Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

brak mocy- brak turbo!!


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 przemeknie

przemeknie
  • Forumowicz
  • 12 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:00, 03.11.2009

witam wszystkich
kilka dni temu jadąc swoją hondą podciągnąłem ją na około 4tyś obrotów i samochód nagle stracił moc:( co się okazało odłączyła się turbina i tylko na 2tyś obrotów na każdym biegu mogłem sobie pozwolić...no i zapaliła sie kontrolka "check-engine".
Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd informujący o nieodpowiednim ciśnieniu, tak jakby gdzieś pojawiła się nieszczelność... Mechanik sprawdził i żadnej nieszczelności nie zauważył...tylko stwierdził że czujnik ciśnienia jest zabrudzony na maxa!!! Po jego przeczyszczeniu nic się nie zmieniło....dalej na wysokich obrotach turbina pada!!! Ale po ponownym uruchomieniu samochodu turbina działa bo do 3tyś z hakiem jeszcze jest odczuwalna....wydaje mi się że z turbina jest wsio OK tylko cos powoduje że ona się wyłącza...tylko co???


Z góry dziękuję za wszystkie porady!!
pozdrawiam

#2 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:32, 04.11.2009

Ja miałem taki objaw, że jak czasami podciągnąłem auto pod 4 tys. to nagle obroty na chwile spadały i potem znowu wzrastały (chwilowy brak mocy). Działo się tak rzadko, żaden check engine się nie zapalał. Po około pół roku jak próbowałem kolejny raz wejść na 4000 obrotów, z tego co pamiętam silnik jeszcze nie był bardzo rozgrzany jak powinien, obroty zaczęły znowu spadać i już się nie podniosły. Żaden check też się nie zapalił. Musiałem dojechać do domu do 2000 obrotów z osiągami fiata 126 p. Po kilku dniach różnych diagnoz w końcu wyciągnąłem turbinę i okazało się, że wirniczek się rusza na boki - posypało się najprawdopodobniej łożysko, aż łopatki wirniczka przytarły obudowę sprężarki lekko się wyginając. Turbina była do wymiany - nie opłacało sie jej regenerować. Stało się to przy przebiegu 100 tys. km.

andref


#3 przemeknie

przemeknie
  • Forumowicz
  • 12 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:25, 04.11.2009

a możesz mi kolego powiedzieć ile cie kosztowała nowa turbina?

#4 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:46, 04.11.2009

Znalazłem na allegro gościa sprzedającego zregenerowane turbiny z gwarancją roczną:
http://www.allegro.p...osprezarka.html
Nawet teraz oferuje do Accorda CTDI cena 1200 PLN jak zwracasz starą obudowę (cena w ASO to około 7500 PLN z VATem). Trzeba jeszcze zakupić i wymienić wszystkie uszczelki dochodzące do turbiny.
No ale ciekawe czy u ciebie to na pewno sprężarka?

andref


#5 przemeknie

przemeknie
  • Forumowicz
  • 12 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:58, 04.11.2009

Ogólnie to problem według mojego znajomego mechanika polega na tym, że czujnik ciśnienia wysyła informację do kompa, że ciśnienie jest zbyt wysokie a ten automatycznie zamiast spowolnić turbinę to ją automatycznie wyłącza...tak przynajmniej zrozumiałem z tego co mi przekazał...i takie informacje wyświetla komputer po podłączeniu. Na turbinę spoglądał i stwierdził, że wszystko ładnie pracuje, ogólnie bez zastrzeżeń. Sam nie wiem, może jutro pokuszę się o wymianę czujnika ciśnienia...
Dzięki za namiary na turbinę!!

pzdr

#6 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:25, 05.11.2009

Komp wyłącza turbinę bo dostaje z czujnika info o za dużym ciśnieniu, jednak nie musi to być czujnik. Może to równie dobrze być coś nie tak z regulacją zmiennej geometrii łopatek turbiny, bo to właśnie reguluje ciśnienie turbiny w naszych autach. Może się zacinać kierowniczka sterująca łopatkami (czyli taki kapelusz wystający z turbiny z prętem wchodzącym do turbo), albo może gumowy przewód z podciśnieniem dochodzący do tej kierowniczki przepuszcza i turbina przy 4000 obrotów nie przestawia łopatek, tak aby zmienić ciśnienie zgodnie z oczekiwaniem ECU.
Wszystko trzeba sprawdzić.

andref


#7 przemeknie

przemeknie
  • Forumowicz
  • 12 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:04, 05.11.2009

właśnie dostałem telefon od mechanika, że dzisiaj od samego rana dosłownie zarzynając samochód nic sie nie podziało....turbinka śmiga jak trzeba!!! ale podłączył kompa z bardzo dobrym oprogramowaniem i podczas jazdy wyszło, że szwankuje zawór EGR (przycina się).... Założy mi zaślepkę i pojeżdżę kilka dni...przekonamy się czy to jest ta przyczyna.

#8 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:15, 06.11.2009

A czy przypadkiem nie zapala ci sie kontrolka swiec zarowych? Bo moze masz blad niskiego cisnienia na listwie wtryskowej. A to moze byc spowodowane zatkaniem sie filtra paliwa. I to moze sie zgadzac, blad wywala ci przy wyzszych obrotach gdy zapotrzebowanie paliwa jest wieksze.
Spusc wode z filtra paliwa, jak nie pomoze to go wymien jesli ostatnia wymiana byla ok. rok temu. Poza tym przymrozki sie juz zdarzaja a paliwo w polsce jest kiepskie. Niestety ale ten silnik jest bardzo wrazliwy na jakosc paliwa. Poprzedniej zimy jechalem do Francji z zapalona kontrolka swiec zarowych (od silnika tez mi sie zapalala). Wymienilem filtr paliwa, jak na razie jest dobrze.

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#9 przemeknie

przemeknie
  • Forumowicz
  • 12 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:03, 06.11.2009

wczoraj niby miało być już wszystko OK!!! mechanik zaślepił mi EGR w celu sprawdzenia czy przypadkiem nie jest to przyczyna całego zamieszania. Gdy zacząłem podążać w kierunku domu, samochód dosłownie się na mnie obraził:( nie dość że turbina nie działał zupełnie to ciężko było rozbujać go do 2tyś obrotów. Prawdopodobnie jest zainstalowany jakiś czujnik który ma przeciwdziałać takim zabiegom jak zaślepianie EGR-a. Wróciłem natychmiast do mechanika który ściągnął zaślepkę, wykasował "check" bo tez się zaświecił no i chciał przeczyścić EGR ale co się okazało.... nie można było go w ogóle wyciągnąć (w wyniku brudu jaki się nazbierał wszystko sie zapiekło, zblokowało... Więc musiał małe co nieco poodkręcać żeby dostać się od dołu i takim sposobem wyciągnął go i wyczyścił. Mogę stwierdzić że autko wróciło do stanu sprzed tygodnia!!!! :ok




IPB Skin By Virteq