Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Składanie lusterek

VIII składane lusterka lusterka składanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
285 odpowiedzi w tym temacie

#91 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:15, 25.03.2017

TRAFO, dzięki za miłe słowa :) Staram się się przydać :)

 

Ja tymczasem kupiłem sobie ten japoński moduł na japońskim Amazonie. Na zdjęciach wszystko fajnie ale do rozłączenia wiązki drzwiowej trzeba chyba zatrudnić mrówki. Dostęp do niej jest fatalny. Pewnie trochę wina mojej niesprawnej nieco prawej ręki (jestem leworęczny) a to jest wybitnie coś dla praworęcznego. Najbardziej przeszkadzały mi złączki trzymające się na jakieś wsuwki do skrzynki bezpieczników kierowcy. Za cholerę nie mogłem zgadnąć jak je odczepić. Nie chciałem za dużo rozbierać bo się bałem że coś schrzanię i nie wyjadę tym autem z garażu podziemnego. Muszę to jednak zostawić fachowcowi do założenia.

Aaa, zajrzałem do środka tego akcesoryjnego modułu, prosty nie jest, dużo elementów SMD, kilka scalaków itp.Jak kupiłeś ten moduł? Wysłali bezpośrednio do polski?


Mechanik uporał się z tym w 10 minut i mogę ze swojej strony potwierdzić, że oryginalny Hondowski moduł działa.

 

Jak go kupiłeś. Wysłali do polski?


  • 0

#92 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 01:15, 26.03.2017

Na japońskim Amazonie:

https://www.amazon.c...0?ie=UTF8&psc=1

Wysyłka do Polski bez problemu, z tym że jedyna możliwa opcja to Amazon Global Priority Shipping (od wysyłki do moich drzwi trwało to raptem 3 dni !) co kosztuje ok. 70zł. No i jak mówię przy takim sposobie wysyłki awansem pobierają zaliczkę na VAT i cło, nadmiar (gdyby był) zwracają w ciągu 60 dni.

Razem zapłaciłem ~15000 jenów czyli ok. 530zł.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#93 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:19, 26.03.2017

Dzięki. Kiedyś się skuszę, mam nadzieję, ze jeszcze będą w sprzedaży. Najpierw bieżączki;)
  • 0

#94 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 09:49, 26.03.2017

Super sprawa to skladanie/rozkladanie lusterek przy zamykaniu/otwieraniu samochodu. Gdyby ten modul kosztowal polowe tej kwoty to pewnie juz bym go kupowal :D

klosz007 masz moze jakas instrukcje/manual gdzie i jak to sie wszystko podlacza ?


  • 0

#95 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:02, 26.03.2017

W zestawie jest tylko instrukcja obsługi po japońsku, nie wiem czenu nie było instrukcji montażu. Posłużyłem się więc wskazówkami z rosyjskiej strony drive2.com do której link jest na trzeciej stronie wątku. Generalnie trzeba rozpiąć złącze na wiązce drzwi kierowcy (b. trudny dostęp) i wstawić między złącza w szereg wiązkę z zestawu tj. jakby 'przedłużacz' od którego odchodzi w bok złącze do tego dodatkowego sterownika. Czyli praktycznie plug and play. Wszystko co potrzebne jest w zestawie. Instalacja z demontażem/montażem wszystkich plastików i pomocą mechanika przy tym "trudnym" złączu zajęła może 40 minut.
Gdyby ktoś chciał to instalować to zaznaczam, że układ nie działa aż do pierwszego włączenia zapłonu - coś się musi wtedy nauczyć, że on jest zainstalowany.
Jedyna wada tego rozwiązania to utrudniony zakup i cena...
A w ogóle wstyd, że tego nie ma fabrycznie.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 11:26, 26.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#96 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 10:05, 26.03.2017

W zestawie jest tylko instrukcja obsługi po japońsku, nie wiem czenu nie było instrukcji montażu. Posłużyłem się więc wskazówkami z rosyjskiej strony drive2.com do której link jest na trzeciej stronie wątku. Generalnie trzeba rozpiąć złącze na wiązce drzwi kierowcy (b. trudny dostęp) i wstawić między złącza w szereg wiązkę z zestawu tj. jakby 'przedłużacz' od którego odchodzi w bok złącze do tego dodatkowego sterownika. Czyli praktycznie plug and play. Wszystko co potrzebne jest w zestawie. Instalacja z demontażem/montażem wszystkich plastików zajęła może 40 minut.
Gdyby ktoś chciał to instalować to zaznaczam, że układ nie działa aż do pierwszego włączenia zapłonu - coś się musi wtedy nauczyć, że on jest zainstalowany.
Jedyna wada tego rozwiązania to utrudniony zakup i cena...
A w ogóle wstyd, że tego nie ma fabrycznie.

 

A to jest oryginalna czesc hondowska czy mi sie zdaje ? bo na tej aukcji jest podawany numer 08V02-TL0-000 ?


  • 0

#97 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 11:25, 26.03.2017

Tak jest, to oryginalne akcesorium Hondy do CU1/CU2 tyle że sprzedawane tylko w Japonii.

https://www.drive2.com/l/9472713/

 

Dodam jeszcze że japoński Amazon można przestawić na język angielski i trzeba tam założyć oddzielne konto (jeśli ktoś już ma np. na Amazon UK to się do japońskiego Amazona nim nie zaloguje).

Tyle że jak mówię tylko priorytetowa wysyłka za 70zł i cło/VAT z góry, nie ma więc szansy na szczęście aby go nie zapłacić. Zresztą nawet zwykłej paczki z Japonii (która szła miesiąc) nigdy mi celnicy nie przepuścili jeżeli wartość towaru przekraczała ok. 8000 jenów a tu jest 10000.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 11:34, 26.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#98 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:01, 26.03.2017

Coś na ten temat jest pokazane w instrukcji bo widzę po rysunkach ;-) Po odblokowaniu alarmu i rozłożeniu lusterek, jeżeli wsiądziemy i zamkniemy drzwi przyciskiem to lusterka się składają. Ponownie się rozkładają po włączeniu zapłonu. Jeżeli drzwi zamkniemy dopiero po włączeniu zapłonu to lusterka się nie złożą. W instrukcji jest też pokazany przycisk składania lusterek i widać, że chcą pokazać, że nadal ma on jakąś rolę ale nie sprawdziłem jeszcze jaką.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#99 TRAFO

TRAFO
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Civic
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:FK2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:08, 28.03.2017

Schemat już mam gotowy. Składa się z dwóch zegarów i kilku przekaźników.

W wolnym czasie zajmuję się projektem płytki, żeby nie wyszła z tego jakaś wielka kobyła - uroki układów przekaźnikowych, pewnie na mikroprocesorze był by mniejszy, ale niestety z cyfrówką sobie nie radzę...

Układ działa tak, że podanie impulsu z centralnego zamka włącza obydwa zegary, przy czym jeden symuluje wciskanie przycisku a drugi włącza zasilanie.

Drugi zegar ma krótszy czas, więc najpierw odstawiane jest zasilanie a dopiero później przycisk wraca no normalnej pozycji.

Przy otwieraniu jest podobnie, tylko w drugą stronę - wszystko działa wg. koncepcji "Klosza007".

Po przekręceniu kluczyka układ zostaje odstawiony, a po zamknięciu samochodu w ogóle nie pobiera prądu - plusy przekaźników :)

Jak będę miał coś więcej to oczywiście dam znać...

 

PS.

Nie sprawdziłeś czasem w które miejsce tego orginalnego  "przedłużacza" są wpięte te przewody do kostki?


Użytkownik TRAFO edytował ten post 09:59, 29.03.2017

  • 0

#100 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:44, 31.03.2017

Hehe, sprawdziłem. Do tego akcesoryjnego modułu dochodzą tylko trzy przewody i na tym dużym złączy wiązki drzwi w słupku - 'tam gdzie wpina się przedłużacz'  - są to 3 sąsiednie przewody: biały (to jest zapewne zasilanie ponieważ na nim jest szeregowo bezpiecznik), niebieski z czerwonymi kropkami i brązowy. Czyli wiedząc, że mamy masę i zasilanie to na sygnał zostaje jeden przewód więc to pewnie nie jest CAN tylko ten UART co łączy ze sobą moduły w czterech drzwiach i szyberdach.

Jak mówiłem realizacja tego nie jest prosta - w środku są scalaki, coś co wygląda jak bateria, mam gdzieś zdjęcie.

 

Mam przekonanie graniczące z pewnością, że moduł w drzwiach kierowcy działa jak mostek pomiędzy CAN (CAN dochodzi tylko do modułu drzwi kierowcy) a jednoprzewodowym UART łączącym wszystkie cztery moduły drzwi i szyberdach. Moduł kierowcy dostaje po CAN sygnał aktywacji/wyłączenia alarmu i przekazuje go na szynę UART. Rola tego akcesoryjnego modułu jest taka żeby po odebraniu po UART sygnału włączenia/wyłączenia alarmu wysłać następnie po UART sygnał rozłożenia/złożenia lusterek.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 15:18, 31.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#101 TRAFO

TRAFO
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Civic
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:FK2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:17, 04.05.2017

Po wielkich trudach i znojach w końcu udało mi się coś stworzyć.
To cudo :) wygląda tak;

 

1.jpg

 

2.jpg

 

Może płytka nie jest zbyt profesjonalna ale jak na kogoś kto nie jest elektronikiem myślę że może być, tym bardziej że działa :)

Zrobiłem kilka testów, i na zasilaczu zachowuje się zgodnie z założeniami.
Teraz potrzebował bym kogoś do kogo mógłbym ten sterownik wysłać, chyba że ktoś chce podjechać do mnie do Krakowa to spróbujemy to założyć.

Zastanawia mnie tylko jedno, to znaczy odpinanie akumulatora. Ja do montażu zabawek zawsze to robię, ale widzę że w serwisówce jest napisane, że po jego podpięciu może być potrzebne; wpisanie kodów do radia, ponownie wprogramowanie stacji radiowych, ustawienie zegara i nauka obrotów biegu jałowego.
A może jeszcze coś innego się stać? W Civicu czasem trzeba programować sterownik domykania szyb.

W serwisówce jest taki opis do nauki;

1. Włączyć zapłon (II).
   UWAGA: Podczas wykonywania czynności wymienionych w punktach od Krok 1 do 3 nie uruchamiać silnika.
2. Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu P lub N.
3. Wcisnąć maksymalnie pedał przyspieszenia i przytrzymać go w tym położeniu przez co najmniej 5 sekund.
4. Upewnić się, czy dźwignia zmiany biegów znajduje się w położeniu P. Jeśli dźwignia znajduje się w położeniu N, przestawić ją do położenia P.
5. Uruchomić silnik. Przeprowadzić jazdę próbną w celu sprawdzenia, czy w systemie sterowania redukcją biegów nie pojawia się usterka.

A ponieważ nie mam doświadczenia z Accordem to mam pytanie, co z autami z ręcznymi skrzyniami biegów? A co zrobić jak jednak jakaś usterka się pojawi? Macie jakieś doświadczenia?
 


  • 0

#102 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:20, 04.05.2017

Szacun za włożona pracę..

Bez obaw odpinaj aku, kod do radia będzie Ci tylko potrzebny..😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#103 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:50, 04.05.2017

U mnie w VIII-ce po odłączeniu aku o ile pamiętam tylko kod do radia trzeba wpisać na nowo, nie jestem pewien czy stacji radiowych od nowa nie trzeba zaprogramować (już nie pamiętam bo dość dawno robiłem to po raz ostatni). Nic z szybami czy obrotami na jałowym nie trzeba robić. Zegar chyba sam się ustawia z GPS (mam navi) lub z telefonu po BT.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#104 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:34, 05.05.2017

Tylko kod do radia (kanały nadal są zapamiętane) ;-)


  • 0

#105 TRAFO

TRAFO
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Civic
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:FK2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:05, 05.05.2017

No to z akumulatorem mamy jasność.

Teraz czekamy na jakiegoś ochotnika do testów :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, składane lusterka, lusterka, składanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq