Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Klocki , tarcze VIII gen.

VIII klocki tarcze

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
765 odpowiedzi w tym temacie

#436 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:14, 14.11.2019

Klocki 45022-TL0-G51 to nie to samo co Jurid White 572635JC - mieliśmy oba klocki i są całkowicie różne. To, że na klocku napisane jest "JURID" nie świadczy o tym, że Jurid White to klocek pierwszomontażowy

zdjęcie klocka OEM - https://i.avto.pro/p...i-499519486.jpg

Zdjęcie klocka Jurid White - https://jdmshop.eu/i...-1000x1000h.jpg

 

Widać nawet na zdjęciach, że:

- uziarnienie mieszanki jest inne

- kolor mieszanki jest inny

- inny i inaczej montowany jest akustyczny czujnik zużycia

 

Niestety to, że dana firma produkuje klocki jako OEM nie oznacza, że produkując je na aftermarket będą miały takie same parametry mieszanek ciernych. 

Poniżej film Ferodo który objaśnia oznaczenia na klockach OEM i Aftermarket

 

https://www.youtube....h?v=fDUagbA84yw


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#437 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:27, 14.11.2019

Czyli jedno z krakowskich ASO oszukuje, na fakturze oem o tym numerze co podałeś, a w zacisku jurid white...
  • 0

#438 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:36, 14.11.2019

Jeżeli jeszcze cenę za OEM policzyli to nieładnie z ich strony....


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#439 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:25, 14.11.2019

Oczywiście, cena za oem i drogo jak to w ASO... na szczęście płacił poprzedni właściciel...
  • 0

#440 gigi6

gigi6
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:Katalogowo - 201, realnie - ???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 14.11.2019

To może wrzucę garść dziegciu do beczki miodu - "spuszczacie się" nad tematem tarcz i klocków, a ja Wam napiszę, że ważniejsze od tarcz i klocków są przewody hamulcowe. Tak, tak - dobrze widzicie. Co z tego, że założycie tarcze i klocki best of the best jeśli podczas naciśnięcia pedału hamulca najpierw "spuchną" Wam przewody, a potem top of the top tarcze i klocki wezmą się do roboty? Otóż będzie to wielkie G. Aby zauważyć poprawę działania układu hamulcowego w naszych kilku-/kilkunastuletnich autach zacznijmy od założenia przewodów w oplocie + dobre (nie koniecznie top of the top) tarcze i klocki i zobaczycie co to znaczy dobry układ hamulcowy.


  • 0

#441 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:32, 14.11.2019

no a ja sie kompletnie nie zgodze, bo same przewody w oplocie nie daja nic:)
albo inaczej, napewno nie odczujesz roznicy zwykle przewody vs w oplocie;)

zdecydowanie najwieksze znaczenie maja klocki i sprawne zaciski
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#442 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:37, 14.11.2019

Jedyna różnica to tylko taka że pedał hamulca może być bardziej twardy, tzn mniej będzie się wciskał przy zwiększaniu na niego nacisku podczas hamowania.  

Ciśnienie w całym układzie i tak będzie takie samo.


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 20:38, 14.11.2019

  • 0

#443 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:59, 15.11.2019

Ogólnie ważne jest aby układ był sprawny. Tutaj każdy ma rację. Jeżeli przewody będą stare i będą puchnąć to przy hamowaniu z wysokich prędkości skuteczność będzie słaba. Jeżeli natomiast założymy stalowy oplot a klocki się przegrzeją to i tak hamulce staną się słabe.

 

Stalowy oplot ma znaczenie przy hamowaniu z wysokich prędkości. Przy jeździe miejskiej nie będzie żadnej różnicy pomiędzy stalowym oplotem a przewodami standardowymi. Wynika to z faktu, że ciśnienie w układzie potrzebne do zablokowania kół samochodu jest niższe niż ciśnienie które zaczyna rozszerzać przewody gumowe. Natomiast przy hamowaniu z bardzo wysokich prędkości może dojść do sytuacji w której mocniejsze wciśnięcie pedału hamulca nie spowoduje zwiększenia ciśnienia w układzie, bo ciśnienie przy pewnej wartości zaczyna rozszerzać przewody gumowe.


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#444 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:25, 19.12.2019

Jednak z tym zużyciem szybkim Galferów przesadziłem ;) tyle zostało po 10 000km ;)

 

79924906_3201977983151716_13796203066703

 

wymieniłem na EBC Yellow docieraja sie i ocenie jak hamuja ;)

80333921_3201977986485049_86074109427764


Użytkownik Bartlomiej edytował ten post 15:26, 19.12.2019

  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#445 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:58, 19.12.2019

Nie wiem jakie przeznaczenie mają te klocki, ale mniemam że bardzo szybko zeszły ? 😀 Ja mam takie ( OEM ) po 40 tys 😀
  • 0

#446 boskidorek

boskidorek
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:53, 22.12.2019

Witam,
Niedawno dokonałem zakupu Accorda 2.0 pb 156km, 2009r. w automacie. Wcześniej nie jeździłem Hondą... Czeka mnie wymiana tarcz i klocków na przedniej i tylnej osi, trochę sobie poczytałem forum, ale nie wiem czy porady z 2015r. nadal są aktualne, nie chcę byle czego zakładać.
Co doradzą bardziej doświadczeni posiadacze ?
  • 0

#447 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 22:03, 22.12.2019

Może i porady z 2015 są średnio aktualne, ale temat jest poruszany każdego roku ;) na pewno dobrze poszukałeś i poczytałeś na ten temat?

Sporo też może doradzić nasz Partner z brakeparts.pl - pawpor. Opisz mu swój styl jazdy oraz oczekiwania i na pewno dobierze Ci kilka optymalnych propozycji ;)
  • 1

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#448 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 06:44, 23.12.2019

Witam,
Niedawno dokonałem zakupu Accorda 2.0 pb 156km, 2009r. w automacie. Wcześniej nie jeździłem Hondą... Czeka mnie wymiana tarcz i klocków na przedniej i tylnej osi, trochę sobie poczytałem forum, ale nie wiem czy porady z 2015r. nadal są aktualne, nie chcę byle czego zakładać.
Co doradzą bardziej doświadczeni posiadacze ?

Tarcze gładkie zimmermanny i klocki EBC green, taki zestaw sprawdzi się w 2.0 w automacie. Cenowo jest to chyba najbardziej rozsądny wybór...
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#449 boskidorek

boskidorek
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:34, 23.12.2019

Tarcze gładkie zimmermanny i klocki EBC green, taki zestaw sprawdzi się w 2.0 w automacie. Cenowo jest to chyba najbardziej rozsądny wybór...


Dziękuję bardzo, takiego zestawu poszukam.
  • 0

#450 boskidorek

boskidorek
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:48, 23.12.2019

Tarcze gładkie zimmermanny i klocki EBC green, taki zestaw sprawdzi się w 2.0 w automacie. Cenowo jest to chyba najbardziej rozsądny wybór...



https://www.iparts.p...612.html#100032

Coś w ten deseń się nada?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, klocki, tarcze

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq