Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stuki w silniku po zmianie oleju.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 infidel

infidel
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lexus
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:13, 22.11.2009

Witam wszystkich forumowiczów studiowałem dość te forum zanim sie zalogowałem,szukałem podobnego tematu było kilka ale żaden nie pasował bezpośrednio do mojego więć pozwoliłem sobie założyc nowy.Zakupiłem accorda kilka dni temu w szczecinie,auto ma przejechane 171tys,przebieg jest oryginalny auto z polskiego salonu i serwisowane w szczecinie do 2008r.Problem dotyczy pracy silnika,przy zakupie silniczek pracował cichutko i idealnie,wkrecał sie na obroty bardzo dobrze i ogólnie był ok.Do 2008r.wlewali do niego shell helix ultra 5w-40,na początku roku własciciel nalał gulf 5w-40,ponoć parametrami nie odbiega od shella.Ja zaraz po kupnie wróciłem do shell helix ultra 5w-40 uznałem że jest on lepszy od gulfa.Po zmianie na początku było idealnie nie było słychać zaworów w ogóle cisza jak makiem zasiał.Wczoraj po powrocie z pracy otworzyłem maske by przysłuchać sie pracy silnika usłyszałem dziwne stuki w okolicach pokrywy rozrządu(silnik był rozgrzany,a ja wracajac z pracy około 40km nie przekraczałem 3tys.obr/min.)Stuka na rozgrzanym silniku na biegu jałowym i podczas wyższych obrotów to sie nasila,podczas jazdy nic nie słysze.Własciciel mówi roznie ze zawory były ustawiane przy 130tys.lub przy 150(nie wie dokładnie)Podejrzewam że przy 130 wtedy to był robiony duzy przegląd wraz z wymianą rozrządu w serwisie.(mam fakture ale nie ma tam nic o regulacji zaworów)Nie wiem co mam teraz robić czy zmienic olej na tego Gulf-a czy najpierw regulowac zaworki?Nie wiem może macie pomysł co może być przyczyną stuków.Dodam że autko spisuje sie rewelacyjnie,bardzo dobrze przyśpiesza silnik pracuje równiutko nie ma wycieków spalanie moim zdaniem ok.Na 53 litrach zrobiłem około 650km(jazda miasto trasa,odcinki około 40km w jedna strone.)Proszę o pomoc i przepraszam za długi post ale martwie sie o moje auto.Pozdrawiam. :-(
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:10, 22.11.2009

Witam!

Nie doszukuj się nie wiadomo czego. Zmiana oleju nic nie pomoże, po prostu nasze hondy tak maja. Jedynie co bym radził zrobic to regulacje zaworów, na pewno były regulowane przy rozrządzie na 130 kkm ty juz masz 170 takze przydałoby sie.
Zjawisko normalne dla posiadacza świeżo zakupionego auta, im duzej je masz tym wiecej słyszysz. Pod maske zaglada sie w razie potrzeby, albo zeby koledze pokazac ( patrz jaki ma silnik) normalnie siedzi sie za kółkiem i skoro tam nie słychac i przyspiesza normalnie czyli jest wszystko ok. Był wątek o stukaniu z accordów w sumie na zimnym, ale mysle ze masz to samo co my.

Pozdrawiam!
  • 0

#3 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:13, 22.11.2009

Nie wiem czy nasze Hondy tak mają bo moja nie stuka, a zaglądam pod maskę często bo lubię.
  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:48, 22.11.2009

bo moja nie stuka


Twoja nie stuka Marru twoja napier.... :mrgreen:
A tak serio to olej tu ani nie pomógł ani nie zaszkodził, jedz na regulacje zaworów najpierw, jak to nie pomoże to witamy w gronie użytkowników którym stuka silnik :mrgreen: Mi tam sobie od 20tys km postukuje i działa perfekcyjnie i łoj dupy innym :mrgreen:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:06, 22.11.2009

Aż jutro będę specjalnie nasłuchiwał :bag

Tak z tych relacji to jest podobnie do vanosa BMW i dzieje się to jak chociaż raz poziom oleju będzie poniżej minimum.
  • 0

#6 infidel

infidel
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lexus
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:16, 22.11.2009

A co myslicie o zmianie oleju na valvoline 10w-40,może pora przejść na półsyntetyk już :?: :?: Wcześniej jeździłem Oplami i tam przy takim przebiegu juz dawno był półsyntetyk.Jedno co mnie zastanawia to to dlaczego przed zmianą oleju mi nie grało na zaworach :?: Regulacje zaworów zrobie na pewno,już jestem umówiony na środe w pro-serwice szczecin.Jeśli nie pomoże to już nie wiem co robić.Olej pozostaje :?:
  • 0

#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:29, 22.11.2009

Zostaw w spokoju ten biedny olej:) Pora przejśc na półsyntetyk wtedy jak zaczyna palić dużo leju, a dużo to jest 1l/1000km
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 22.11.2009

Bardzo prawdopodobne , że miałeś coś dolane do oleju , pewnie jakiś ceramizer , albo inny "eliksir".
  • 0

#9 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:37, 22.11.2009

Bardzo prawdopodobne , że miałeś coś dolane do oleju , pewnie jakiś ceramizer , albo inny "eliksir".


ja tez bym na to stawial.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#10 infidel

infidel
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lexus
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:40, 22.11.2009

Bardzo prawdopodobne , że miałeś coś dolane do oleju , pewnie jakiś ceramizer , albo inny "eliksir".


Nic nie było dolewane do silnika na 100%,poprzedni właściciel to zaufany człowiek,a samochód z polecenia.
  • 0

#11 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:46, 22.11.2009

chcesz zobaczyc auto od zaufanego czlowieka?

http://bezwypadkowe....-e90-s-n-20491/
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#12 infidel

infidel
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lexus
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:59, 23.11.2009

Znam tą stronkę,a oto moja Honda: http://bezwypadkowe....ecin-o-a-23150/ .

Autko jest sąsiada mojego kolegi z pracy i nie było raczej bite,wyszło by to podczas kontroli miernikiem lakieru i po podłaczeniu pod komputer tak myśle.Sprzedawca w ogłoszeniu pisał prawde na wszystko posiadał faktury z serwisu.Mój kolega mechanik-blacharz nie widzi niczego co by było naprawiane w Hondzie a w silniku też nic niepokojącego nie słyszy.Jestem umówiony na regulacje zaworów i wymiane uszczelki przy okazji.Pozdrawiam forumowiczów :-)

[ Dodano: 2009-11-25, 18:37 ]
I po kłopocie,stukanie ustało zaworki były rozlegulowane ehh aż mi sie Humor poprawił.Silnik jakby zrobił sie żwawszy i chętniej wchodził na obroty,jestem bardzo zadowolony.Pozdrawiam :-D
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq