Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

głuche pukanie z przodu na nierównościach

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 piterson2014

piterson2014
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:dolnośląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:komfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:46, 29.03.2015

Witam wszystkich forumowiczów. Moje pytanie dotyczy pukania z przodu szczególnie na dziurach w drodze podczas jazdy. Pukanie jest głuche. Byłem na przeglądzie i mechanik powiedział że to tuleja stabilizatora i że jest tam trudny dostęp. Czy może to być prawdą. Jak sądzicie ? jeżeli tak to co mam kupić i jakiej firmy najlepiej na allegro. Dziękuje za wszystkie sugestie. Pozdrawiam :)


  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 13:56, 29.03.2015

Mogą być poduszki staba.
Dostęp kiepski.
Jest na forum manual DIY

Najlepsze OEM Honda.

Wysłany z Tapatalk
  • 0

#3 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 14:29, 29.03.2015

Jak już wymieniać to po całości. Łączniki staba kupić dobry zamiennik np. CTR, gumy staba OEM.

Te części do dostania u naszych partnerów handlowych: JDM, Jarusnet, Wolek Garage oraz Haparts


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#4 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:42, 29.03.2015

no i właśnie.... apropo - mam wszystko na cito, łączniki nowe, gumy staba w serwisie sprawdzone są po wymianie i nie ma luzu, końcówki drążków wszystko jest sprawne i teraz

 

 

czy to mogą już być amory ? poduszki amorów? bo mnie to strasznie drażni


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#5 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 22:05, 29.03.2015

no i właśnie.... apropo - mam wszystko na cito, łączniki nowe, gumy staba w serwisie sprawdzone są po wymianie i nie ma luzu, końcówki drążków wszystko jest sprawne i teraz

 

 

czy to mogą już być amory ? poduszki amorów? bo mnie to strasznie drażni

Nic nie piszesz o sworzniach, tulejach różnistych. Na podstawie sprężyn może być naderwana osłona tłumiąca - taka ala gumowa rurka nasadzona na 1,5 zwoju. Amory chyba na końcu do sprawdzenia pod kątem pocenia się - pobujać też nie zaszkodzi.


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#6 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 22:12, 29.03.2015

nic nie piszę bo nie wiem co sprawdzać... jakie tuleje i co ewentualnie w nich. Jest to takie głuche pukanie hmmm tyle, że na trzepakach nic nie wykazuje, na kierownicy nie czuje stuków itp, łączniki staba zmienione, gumy na stabie sprawdzone - wersja pełna wymienione ze stabilizatorem podczas akcji naprawczej hondy,  górne sworznie sprawdzane i też są ok. Podobnie końcówki drążka. Wszystkie rzeczy sprawdzane u mechaników z ASO

Teraz.... no własnie na co zwrócić uwagę ? 


Użytkownik skubiszek edytował ten post 22:12, 29.03.2015

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#7 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 22:19, 29.03.2015

Z tymi sworzniami to na prawdę ciężko wyczuć. Naczytałem się o zapewnieniach kolegów, że sworznie (górne i dolne) sprawdzone przez mechaników a potem i tak szły do wymiany.

Jednym ze skutków jest jakby ciężej chodząca kierownica, zwłaszcza przy swoim "odbijaniu".

Ja też miałem wymieniany stab przedni z łącznikami przez ASO w ramach akcji i to po 6 latach od produkcji :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#8 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 22:44, 29.03.2015

Czarnota wiem jakie są objawy i skutki sworzni - jako jeden z pierwszych na forum kilka lat temu przeżyłem urwanie sworznia w VI gen. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#9 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 23:09, 29.03.2015

Ja, jak nie jestem pewny co może być przyczyną jadę do swojego mechanika i tam najpierw głównodowodzący robi jazdę próbną na swoich wertepach w okolicy a potem w 4 chłopa bujają, potrząsają, odginają, nasłu*cenzura*ą stetoskopem i pokazują celem mojego potwierdzenia :)

Dodam, że kierownik pracował w ASO Honda

 

 

P.s. Ciekawostka, słowo nasłuchiwać w odmianie jest ocenzurowane


Użytkownik Czarnota edytował ten post 23:11, 29.03.2015

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#10 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:14, 30.03.2015


czy to mogą już być amory ? poduszki amorów? bo mnie to strasznie drażni

 

głuche pukanie to mogą być również poduszki amora w następnej kolejności skoro stabilizator masz ogarnięty


  • 0

#11 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 21:49, 30.03.2015

tak też właśnie obstawiam.. ogarnę to w weekend któryś bo mnie to bardzo drażni.. na pewno po zakupie auta tego nie było, zawieszenie było cichutkie a teraz to popukiwanie 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#12 michal_n

michal_n
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:śląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:08, 31.03.2015

wiadomo jest to ruletka i tylko w ciemno możemy strzelać ;), jednakże ja stawiam na sworznie (dolne ew. górne...)...

 

dlaczego? w jednym accordzie przerabiałem to co prawda z tyłu ale... wszyscy sprawdzali, szarpali, diagności, mechanicy i nic... opis taki sam jak Ty masz, głuche stuki... łączniki, gumy stabilizatora, poduszki amora wymienione a stuki nadal zostały.. w końcu już sworznie były na tyle wyklepane (po około 20 tyś), że dostały luzu i jednoznacznie można było stwierdzić, że to one...

teraz w drugim accordzie powtórka z rozrywki... z tym, że z przodu... głuche stuki na drobnych nierównościach... zawieszenie parę razy sprawdzone luzów brak... szarpaki, szarpanie całą budą i nic.... wszyscy mało co chcą mi powiedzieć "idź się Pan leczyć"... jedyną, rzeczą jaka jest podejrzana moim zdanie to dolny prawy sworzeń gdyż, przy wymianie sprzęgła i demontażu pół osi wykazywał lekki luz (tzn lekko chodził), mimo, że nie stukał ani nie wydawał się luźny... a stuki właśnie dochodzą z prawej strony.. jak tylko dorwę swojego mechanika to sworzeń idzie on do wymiany ;), a górne już wymieniłem więc to nie one ;)..

więc zweryfikuj sworznie... choć nie wiem jak... żeby mieć od razu 100% pewności, bo zawieszenie zawsze będzie naprężone i dopóki nie będzie wybite tak, że sworzeń będzie latał w wszystkie strony to nie pokaże, że jest luz...


Użytkownik michal_n edytował ten post 00:21, 31.03.2015

  • 0

so Have a nice day :)


#13 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:48, 31.03.2015

może też to brzmieć jak górny sworzeń - jest jeszcze fabryczny bo wydaje mi się, że dźwięk jest bardziej u góry niż na dole stąd też obastawiałem pukanie na poduszce amortyzatora. Te też sobie wymienię bo już 235 tys mają za sobą na polskich drogach. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#14 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:16, 02.04.2015

Ja pozakładałem poliuretany to jak nawiedzałem przednim kołem na np próg to słychać było stukanie.... okazało się, że puka tylni stabilizator i łączniki :)


  • 0

#15 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:51, 02.04.2015

łączniki tył mam nóweczki, gumy stabilizatora też nówki OEM

 

Jak wjeżdżam na parking pod taki delikatny próg to puka ewidentnie przód. Tył tylko opony. Zobaczymy co i jak. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq