Skocz do zawartości


RODO w HAKP

kontrolka ECU typeS '04


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:08, 30.11.2009

wiatm! mam problem w accordzie 2.4 typeS z 2004 roku!mianowicie pojawila sie kontrolka komputera(ECU) i swieci sie ciagle ale wczesniej palila sie i gasla gdy tylko zrobilem dluzsza trase! z czego moze wynikac ten problem?czy chodzi o czujnik spalin?a moze jeskis problem z katalizatorem?nie chcial bym wymienic czegos niepotrzebnie!prosze o pomoc...
  • 0

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:09, 30.11.2009

maciek typeS, tylko komp prawde Ci powie. Bez tego to moze oznaczac wszystko.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:20, 30.11.2009

dzieki za tak szybka odpowiedz! w zasadzie podlaczylem sie do komputera ale nie wyswietlil mi jasnych informacji(zwykly amatorski komp) wyskoczylo mi ze to czujnik spalin...ale nie wiem ile ich jest...wiecej niz jeden?gdzie moge ich szukac i jak najlepiej je sprawdzic?
  • 0

#4 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:43, 30.11.2009

wyskoczylo mi ze to czujnik spalin...


No to możliwe że sonda w kacie coś węszy


Ja bym tego check-a obstawiał na katalizator szczególnie że gasł po przegonieniu ale musisz podłączyc się pod kompa który dokładnie odczyta kod błędu i wtedy bedzie wiadomo
  • 0

#5 henake

henake
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R
  • KM:400+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:5d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:45, 30.11.2009

moze tez byc dziabnieta sonda
  • 0

#6 kartoN

kartoN
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Niepołomice / Kraków
  • Silnik:2,4
  • Wersja:S
  • KM:000
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:15, 03.12.2009

no mialem podobna sytuacje , padla grzalka tlenowa , czyli sonda lambda numer 1 ta zaraz za kolektorem wydechowym ....

Po wymianie wszystko bangla jak nalezy 8-)

Pozdro
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:19, 10.12.2009

dzieki za wszystkie posty!!! oto sa kody ktore mi wyskoczyly na kompie P0420 i P2195! czy te kody cos mowia?
  • 0

#8 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:36, 10.12.2009

Po wklepaniu P0420 w google pisze że to błąd kata ale to w skodach i vw a po wklepaniu P2195 coś z sondą
  • 0

#9 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:36, 10.12.2009

DTC P0420: Układ katalizatora spalin poniżej progu efektywności
UWAGA:
•Ten DTC może być spowodowany niską jakością paliwa.

1. Włączyć zapłon (II).

2. Skasować kody DTC za pomocą HDS.

3. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową na poziomie 3.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (dźwignia zmiany w położeniu P lub N) aż do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, następnie pozostawić na biegu jałowym.

4. Przeprowadzić jazdę próbną w następujących warunkach:

•Temperatura płynu chłodzącego powyżej 70 °C
•Przekładnia na 5. biegu (A/T w pozycji D)
•Szybkość jazdy utrzymywać w przedziale od 80 km/h do 88 km/h za pomocą tempomatu
•Kontynuować jazdę przez około 2 minuty, a następnie zwalniać przez co najmniej 4 sekundy przy całkowicie zamkniętej przepustnicy, ponownie przyspieszyć do 88 km/h i kontynuować jazdę przez 20 minut z włączonym tempomatem.

Używając HDS sprawdzić STAN OBD w MENU DTC, aby przekonać się, czy nie pojawił się kod usterki DTC P0420.

Czy na ekranie został wyświetlony komunikat NEGATYWNY?

TAK - Przejść do 8.

NIE - Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY jest to usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Jeśli na ekranie wyświetlany jest komunikat W TOKU, kontynuować jazdę w podanych warunkach, aż do momentu pojawienia się wyniku. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIE SPEŁNIA WARUNKÓW, przejść do punktu 4 i sprawdzić ponownie.

8. Wyłączyć zapłon.

9. Wymienić TWC:

10. Włączyć zapłon (II).

11. Wyzerować ECM/PCM za pomocą testera HDS.

12. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM/PCM.

13. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową na poziomie 3.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (dźwignia zmiany w położeniu P lub N) aż do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, następnie pozostawić na biegu jałowym.

14. Przeprowadzić dziesięciominutową jazdę próbną, ciągle zmieniając szybkość jazdy.



DTC P2195: Zablokowany sygnał ubogiej mieszanki czujnika A/F (Czujnik 1)

1. Sprawdzić stan czujnika A/F (Czujnik 1).

Czy czujnik jest luźny w rurze wydechowej?

TAK - Przejść do 2.

NIE - Przejść do 4.

2. Wyłączyć zapłon.

3. Wymienić czujnik A/F (Czujnik 1).

4. Włączyć zapłon (II).

5. Wyzerować ECM/PCM za pomocą testera HDS.

6. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM/PCM.

7. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 3.000 obr./min. bez obciążenia (w położeniu P lub N) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie pozostawić na biegu jałowym.

8. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.

Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?

TAK - Jeśli wskazywany jest kod DTC P2195, sprawdzić, czy występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A/F (czujnik 1) i modułu ECM/PCM. Jeśli połączenia i styki są prawidłowe, przejść do punktu 8. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.

NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A/F (czujnik 1) i ECM/PCM.n

9. Za pomocą testera HDS sprawdzić STAN OBD w menu DTC, aby przekonać się, czy nie pojawił się kod usterki DTC P2195.

Czy na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?

TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n

NIE - Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NEGATYWNY, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A/F (czujnik 1) i ECM/PCM, następnie przejść do punktu 2. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 5 i sprawdzić ponownie.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#10 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:38, 10.12.2009

Czyli kat się kończy

[ Dodano: 2009-12-10, 22:58 ]
Mikolaj, w manualu ten opis wynalazłeś??
  • 0

#11 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:59, 10.12.2009

Marecki, tak

w kazdym razie typy byly dobre, albo kat, albo sonda.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#12 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:13, 10.12.2009

Ja w tej chwili jestem w trakcie testów, kupiłem narazie użuwanego kata i po 500km kręcenia się po okolicy checka nie widać a wcześniej to już po 100 się zapalał a na trasie jakoś po ponad 200km no i chyba mniej pali ale to jutro po trasie sprawdze bo w sumie pierwszy raz zjeździłem bak kręcąc się tylko po okolicy
  • 0

#13 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:16, 10.12.2009

Marecki, tak w tym. No to dobrze, ze wszystko na dobrej drodze. Skoro tu kolega ma takie same objawy jak Ty miales, to sprawa bedzie jasna.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:28, 10.12.2009

dzieki chlopaki za pomoc...to mi duzo wyjasnilo! mimo wszystko zaczne od wymiany czujnika za katalizatorem moze mi sie poszczesci a jesli nie to poszukam jakiegos uzywanego kata i go wymienie!
  • 0

#15 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:57, 10.12.2009

U nas idąc od strony silnika to sonda jest przed i w katalizatorze ale przed wymianą niech tobie sprawdzą napięcia, jak będa ok to nie ma sensu wymieniać
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq