Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Klocki , tarcze VIII gen.

VIII klocki tarcze

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
765 odpowiedzi w tym temacie

#256 Nieutek

Nieutek
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S VIII
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:00, 30.08.2018

Ciężko stwierdzić, jednak ATE są ciut droższe i zawsze działają jak należy.
  • 0

#257 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:23, 31.08.2018

No i mamy taki zestaw, za taką cenę to szkoda było nie wziąć.

Trafiły się tez przewody Goodridge w świetnej cenie ost komplet więc szkoda było nie kupic. https://i.ebayimg.co...f2CT/s-l400.jpg
821a99f831a9c3899ca241be06ab28cc.jpg
  • 0

#258 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:29, 01.09.2018

Ja mam tarcze Black Diamond Grooved 6 ale 324x30 plus klocki OEM przy zaciskach z 8gena i czasem coś pisnie, ale nie natarczywie. Natomiast hamuje to znakomicie. Trochę słabiej od poprzednich 4tloczkow Advics'a... Ale daje rade taki zestaw :)

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#259 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:37, 12.09.2018

Ktoś zakładał oprócz mnie tarczo-bębny Zimmermann 305 mm do VIII gen ?


  • 1

#260 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:55, 12.09.2018

Ja zakładałem na tył Zimmermana 305mm początekiem tego roku.


  • 0

#261 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:33, 12.09.2018

I jak Krzywe juz sa ?
  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#262 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:58, 12.09.2018

Zimmermany 305 na tył + EBC Green zainstalowane w styczniu (pomiary bicia ok),  przejechane jak do tej pory ponad 5000 km nie były jakoś specjalnie 'docierane' na początku , w większości jazda w mieście także dość często używane na dohamowania przy światłach - bicia na ten moment nie odczuwam , nie pylą za specjalnie w porównaniu do zestewu OEM na przodzie. Jedynie po zmianie musiał się 'ręczny' trochę dotrzeć bo nie zmieniałem okładzin ręcznego


  • 0

#263 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:25, 12.09.2018

Kupiłem tarczo - bębny Zimmermann 305 mm tutaj:

https://allegro.pl/z...mQ2OTM5ODUzMDc=

 

Od początku przy montażu był z nimi problem bo po przykręceniu tarczy tymi dwiema śrubkami na śrubokręt krzyżakowy tarczy w zasadzie nie można było obrócić ręką. Po założeniu koła też duży problem z obróceniem koła - bardzo duży opór, ledwo można było obracać dwoma rękami. Po prostu rowek w tarczo-bębnie od wewnątrz był za płytki i ocierało na początku bardzo mocno. Oczywiście wszystko dokładnie oczyściłem. Wydaje mi się że albo złe kupiłem albo to są takie duże tolerancję wykonania tych tarcz :)  Przy jeździe próbnej dźwięk był bardzo głośny, po około 20 km trochę się zmniejszył ale na początku była masakra. Po jakimś czasie rowek w tarczy się trochę wytarł ( wiem to bo zdejmowałem tarczę ponownie )  i ocieranie ustało, jedynie w zakrętach coś jeszcze było słychać a później przestało całkowicie.

 

Teraz po mocnym rozgrzaniu hamulców znowu ociera mi na zakrętach ( na zimnych nie ) i dodatkowo czuje mrowienie kierownicy przy hamowaniu i nie wiem czy to nie jest właśnie od tylnych tarcz. Na zimnych hamulcach mrowienia na kierownicy nie czuje i ocierania tylnych tarcz też nie ma.

 

Na starych tarczo - bębnach nie miałem takich jazd że po rozgrzaniu hamulców ocierał mi tarczo-bęben w zakrętach, ale to były oryginalne tarcze HONDA OEM.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 14:56, 12.09.2018

  • 0

#264 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:54, 12.09.2018

skasowany


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#265 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:08, 12.09.2018

Kupiłem tarczo - bębny Zimmermann 305 mm tutaj:

https://allegro.pl/z...mQ2OTM5ODUzMDc=

 

Od początku przy montażu był z nimi problem bo po przykręceniu tarczy tymi dwiema śrubkami na śrubokręt krzyżakowy tarczy w zasadzie nie można było obrócić ręką. Po założeniu koła też duży problem z obróceniem koła - bardzo duży opór, ledwo można było obracać dwoma rękami. Po prostu rowek w tarczo-bębnie od wewnątrz był za płytki i ocierało na początku bardzo mocno. Oczywiście wszystko dokładnie oczyściłem. Wydaje mi się że albo złe kupiłem albo to są takie duże tolerancję wykonania tych tarcz :)  Przy jeździe próbnej dźwięk był bardzo głośny, po około 20 km trochę się zmniejszył ale na początku była masakra. Po jakimś czasie rowek w tarczy się trochę wytarł ( wiem to bo zdejmowałem tarczę ponownie )  i ocieranie ustało, jedynie w zakrętach coś jeszcze było słychać a później przestało całkowicie.

 

Teraz po mocnym rozgrzaniu hamulców znowu ociera mi na zakrętach ( na zimnych nie ) i dodatkowo czuje mrowienie kierownicy przy hamowaniu i nie wiem czy to nie jest właśnie od tylnych tarcz. Na zimnych hamulcach mrowienia na kierownicy nie czuje i ocierania tylnych tarcz też nie ma.

 

Na starych tarczo - bębnach nie miałem takich jazd że po rozgrzaniu hamulców ocierał mi tarczo-bęben w zakrętach, ale to były oryginalne tarcze HONDA OEM.

 

Co do montażu to nie wiem bo robił znajomy mechanik ale nie było raczej problemów bo nic nie mówił. Początkiem sierpnia malowałem zaciski i ten sam mechanik mi je ściągnął razem z jarzmami i regenerował, po założeniu nie słyszałem i nie czułem nic niepokojącego poza tym, że przestał się delikatniej grzać prawe koło z przodu czyli to co chciałem usunąć :)

 

Natomiast końcem sierpnia po 2 tygodniowym postoju autka na parkingu przy lotnisku teraz coś zaczyna mi ocierać na zakrętach  :(,  przy rozgrzanych hamulcach bardziej, ale raczej to przód i chyba ta blacha (osłona tarczy) bo jak ją trochę poruszałem / poodginałem to jest trochę lepiej, ale jeszcze słyszę delikatne pocierania będę musiał w ten weekend ściągnąć koło. 


  • 1

#266 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:20, 12.09.2018

Natomiast końcem sierpnia po 2 tygodniowym postoju autka na parkingu przy lotnisku teraz coś zaczyna mi ocierać na zakrętach  :(,  przy rozgrzanych hamulcach bardziej, ale raczej to przód i chyba ta blacha (osłona tarczy) bo jak ją trochę poruszałem / poodginałem to jest trochę lepiej, ale jeszcze słyszę delikatne pocierania będę musiał w ten weekend ściągnąć koło. 

 

Jak ociera Ci na zakrętach na rozgrzanych hamulcach to masz na 99.999999 % to samo co ja czyli tarczo- bęben trze o ten element zaznaczony strzałką:

q5fkz-wVPEBi.png?v=2


  • 1

#267 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:30, 12.09.2018

Nie wykluczam tego ale po zmianie tarcz z tyłu nigdy tego nie słyszałem a przejeździłem z pół roku :) dopiero teraz po długim postoju słyszę to obcieranie podczas jazdy tylko i wyłącznie przy skręcie w prawo i to przy większej prędkości np na ślimaku - ale od razu zaznaczam jak ruszam blachą prawy przód to zmienia się charakterystyka tego otarcia także ja raczej podejrzewam przód nie tył , ale muszę kogoś zabrać za pasażera żeby posłuchał  i pojeździć w kółko :D 


  • 0

#268 Oggo

Oggo
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX-GT
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 12.09.2018

Jak ociera Ci na zakrętach na rozgrzanych hamulcach to masz na 99.999999 % to samo co ja czyli tarczo- bęben trze o ten element zaznaczony strzałką:

q5fkz-wVPEBi.png?v=2

 

U mnie miałem/mam taką przypadłość że tarczo-bęben ociera o obudowę (głównie krawędź tarczy o osłonę) tylko w pozycji nad piastą (czyli w miejscu największych odchyleń podczas obciążenia), i tak się zastanawiam czy to nie wina lekko już zużytej piasty która nie trzymała by swojej tolerancji (231k km) chociaż organoleptycznie nie wykazuje oznak zużycia.

Dodam że tarcza OEM i nie wykazuje oznak skrzywienia


Użytkownik Oggo edytował ten post 20:09, 12.09.2018

  • 0

#269 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:15, 12.09.2018

U mnie miałem/mam taką przypadłość że tarczo-bęben ociera o obudowę (głównie krawędź tarczy o osłonę) tylko w pozycji nad piastą (czyli w miejscu największych odchyleń podczas obciążenia), i tak się zastanawiam czy to nie wina lekko już zużytej piasty która nie trzymała by swojej tolerancji (231k km) chociaż organoleptycznie nie wykazuje oznak zużycia.

Dodam że tarcza OEM i nie wykazuje oznak skrzywienia

 

I też Ci ociera tylko przy rozgrzanych hamulcach a na zimnych cisza ?


  • 0

#270 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:44, 13.09.2018

U mnie po diagnozie jednak prawy tył hałasuje przy skręcie w prawo, trochę podgiąłem blachę i już praktycznie nic nie słychać (tylko delikatnie przy skręcie 80-90 stopni) ale i tak będzie trzeba to rozebrać i sprawdzić. 

U mnie hałasuje praktycznie od samego początku nie ważne zimne czy ciepłe hamulce :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, klocki, tarcze

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq