz definitywnie koniec sprzegla czy moze byc inna tez przyczyna???
A jesli chodzi o kwestie firmy sprzegla to EXEDY albo AISIN bedzie dobre? Chyba najlepsze co?
Aha i teraz pytanie do kogo z tym? Na co najbardziej zwracac uwage przy wymianie sprzegla albo o czym tez powiedziec mechanikowi zeby najbardziej zwrucil uwage?
Jesli moge zapytac? Bo slyszalem ze w hondzie to trzeba byc dokladnym i precyzyjnym.
Bo w ASO w czestochowie powiedzieli mi za robote sama 890zl!!! Rozbuj.
A jakis ogarniety mechanik chyba wiecej za robote niz 300zl nie powinien wziasc raczej.
A moze macie kogos albo znacie w Czestochowie czy tez okolicach do kogo mógłbym sie zwrucic?
Pozdrawiam
  • 0

Julisc


#278 carllito

carllito
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Wrocko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:42, 13.03.2013

pisz do kolegi Pejot. Lepiej nie trafisz. Exedy i będze ok
  • 0

#279 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:09, 08.04.2013

Witam!
Zmieniłem sprzęgło na AISIN KH-028. Stare miało średnicę 210mm, nowe ma 225mm. Mechanik podkreślał bez przerwy, że wkłada je na moją odpowiedzialność (on wolałby włożyć 210mm, ale jakoś nie potrafił znaleźć takiego). Moje pierwsze obserwacje są takie: pedał wciska się 20x lżej, sprzęgło bierze znacznie wcześniej, przy ruszaniu z małym gazem lub bez gazu drży, po kilku km jazdy pojawia się smród :-/ Mechanik twierdzi, że te dwa ostatnie objawy wynikają właśnie z tej różnicy średnic, ponieważ koło zamachowe jest wyrobione na 210mm, ale uważa że powinno to ustąpić. Co o tym sądzicie? Czy jest ktoś, kto miał podobną historię?
  • 0

#280 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:56, 08.04.2013

ze sprzęgło ma wiekszą srednice to normalne, poprzednicy montowali i nie mieli takich problemów, ja dzis zakladam exedy, dam znac co i jak . :roll:
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#281 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:18, 10.04.2013

Jez985, można było przetoczyć zamach.

Nie ma zamienników sprzęgła dla 6.gen'a z tarczą 210mm ale sprzęgła z tarczą 219mm z Prelude 2.0 układają się już dosyć szybko.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#282 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:18, 11.04.2013

Teraz już po zabawie, ale potomni może skorzystają z tej wskazówki;-) a ja liczę, że trochę się poprawi to sprzęgło u mnie.
  • 0

#283 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:13, 11.04.2013

wlasnie wymienilem, jeeszcze pozostaje mi wymienic przednia poduszke silnika i bedzie ok, tarcza juz zaczynala brac nitka... takze dobrze ze wymienilem. :)
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#284 KarolSkw

KarolSkw
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Skawina
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Ej
  • KM:132
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Ej6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:42, 15.04.2013

Panowie, takie pytanie. Do VI gen silnik 2.0 co polecacie? Znaczy sprzęgło. Wymienić, wymienię sobie sam, coś się zawsze przyoszczędzi, można jakiś lepszy więc sprzęt założyć.
Ślizgało już trochę czasu, ostatnio mocno auto dostało po tyłku i aktualnie pedał jest miękki jak bita śmietana, nie stawia żadnego oporu, nie wysprzęgla, auto zostało z wbitym wstecznym i nie chce bieg zeskoczyć. Na upartego zbiję na luz,ale jak się wtoczyło do garażu tak stoi :P

W zbiorniczku płynu od sprzęgła jest rowno z oznacznikiem MIN, więc myślę że pasowało by go dolać. Sprzęglo ma swoją pompę, czy jest to sprzężone z pompą hamulcową? Bo takie coś mi się o szy obiło.
  • 0

#285 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:54, 15.04.2013

zbiorniczku płynu od sprzęgła jest rowno z oznacznikiem MIN, więc myślę że pasowało by go dolać.

a najlepiej wymienić

Sprzęglo ma swoją pompę, czy jest to sprzężone z pompą hamulcową? Bo takie coś mi się o szy obiło.

ma swoją pompę - chociaż pompa to słowo na wyrost :-P
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq