Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Klocki , tarcze VIII gen.

VIII klocki tarcze

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
765 odpowiedzi w tym temacie

#211 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:14, 25.07.2018

frwbDz0m.jpg

 

 

Przyszła pora i u mnie na wymianę tarcz z przodu. Od nowości OEM przejechały ok. 110k km.

Bicie dosyć denerwujące przy większych szybkościach. Skłaniam się chyba do Zimmermann Sport i EBC Green. Tak wszyscy zachwalają, ale cały czas nie mam pewności czy warto dopłacać taką różnicę. Zamierzam w najbliższych dniach prześledzić wątek i coś ostatecznie wybrać. 

Styl jazdy z reguły dynamiczny, zawsze hamowanie silnikiem. Miasto Poznań + trasy krajowe jazda szybka + autostrada max 160km/h.

 

Z tyłu mam do wymiany klocki (tarcze TRW montowane ok. 10k km temu). Obecne na tyle klocki Ferodo zużyte po 10k km !!! Dodam, że obydwa tloczki przy ostatniej wymianie regenerowane. 

 

1. Ile km wytrzymują u Was klocki na tyle i przodzie? Ile powinny?

2. Jaki klocek do tylnej (praktycznie nowej tarczy TRW), jeśli na przód zamontuję Zimmermann Sport + EBC Green?

 

I najważniejsze pytanie mimo wszystko (wynika z powyższych wątpliwości czy warto dopłacać):

3. Czy jest na forum ktoś, kto ma "zwykłe" tarcze (nie sportowe, nie wiercone, nie ulepszane droższe itd.) np. ATE + klocek ATE i może potwierdzić, że nie piszczą i nie biją i że dobrze wybrał?

 

Dzięki z góry.


  • 0

#212 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:10, 25.07.2018

Tarcze na przód załóż oem. Oryginalny klocek na przód to jurid white. Ebc green jest chyba lepszym klockiem. Na tył załóż nie gorsze klocki niż z przodu
  • 0

#213 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:43, 25.07.2018

Ciekawy jestem tej odpowiedzi. Z drugiej strony jak oceniacie klocki ebc green stuff? Nie mam z nimi żadnych doświadczeń i biorąc pod uwagę opis to powinno być tylko lepiej, a czytając niektóre opinie to można mieć obawy. Niektórzy piszą że hamulec słaby, że szybko "puchnie" itp. Teraz mam tarcze oem i klocki jurid white i oprócz tego, ze tarcze biją to samo hamowanie jest ok. Nie zauważyłem nawet minimalnego pogorszenia sprawności hamulców nawet po kilku mocnych hamowaniach, ba mam wrażenie, że jak gorące to jest lepiej. Mam nadzieję, że zimmerman i ebc gs nie będą gorsze... Co sadzicie?

 

Wojto, Powyżej Twój wpis z września 2017, gdzie piszesz, że masz OEM tarcze i klocki Jurid White. Piszesz, że tarcze biją, a mimo wszystko mi je polecasz? Chciałbym się pozbyć bicia.

 

Tarcze na przód załóż oem. Oryginalny klocek na przód to jurid white. Ebc green jest chyba lepszym klockiem. Na tył załóż nie gorsze klocki niż z przodu


  • 0

#214 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:03, 25.07.2018

Tak, biły oem bo jakiś debil w ASO złożył je na smarze...


  • 0

#215 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:21, 26.07.2018

 

Bicie dosyć denerwujące przy większych szybkościach. Skłaniam się chyba do Zimmermann Sport i EBC Green. Tak wszyscy zachwalają,

 

Najlepsze klocki na przód do Accord VIII to Galfer High Performance 1050 ( trochę tych klocków przetestowałem).

Polecam zakup w www.brakes.pl

Przede wszystkim nie stukają jak EBC czy Black Diamond Fast Road i pylenie jest bardzo małe. Przejechałem na nich ponad 5 tys km i pukania, stukania nie ma nawet przy cofaniu i naciśnięcia hamulca. Mają w zestawie podkładki antywibracyjne.

 

Co do tarcz to ja mam Honda OEM przejechałem ponad 5 tys km i jak na razie nie biją. Zimerman Sport maja tendencję do pękania jak każde nawiercane tarcze, były pokazane zdjęcia na facebook i nie wyglądało to za dobrze. Ja bym się bał jeździć na nawiercanych tarczach.


  • 0

#216 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:33, 26.07.2018

Najlepsze klocki na przód do Accord VIII to Galfer High Performance 1050 ( trochę tych klocków przetestowałem).

Polecam zakup w www.brakes.pl

Przede wszystkim nie stukają jak EBC czy Black Diamond Fast Road i pylenie jest bardzo małe. Przejechałem na nich ponad 5 tys km i pukania, stukania nie ma nawet przy cofaniu i naciśnięcia hamulca. Mają w zestawie podkładki antywibracyjne.

 

Co do tarcz to ja mam Honda OEM przejechałem ponad 5 tys km i jak na razie nie biją. Zimerman Sport maja tendencję do pękania jak każde nawiercane tarcze, były pokazane zdjęcia na facebook i nie wyglądało to za dobrze. Ja bym się bał jeździć na nawiercanych tarczach.

 

Dzięki za odpowiedź. Po wczorajszej rozmowie z Wojto i konsultacji z paroma osobami zamówiłem w HAPARTS zestaw OEM na przód w komplecie. Jednak wygrało OEM, bo m.in. w przypadku ewentualnej reklamacji (co przy OEM niby się nie zdarza, ale dmucham) nikt nie zarzuci mi, że miałem klocek nie taki itd. To OEM u mnie staje się powoli małą obsesją ;) szkoda tylko, że ceny są takie zabójcze.


  • 0

#217 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:46, 26.07.2018

Dzięki za odpowiedź. Po wczorajszej rozmowie z Wojto i konsultacji z paroma osobami zamówiłem w HAPARTS zestaw OEM na przód w komplecie. Jednak wygrało OEM, bo m.in. w przypadku ewentualnej reklamacji (co przy OEM niby się nie zdarza, ale dmucham) nikt nie zarzuci mi, że miałem klocek nie taki itd. To OEM u mnie staje się powoli małą obsesją ;) szkoda tylko, że ceny są takie zabójcze.

 

Tylko zrób porządną regeneracje zacisków przód zanim założysz nowe tarcze i klocki bo znowu tarcze zaczną bić.

Oczywiście pomiar piast i tarcz po montażu również konieczny bez tego nawet reklamacji Ci nie uwzględnią.


O to fajnie, jak cos bedziesz wiedzial daj znac...

 

 

Dostałem odpowiedź od brakes.pl w sprawie klocków EBC Black w pudełku od Black Diamond Fast Road.

 

"..... Black Diamond przyznał że była to pomyłka w fabryce i cała ich
partia zostanie cofnięta. Już niebawem pojawią się ponownie w sprzedaży."


  • 0

#218 Egonix

Egonix
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:41, 26.07.2018

Czy jesteście w stanie stwierdzić czy te ze zdjęcia to też nie są przypadkiem EBC black? Miały być black diamond fast road ale jestem zawiedziony ich skutecznością przy awaryjnym dohamowaniu. Zatrzymują gorzej niż zużyte i piszczące juridy, które zastapily. Niestety nie mam już pudełka i trudno odczytać numery z klocka. d25bd7c76d65a6f7fd18f5cbb07be604.jpg

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#219 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 07:21, 27.07.2018

Tylko zrób porządną regeneracje zacisków przód zanim założysz nowe tarcze i klocki bo znowu tarcze zaczną bić.
Oczywiście pomiar piast i tarcz po montażu również konieczny bez tego nawet reklamacji Ci nie uwzględnią.


Dostałem odpowiedź od brakes.pl w sprawie klocków EBC Black w pudełku od Black Diamond Fast Road.

"..... Black Diamond przyznał że była to pomyłka w fabryce i cała ich
partia zostanie cofnięta. Już niebawem pojawią się ponownie w sprzedaży."

W jaki sposób taki pomiar bicia ma być udokumentowany, aby się zabezpieczyć na wypadek reklamacji? Wystarczy, że dowolny warsztat, który będzie mi montował tarcze napisze oświadczenie z podaniem wartości?
  • 0

#220 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:51, 27.07.2018

Egonix

 

Niestety nie widać nr homologacji na klocku. Pytanie czy zakładałeś Black Diamond FR po Jurid White? 


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#221 Egonix

Egonix
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:40, 27.07.2018

Tak stare klocki to były jurid white. Nie wiedziałem co tam siedzi aż do wymiany. Poprzedni właściciel zakładał je w ASO.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Egonix edytował ten post 08:40, 27.07.2018

  • 0

#222 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:46, 27.07.2018

To masz przyczynę. Niestety klocki ceramiczne wytwarzają mocny film cierny (przez co tarcze pokonują większe przebiegi), natomiast mieszanki półmetaliczne nie potrafią się potem dobrze dotrzeć do tarcz, co objawia się niską siłą hamowania.

W przypadku przechodzenia z mieszanki ceramicznej na organiczną/półmetaliczną należy koniecznie przetoczyć tarcze hamulcowe


  • 1

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#223 Egonix

Egonix
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:48, 27.07.2018

A to ciekawe. Dzięki za wyjaśnienie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#224 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:24, 27.07.2018

Rozumiem, że przechodząc z metalicznej na ceramiczną nie trzeba przetaczać...?


  • 0

#225 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:40, 27.07.2018

Z naszej strony zalecamy przetaczanie tarcz w celu ich wyrównania przy każdej wymianie klocków. Zakładając nowe klocki do używanej, niewyrównanej, tarczy często pojawia się problem z piszczeniem a czasami nawet dochodzi do zniszczenia tarcz z powodu punktowego działania klocków


  • 1

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, klocki, tarcze

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq